innity

pages

Wednesday, February 8, 2017

[DEDAK MAKIN JELAS] Tun M punca Islam lemah di Malaysia, kata Hadi


Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa strategi bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang menyingkirkan parti itu mengakibatkan punca Islam lemah di Malaysia.

Abdul Hadi juga mengajak ahli Umno bersama PAS untuk memperbetulkan kesilapan yang dilakukan tokoh ulung itu.

Beliau berkata demikian dalam ucapan Pelancaran Jentera Pilihanraya DUN Alur Limbat pada Jumaat lalu.

Video ucapan tersebut dimuat naik Terengganukini di Youtube.


11 comments:

  1. Amende hadi tarbus ni mengarut??

    ReplyDelete
  2. Datuk Husam Musa mendakwa bahawa duit yang diterima oleh Pas dari Umno sebanyak RM90 juta sebagaimana yang didedahkan oleh Sarawak Report sebelum ini disalurkan melalui sebuah bank tempatan iaitu Affin Bank.
    "Adik kakak nak tau bank mana yang diguna. Ambe (saya) teka malam ni, tetapi hok ambe teka sekalanya, betul 99% lah kerana hok ambe teka tu hok ambe tau.
    "Betul ke dok, duit-duit ini melalui Affin Bank," kata Husam dalam satu video klip ceramahnya yang kini ditularkan melalui media sosial.
    Sehubungan dengan itu, katanya, pihaknya akan mendedahkan lagi perkara ini menjelang pilihan raya umum akan datang.
    Keratan video yang memaparkan Husam dakwa Pas terima RM90 juta melalui Affin Bank. Klik untuk menontonnya.
    Keratan video yang memaparkan Husam dakwa Pas terima RM90 juta melalui Affin Bank. Klik untuk menontonnya.
    "Jadi masa pilihan raya esok-esok kita buat tubiklah (keluarkan), kalau dia dengan Umno. Kalau dia tidak dengan Umno, Umno buat tubik," kata Husam dalam satu klip video ceramahnya di Kelantan.
    Dalam klip video 1.24 minit itu, Husam turut mendakwa, kalau tidak ada apa-apa masalah Pas akan bekerjasama sepenuhnya dengan Umno dalam pilihan raya umum akan datang.
    "Untuk maklumat ahli bawahan Pas, kalau tiada aral melintang Pas akan bersatu dengan Umno. Nama dengan pelbagai-bagai, taawun ke, taaa apa ke, tidak usah kira," kata beliau dalam video itu.
    Sebelum ini, Sarawak Report, sebuah laman web yang diharamkan oleh kerajaan Malaysia mendakwa Pas menerima RM90 juta duit dari Umno.
    Ekoran itu, Pas mengugut akan menyaman laman yang berpusat di London itu.
    Namun sehingga kini hanya notis awal dikemukakan oleh parti itu tetapi belum memfailkan sebarang saman lagi terhadap laman itu.

    Pada 8 Ogos 2016 lalu, Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mendakwa Sarawak Report berbohong kononnya pimpinan tertinggi Pas menerima RM90 juta daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
    "Nampaknya agenda untuk terus-menerus mengaitkan PAS dengan Umno terus berlaku," kata beliau dalam satu kenyataan kepada media pada hari itu.
    "Apapun, Pas akan mengambil tindakan undang-undang ke atas laporan tersebut yang mempunyai niat jahat dan mencemar nama baik parti dan dasar Islam yang menjadi teras kepada perjuangan Pas," katanya.

    Kredit : wargamarhaen.blogspot

    ReplyDelete
  3. Wallahu'alam.....rasanya kifarah dari Allah SWT sudah tiba. Siapa yang mencipta fatwa sehingga umat Islam di Malaysia ini bersembahyang 2 imam, haram sembelihan si Fulan, tidak sah nikah si Fulan, bercerai laki bini, bermusuhan adik beradik dan sebagainya hanya kerana fatwa mudah tersebut. Siapa yang akan menanggung dosa2 selama lebih 30 tahun dunia itu? Umat Islam di Malaysia memang sudah lama berpecah disebabkan politik dunia.

    ReplyDelete
  4. ular mak ini yang jadi pemecah agama dan bangsa, sekarang nak salahkan orang lain. masa tdm jadi pemimpin ular mak ini masih lagi baru ohh setat cari tempat dalam politik. memang ular mak ini lidahnya ular, bercabang dan penjual agama yang berjaya. kesian kepada penyokongnya yang telah meninggal, moga Allah mengampunkan mereka.

    ReplyDelete
  5. Ha la masa jadi mb dan pegang terengganu hj hebat sangat ke

    ReplyDelete
  6. Parti tak ada maruah, prinsip. Sekejap jilat sebelah sana, sekejap jilat sebelah sini. Asal masin, jilat. Biar parti jahanam tak apa, yang penting dengor cakap presideng.

    Semoga diserang sakit jantung sekali lagi.

    ReplyDelete
  7. Ulama bingai..dulu dia juga yang kafirkab UMNO ...Duit punya asal apa pun jadi halal..orang macam ni ke nak cakap pasal islam..islam yang indah dan sempurna dapat kat lahabau sekor ni ..habis jahanam..

    ReplyDelete
  8. Haji Hadi......look yourself in the mirror

    SYURGA HARAM untuk pemimpin yang mati
    dalam keadaan MENIPU rakyatanya

    Rasulullah Saw bersabda:

    “Barangsiapa yang dibebankan oleh ALLAH swt
    untuk memimpin raktyatnya
    lalu mati dalam keadaan MENIPU rakyat,
    nescaya ALLAH haramkan ke atasnya SYURGA"

    (HR Bukahari & Muslim; sahih)

    Terjemahlah hadith ini dlam hidup mu wahai hj hadi.

    siapa kafirkan sesama islam?

    siapa yang jaja solat 2 imam?

    siapa hukumkan sembelihan parti orang dikafirkan haram?

    banyak lagi....

    Semua salah mahathir? Saya bukan orang malaya tapi melayu islam yang belajar dengan guru agama yang senantiasa bimbing saya ke jalan ALLAH swt....insyaAllah

    ReplyDelete
  9. Inilah ularmak songsang,salah orang nampak salah sendiri sumbunyikan dalam serban.

    ReplyDelete
  10. Awas , Saudagar MLM Hadi -Lobai kincin berjampi tersohor.

    ReplyDelete
  11. Dulu dia cipta "Amanat" hamarajadah dia tu hingga berantakkan umat Islam satu Malaysia,sampai sembahyang dua imam,sembelihan umno tak halal,nikah kadi umno tak sah .Sampai Sekarang dia tak minta maaf pada ahli umno,Dan tak tarik balik "Amanat" jahanam dia tu,tetiba nak berpeluk cium dgn orang umno? ko memang muke tak malu la Hadi !!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com