innity

pages

Thursday, February 23, 2017

[DISINDIR SULTAN JOHOR] Netizen PERTAHANKAN Tun M


Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar hari ini menyindir keras sikap seorang pemimpin, yang dipercayai merujuk kepada Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tanpa menyebut nama, baginda menyindir mungkin “orang luar” ini telah lupa bahawa zamannya telah berlalu.

“Dahulu dia sering menyindir orang Melayu sebagai bangsa yang mudah lupa, namun hari ini dia sendiri menunjukkan sifat pelupanya.

“Dulu dia kata pembangkang itu musuh ketat, tapi sekarang sudah boleh duduk semeja dan menjadi kawan rapat.



Antara komen Netizen:

Chris Mondo Nampaknya Sultan Johor pun mula 'lupa' bakti Tun pd negara.. Tun tak pernah membebankan rakyat seperti sekarang ini.. 

Susi Othman Walaupun Usia Tun sudah menjangkau 91 tahun Bagi saya Tun tetap steady, bagi saya soal nyanyuk yang diperkatakan oleh sebahagian orang2 ternama dan segelintir rakyat yang anti Tun, coba buktikan di media social ini pat yang mana dikatakan Tun Nyanyuk? jika terlupa dikatakan nyanyuk Saya salute Tun kerana banyak yang Muda2 sudah menjadi nyanyuk sebelom Tua sebab Lupa..... Syabas Tun Teruskan Perjuangan..saya cukup faham apa itu nyanyuk(SENILE) dan walaupun Tun berusia 91 tapi Tun tetap seperti biasa tidak nyanyuk......kalau setakat LUPA dikaitkan dengan nyanyuk semua orang pun termasuk yang Muda2 pun sudah menjadi Nyanyuk kerana penyakit Lupa ada pada semua orang.

Atok Hensem Aku peduli apa ko nak kata..! ! Bagi aku, Tun M pernah menjadi WIRA MALAYSIA dan akan tetap menjadi WIRA MALAYSIAKU SELAMANYA. AKU TETAP SETIA MENYOKONG KEPIMPINAN TUN MAHATHIR MOHAMMAD..!!!

Khairuldin Mohd Yatim Hidup Tun Mahadhir! Ya Allah! Kau panjangkanlah umurnya semuga dpt dia menyelamatkan kami dr terus tersepit ini..

شهريل اغوس Sultan pun nak berpolitik juga ke? Negara ni sedang berada dlm krisis ekonomi yg serius dlm zaman pentadbiran Najib bkn Tun M..

Noura Yusof ...DLM USIA tun 92 tahun...beliau masih waras

Muhd Nazrul Sejak jibby dah jumpa dia. Terus lain perwatakan. Si botak jibby tuanku xhentam daa ? Terbalik. Nyanyok2 org tua ni. Baru2 ni menteri jepun. Jemput pergi ceramah dekat sana. Cara bagunkan negara. Jepun lgi tu. Then negara lain lg. Melayu kata nyanyok. Tpi org luar siap pgl lagi. Perbezaan respect. Betul lar melayu mudah lupa

Hasni Daud Terpaksa..termakan budi..china buat pelaburan besar kat johor..aku dah mula bertambah meluat ..harapanan hya pd sultan Kelantan

Azmi Ali Hanya Tun yg berani lawan. beberapa kawasa d Malaysia akan dikuasai oleh China.bandar Malaysia 60% china punya..


23 comments:

  1. Jika diberi pilihan, sultan atau tun dr mahathir? siapakah pilihan majoriti rakyat malaysia?

    Diantara mereka, Siapakah yg banyak menabur bakti kepada rakyat negara ini?

    Tidak percaya? Siapa pilihan rakyat?

    Sila adakan kajian dan pungutan suara, ada bran?

    Zaman hari ini rakyat sudah celik mata dan celik hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami pilih Tun M

      Delete
    2. Saya orang Johor yang tinggal di KL. Pilihan saya sangat mudah.Saya sayang Tun M daripada Sultan Johor.

