innity

pages

Sunday, February 19, 2017

H355, Akibat Mabuk Cinta Terlarang, Hadi PUJI UMNO di H355, Ahli UMNO TIDAK DIMINTA HADIRpun oleh Najib

KUALA LUMPUR: Kerjasama pelbagai pertubuhan termasuk PAS dan Umno sudah bermula sejak sebelum merdeka, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberitahu puluhan ribu peserta yang membanjiri Padang Merbok bagi menyatakan sokongan memberi kuasa lebih kepada mahkamah syariah negara ini.

Amanat Haji Hadi suatu ketika dahulu
Dalam ucapannya sebelum perhimpunan tamat malam tadi, presiden PAS itu berkata PAS dan Umno antara pertubuhan berjuang meletakkan Islam sebagai agama persekutuan dalam Perlembagaan Persekutuan.
“Kita menghantar memorandum kepada Suruhanjaya Reid meletakkan Islam dalam Perlembagaan. Mereka berbincang dan menerimanya,” katanya merujuk jawatankuasa ditubuhkan kerajaan Britain bagi mewujudkan perlembagaan baharu selepas Merdeka.

Kata-kata seorang pemimpin UMNO
Hadi berkata, kerjasama serupa perlu dilakukan pada masa ini berhubung rang undang-undang (RUU) meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 yang dicadangkannya.
“Kita hanya mengulangi sejarah lalu yang ditulis dengan tinta emas oleh pejuang kemerdekaan negara kita,” katanya lagi.
Perubahan yang sedang berlaku dalam Pas sangat ketara sejak akhir-akhir ini.
Malah amat bertentangan dengan pegangan mereka suatu ketika dahulu yang sanggup mengkafirkan UMNO kerana mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang dimomokkan oleh Pas sebagai undang-undang penjajah.

"kita mati melawan puak-puak ni (UMNO), mati kita adalah syahid"

"kita tidak perlu masuk Buddha, kita tidak perlu masuk hindu, kita tidak perlu masuk Kristian, tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan politik suku agama suku" (UMNO dikatakan menjadi kafir kerana mengamalkan pemisahan antara agama dan politik)


14 comments:

  1. Apa persamaan/perbezaan antara najib umno dan hadi pas?

    Persamaan - kedua2nya punyai ciri2 MUNAFIQ

    Perbezaan - Najib umno diisytihar KAFIR oleh hadi pas. Hadi pas dilabel sesat oleh najib umno

    Munafiq kafir EQUALS Munafiq sesat.

    Sadaqallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar betul mamat, dulu kecam org PAS suka menuduh org lain munafiq sesama melayu islam sekrg kamu pulak tuduh Hadi dan Najib munafiq apasal? Kecam guna fakta je tak perlu tuduh melampau lampau sgt.

      Kita nak politik baru, kita tak mau lagi memgulang sejarah silap perangai org PAS lampau yg suka tuduh org lain dgn tuduhan berat.

      Supaya anak cucu kita lebih tenteram hidup di negara tercinta ni.

      Delete
    2. Jgn sedap mulut ckp org munafik...sudahnya kau yg munafik...sakit hati ke tengok pas ngan umno boleh bersatu dlm isu ni?..

      Delete
    3. 6.19,

      Anak, cucu, cicit kits tak akan tenteram selagi kedua2 ketua umnobdan pas berkelakuan munafiq.

      Hati tak pernah sakit tengok 2 pelawak yang satu dikafirkan yang satu lagi dituduh sesat.....hahaha

      Delete
    4. 7:13

      Hg kata kat org lain sesat, hg tu mcm musibat... org pd time 7:13 bersiap2 nak solat maghrib... ko nak sesatkan org....hehehehe

      Delete
  2. yg munafik tu jelas2 ialah madey. nk pd pas jd balacinya tp menolak agenda Islam. muka tk.malu dn gila punya mamak.

    yg sesat ialah madey sbb dia suruh tafsir semula Al Quran, dia ckp zmn Rasulullah xde pisau cukur Gilatte sbbti Nabi xblh cukur janggut? mnghina Sunnah Nabi S.A.W. Hudud xsesuai dlm negara ini, Marina anknya penyokong SIS anti hukum Syariah, pro gereja, anti ulamak Islam.. jd suluh diri korang chai chap bunga betapa sesat dn munafiknya. tp xsedar diri masih tuduh pihak lain.. utk apa cari PAS stlh kutyk hina PAS dn xnk ikutlt perjuangan Islam?

