innity

pages

Sunday, December 18, 2016

Tun Dr M tulis surat pada Anis, gesa orang muda contohinya


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad telah menulis kepada aktivis pelajar, Anis Syafiqah Mohd Yusof bagi menyatakan sokongan dan menggesa beliau untuk terus berjuang.
Anis sebelum ini digantung oleh Universiti Malaya (UM) selama satu semester dan didenda sebanyak RM400 kerana penglibatan beliau dalam Himpunan 'TangkapMO1'.
Mohd Luqman Hakim Fazli dan Mohamad Luqman Nul Haqim Zul Razali turut dikenakan hukuman serupa, manakala Suhail Wan Azhar didenda sebanyak RM400.
Anis, yang berkongsi surat itu di Facebooknya, mengucapkan terima kasih kepada Mahathir kerana sokongan beliau.



9 comments:

  1. Semakin menterjemahkan kebebalan.... maaf. Satu contoh manusia2 yang sikapnya tidak layak di contohi..... Tun oh! Tun....
    Penggemar kahak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aikk..kau muncul kembali ??asal jgn jd penggemar dedak sudahhhh...

      Delete
    2. Bro..dlm politik tiada yg statik..tiada kawan atau musuh yg kekal..paham kan sikit..kalau tak paham konsep dan paradigma politik jgn buat komen2 mcm ni..

      Yg penting pemimpin itu ikut Al quran..cukai itu HARAM, rausah itu HARAM, riba itu HARAM..

      tak kesah la apa yg pemimpin dulu dah buat..tht is not our concern..kita berbicara pemimpin yg memegang kuasa skrg..jika tindak tanduk nya membelakangkan AL quran, org ISLAM WAJIB mengingatkan beliau n jika ianya kronik ikut apa yg Al Quran sarankan apa yg perlu di buat..tak perlu jd radikal..just ikut Al Quran 100%..selamat dunia dan akhirat..

      Delete

  2. Semoga semua org2 jahat dan penyokong2 mereka kalah dlm pru14 ini. Ameen

    ReplyDelete
  3. Aku mcm mana pun sokong umno/bn dlm pru 14 ni..aku dah tua..aku dah lalui kesemua pm dari TAR sampai ke Najib. Masa TAR jd pm masa tu aku dah boleh membaca dan bertutur dlm bah melayu..english..sedikit tamil dan hokkien..serba sedikit aku tau sketsa dan pergolakan politik kesemua pm serta sejarah mereka..bagi generasi y...jgn rasa hebat sangat..kebanyakan lahir lepas merdeka dan umur belum pun sampai warga emas...klu negara ini mendapat bala..engkau org semua tau dan rasa lah apa org dulu rasa..masa tu x der sapa yg hendak mempertahankan negara..engkau org lah..kami warga emas tunggu izrael menjemput jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...pak tua pegi dok atas sejadah aje lah tak yah nak berpolitik dah. Yg bawak bala dlm negara kan pm sekarang ni pak tua...takyah laa menipu tang umur ko tuh..

      Delete
    2. Hg ni muda lg..jgn nk kelentong mcm org tua. Dr ayat hg pun aku dah tau...porrrah ckp kencang.

      Delete
  4. Yng da mk matitu matilh.. jgn bebal tu tgglkn kt dunia ni... ni manusia pntingkn diri lihatknlh msadpn ank cucu akn dtng.. ibu segala penykit adalah rasuh, kmdian dtglh penyamun zalim n slh guna kuasa..

    ReplyDelete
  5. Yng da mk matitu matilh.. jgn bebal tu tgglkn kt dunia ni... ni manusia pntingkn diri lihatknlh msadpn ank cucu akn dtng.. ibu segala penykit adalah rasuh, kmdian dtglh penyamun zalim n slh guna kuasa..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com