      Delete
  2. There was once a prince charming
    Who went to a state but not in malaya
    Who got horny after fine dining
    Asking for local girl untuk dihentamnya

    Bangun pagi senyum ceria
    Tunjuk lagak muka berseri-seri
    Merapu berbangga dibuat malam tadinya
    Megah berkata aku sudah takluk negeri ini

    Bercakap bergegar tunjuk kuasa
    Seolah berkayuh di River Nile
    Cakap dan bikin jauh berbeza
    Tak sedar sendiri amnesiac dan senile

    ReplyDelete
  3. Kutuklah kamu tun wahai yang berkuasa
    Hinalah kamu tun yang cakap dan bikin tak serupa
    Panggillah tun dengan nama yang kamu keji
    Allah maha mengasihi dan maha mengetahui.

    Emak dan ayah selalu berpesan
    Jangan sakiti hati orang yang tua-tua
    Kalau terluka susah dikesan
    Nanti TULAH sesal tak berguna

    ReplyDelete
  4. Aku tetap akan bersama tun m

    ReplyDelete
  5. Allah panjangkan usia Tun untuk bantu menyelamatkan Malaysia dari kerosakan yang di buat oleh Najib dan konco konco nya...

    ReplyDelete
  6. Org luar tu tak sebat bini org anak dara org

    ReplyDelete
  7. Dari aku kecil sampai ketua ni aku tidak pernah dengar orang bercakap tentang kebaikan mengenai keluarga diraja sebuah negeri tu.....kenapa ye??....

    ReplyDelete
  8. Malaysia terkenal serata dunia satu ketika dulu bukan kerana rajanya tapi krn org luar itu

    ReplyDelete
  9. Apakah jasanya orang yang menghina Tun ini?

    ReplyDelete
  10. Jasanya, meronda kampong dengan motor.
    Bermotor ke hulu, kehilir diwarwarkan berjiwa rakyat.
    Inilah jasa besarnya

    ReplyDelete
  11. Stuju saffron rice,Malaysia tak pernah terkenal krana rajanya..tetapi pemimpinnya khususnya zaman TDM.

    ReplyDelete
  12. Jgn sampai rakyat menyampah kat raja2 ni..Bukan2 ada faedah utk negara pun..

    ReplyDelete
  13. Raja swpatutnya menasihati semua pemimpin tanpa kira partinya. Raja bertahta di hati mesti jgn buat komen sembarangan menampakkkan ketidak adilan. Raja mesti bercakap menyelam hati rakyat. Jgn sampai nampak berpihak dgn politik sbb politik Malaysia tidak matang dan dipengaruhi unsur negatif. Raja bertahta di hati rakyat mestilah bijaksana, berjiwa besar.

    Shahada

    ReplyDelete
  14. sultan johor dgn tun?? aku pilih fun lagi. sultan johor jasa besar dia apa? berikan 1 contoh.

    ReplyDelete
  15. jangan menghina TUN.Apa yg Tun kata atau tegur itu memang betul.DISEBABKAN OLEH TUN KITA MENGECAPI APA YG ADA DI MALAYSIA. KAMI SEMUA MERINDUI KEPIMPINAN TUN .KALAULAH MASA BOLEH BERPUTAR KEBELAKANG SEMASA ERA TUN ........ALANGKAH SERONOKNYA.

    ReplyDelete
  16. Apa yg kecoh hri ini telah lama brlaku sejak zaman tun. Masa brkuasa dulu apa yg tun tak buat kpd pembangkang hingga dpt gelaran mahafiraun. Najib meneruskn salah urus sejak zaman tun. Najib dan tun m 2x5.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun ada 2.6 billion dalam private account?

      If youvdo not have the answer, STFU

      Delete
  17. Anak sultan mana yang mahu wanita local untuk dibedal?

    Anak sultan mana yang dengan sombong kata beta dah takluk negeri kamu?

    Kena cari info ini untuk memahami satu jiwa seorang hamba Allah berhipokrit

    ReplyDelete
  18. Tun M still the best leader

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com