    Umno dikafirkan dsbbkn zaman madey jd presiden umno, dia sesat lg menyesatkn. sjk madey berambus umno kmbli pd perjuangan asal. ALHAMDULILLAH.. maka BERNANAHLAH org2 munafik PBPM PAN klm kabut mnyerang umno pas. direka mcm2 fitnah.. AllahuaAkbarr.. semoga UMNO PAS dlm Hidayah NYA. diberikan.kekuatan dn sokongn padu umat Islam utk memerintah negara ini. Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila balaci mentafsir isu macam ni lah...apa munafik tu sila tafsirkan...

      Delete
    2. Anon 6:36..kalau dr m ckp mcm yg kau ckp tu kita bole faham lg pasal dia mungkin jahil bab agama..so masih boleh kita maafkan..tp bila seorg ilmuwan agama yg arif mengenai islam mengeluarkan fatwa dan mengkafirkan saudara seislam hanya berbeza fahaman politik, itu sukar utk diterima..

      Malah hingga skrg beliau masih belum menarik blk kata2 beliau dan tidak juga memohon maaf kerana kata2 tersebut..berapa ramai org yg bercerai, dicaci, daging sembelihan dibuang begitu byk, perpecahan ummah akibat solat 2 imam hanya drpd kata2 beliau?

      Seburuk2 dr m yg jahil agama perkara kerosakan diatas tidak dilakukannya..mengkafirkan org lain tu berat sungguh dosa dan kesannya kpd masyarakat umum..

      Jika ilmuwan tersebut seorg yg tawadduk, dia harus menarik blk kata2 nya dan memohon maaf dgn semua org umno..

      -bekas org umno

      Delete
  3. ISLAM itu luas pengertiannya...

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya puak-puak penyokong Mamak Kerala sangat-sangat susah hati melihat PAS dan UMNO boleh berkongsi platform dan sehaluan dalam memperjuangkan hukum Islam....
    tetapi penyokong mamak Kerala lebih suka jadi macai dan barua DAPig.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..dlm islam tak ajar menggelar org lain dgn gelaran yg buruk..sehina2 tun m dia tak pernah kafirkan org lain..

      Dimana maruah org umno skrg apabila org yg menjatuhkan hukum kafir ke atas mereka bole duduk sepentas dgn mereka tanpa segan silu?

      Sudah jd budaya umno bila bersama dgn mereka semua benda ok tp apabila menentang mereka semua benda akan dijadikan bahan utk menghina..tgklah nnti bila pas tak nak berkerjasama dgn umno n bergerak sendiri..pasti mcm2 kata2 tohmahan akan dilontarkan kpd mereka..

      Kalau betul umno n pas nak perjuangkan hukum islam, tak payah nak buat pindaan ruu355..ahli parlimen umno n pas dah cukup ramai (mungkin majoriti) dlm parlimen utk buat hudud..kenapa tak nak bentang? Nak jaga hati mca&mic?tak semua org umno nak laksanakan hukum islam? Pikirkan lah sendriiiiii...

      Delete
    2. Tun tak susah hati....
      rakyat yg akan menderita pada jangkamasa panjang ...

      Delete
  5. Ianya bukan mabuk cinta terlarang, sebaliknya adalah penghargaan hj hadi kerana pemberian 90 juta dedak oleh bijan.

    ReplyDelete
  6. Apa yg ruu355 boleh buat pd penyamun 2.6b dan rakan penyamun yg dpt 90juta..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com