innity

pages

Monday, January 23, 2017

Menteri Pelancongan, Nazri: Pejabat Tourism Malaysia DITUTUP Serta merta di Seluruh Negara


ALOR GAJAH: Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan menutup semua pejabat Tourism Malaysia di seluruh negara, berkuat kuasa serta-merta. 

Penutupan itu bertujuan bagi mengelak pertindihan bidang kerja promosi yang turut dijalankan di Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) masing-masing. 

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, berkata setiap negeri mempunyai pejabat pelancongan di kerajaan negeri yang dipengerusikan oleh EXCO pelancongan masing-masing. 

Sehubungan itu, katanya, pihak kementerian akan mewujudkan pusat penerangan pelancongan mengikut wilayah yang akan dibuka di Pulau Pinang bagi kawasan utara, Terengganu (pantai timur), Johor (selatan) dan masing-masing di Lapangan Terbang Kuching dan Kota Kinabalu, serta-merta. 

"Kita berasakan setiap negeri bersungguh-sungguh menganjurkan promosi pelancongan di negeri masing-masing dan ia lebih baik apabila pejabat ini (Tourism Malaysia) ditutup tanpa membuang pekerja sedia ada. 

"Dengan penutupan ini juga, kita berupaya menjimatkan kos sehingga RM6 juta setahun," katanya selepas merasmikan sambutan Tahun Baharu Cina dan ulang tahun pertama Freeport A Famosa, di sini, sebentar tadi. 

Yang turut hadir, Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Mas Ermieyati Samsudin dan Pengarah Urusan A Famosa, Datuk Alex Lau. - BH

11 comments:

  1. Pecat la naxri najis ni

    ReplyDelete
  2. Geli tengok wajah nazri taik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok nazri terbayang taik tengok taik terbayang nazri,sah sah taik tu nazri nazri tu taik..

      Delete
  3. Duit dah habis sapu dik najib..kikiki nazri kena jilat bontot rosmah pulak la.minta dedak.

    ReplyDelete
  4. Kantung duit dah susut.2 alasan aje.cakap besar tapi tin kosong.

    ReplyDelete
  5. Nazri ada kisah pengawai-pegawai yang bekerja di pejabat Tourism Malaysia tu nanti nak bagi makan anak-anak mereka dengan apa?

    ReplyDelete
  6. Patutnya menteri pun berenti sekali. Lagi banyak jimatnya. Menteri yg ada sekarang pun cakap dia memang dah kaya raya. Duduk rumah jelah.

    ReplyDelete
  7. Nazri himself should be sacked.

    Mana your stupid of lower RM brings the much needed tourist money! He is a bullshit.

    Tulah dengan tdm. Kutuklah lagi lepas telur dia pun kena potong

    ReplyDelete
  8. Dulu kata bagus kalau nilai RM jatuh, ini akan bawa pelancong luar ramai masuk ke Malaysia.
    Lagi banyak untung boleh dikaut.
    Sekarang apa hal heboh nak jimatkan kos pula?

    ReplyDelete
  9. peruntukan dah guna beli macam-macam kereta mewah ke ? atau habis kena belanja mewah merata rata ? semakin laknat ' orang-orang UMNO ' ni kan ?

    ReplyDelete
  10. alamak, kenapa ditutup, bukak balik aku kata!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com