innity

pages

Monday, December 5, 2016

Pembantu Rosmah dakwa Mahathir 'perlekeh' nabi


Pembantu isteri perdana menteri Rizal Mansor mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad “memperlekehkan” Nabi Muhammad.

“Ramai juga kawan-kawan yang terkejut dengan kenyataan itu yang dibuatnya semalam.
“Sebenarnya kita tidak perlu terkejut dengan kenyataan itu. Memperlekehkan Nabi bukan perkara baru bagi Tun Dr Mahathir,” kata pembantu Rosmah Mansor itu.

Mahathir dalam sidang media di kongres tahunan DAP semalam berkata pemimpin Umno seolah-olah menyamakan perdana menteri dengan nabi apabila mengaitkannya dengan kehendak Allah.
Rizal juga mendakwa Mahathir memperlekehkan janggut Nabi pada tahun 1997 dengan berkata:
  • Siapa tahu janggut nabi macam mana?
     
  • Siapa biasa tengok janggut Nabi, ada gambar?
     
  • Di zaman itu dia bukan ada (pisau cukur) Gillette.
     
  • Pisau cukur pun tiada zaman itu, jadi macam mana nak cukur. Naik unta sana sana sini. Bukan boleh dapat air di padang pasir.
“Kerana kata-katanya itulah membuatkan BN kehilangan kerusi Parlimen Arau dalam PRK 1998,” kata Rizal lagi daam kenyataannya hari ini.
Sementara itu, Rizal juga berkata, apabila bersama DAP Mahathir “perlu menunjukkan yang beliau lebih DAP dari DAP sehingga sanggup memperlekeh Nabi sendiri”.

23 comments:

  1. Rizal ni tongong ke pandir.......????
    Atau sengaja buat-buat tak faham Scarcasm Tun Det.
    Berbanding dengan Najib, NABI (SAW) pilihan ALLAH
    Najib dikatakan pilihan ALLAH takda sifat-sifat Nabi.
    Dia cuma ada rm2.6 billion.
    Tapi di mata orang-orang umno, rm2.6 billion itulah
    yang menajdikan NAJIB PILIHAN ALLAH.
    Tak gitu........?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cerita orang banggang. Tun M hilang 100b sonyap je

      Delete
    2. Anon 0603,eja bangang pon tak betol lg nak tuduh orang lesapkan duit..bawak kes Tun tu ke court la bodoh!!

      2.6 BILLION pon tak boleh nak jawab,nothing 2 hide konon..ale utoo kau anon 0603! Makan dedak!!!

      Delete
  2. Awat Rizal ni bodoh sangat?

    ReplyDelete
  3. Budak tak sekolah dia bukan paham bahasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SdrAnonymous. Bawak bertenang. Mahathir yg orang UMNO sanjung selama 22 tahun, bukan 5-10 tahun mengapa dia tak kata korang jangan sanjung saya macam
      "nabi" sekarang ni pulak dia pandai sindir orang. Yg sebenarnya Mahathir sekarang tinggal dlm "RUMAH TERBALIK" yg dipamerkan di Sabah dan yg terbaru "rumah nelayan" di MAHA.Otak dia terbalik.Percayalah. Seperti firman Allah, bila sudah terlalu tua Allah akan kembalikan seseorang seperti kanak dari berbagai segi...cuba semak surah Yassin kalau x silap saya.

      Delete
    2. Anon 0611,yg korang ahli umno punya sanjung najib mengalahkan nabi tu kenapa..??tak pulak kau orang bertanya dalam benak kau orang ahli umno..??apa taraf najib dgn nabi..??dipilih tuhan lah hape lah..aqidah ape yg kau orang umno bwk..??Mahathir mintak disanjung ke..??kalau dia mintak disanjung dah lame dia jilat najib..utk populariti..bkn mcm kau,jilaatt je tau..BODOH!!!

      Delete
  4. Larilah hai kuda tuaku
    Larilah ayuh lari
    Larilah hai kuda tuaku
    Larilah ayuh lari
    Gerakkan keretaku
    Kawanku telah menunggu
    Ayuh lari … uh

    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Haaaa … …. a … a… a…

    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kudak tuaku lari
    Kuda tuaku lari kencang
    Rasa hatiku girang
    Kawan kawanku riang... uh

    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Kuda tuaku lari kencang
    Rasa hatiku girang
    Kawan kawanku riang
    Ah … ha …

    https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa Anon 0612 menggubah lirik diatas dia dlm keadaan halusinasi akibat pengaruh dadah sintetik 'DEDAK'..

      Delete
    2. Menyanyi melalak sebab kecwwa mak dan bini kau jadi pelacur!!

      Delete

  5. Dalam keadaan bertambah tertekan, Tun Mahathir kian bertambah kalut.

    Ketika pemimpin UMNO bergegas ke tempat perhimpunan umat Islam dalam bersolidariti bersama masyarakat Rohingya , Mahathir pula bersekongkol dengan DAP dalam perhimpunan tahunan DAP.




    Bukan sahaja bersekongkol dengan musuh umat Melayu, Mahathir sempat mencuci segala najis dan muntahnya kepada DAP selama berpuluh tahun dengan kenyataan berlawanan dengan apa yang Tun Mahathir sendiri pernah ucapkan sebelum ini.

    Kemudian dalam satu temuramah bersama pemberita , Tun Mahathir sempat membuat kenyataan bahawa Nabi tiada wang 2.6 billion dalam akaunnya.

    Seolah olah seperti tiada contoh lain , Mahathir persenda Nabi untuk mengenakan Dato Seri Najib.

    Kerana jaki dan dengki ahli UMNO melafazkan kesetiaan kepada Uli Amri mereka dengan sikap Wala', maka Tun Mahathir yang gagal menipu ahli UMNO kali kedua seperti mana dia menipu mereka ketika menjatuhkan Abdullah Badawi hatta kata kata persenda dikeluarkan.

    Satu ketika dahulu , Mahathir pernah menyatakan bahawa Nabi Muhamad berjanggut dan tidak bercukur kerana dizamannya tiada pisau "gillete".

    Akibat dari kata kata itu, ahli UMNO jenuh bertepis bersilat untuk mempertahankannya.

    Kini Tun Mahathir mengulangi lagi kenyataan bodoh serta berbaur penghinaan, sekali lagi hanya sebab mahu rakyat membenci Najib.

    Tapi diharapkan dengan kenyataan bodoh ini biarlah ahli bunga dan ahli parti Pribumi pula bersilat dan bertepis untuk selamatkannya pula.

    Kenyataan Tun Mahathir bahawa Nabi tiada miliki sejumlah 2.6 billion dalam akaun, itu membawa erti Nabi tidak sekaya Najib, mungkin itulah yang cuba di gambarkan oleh Tun Mahathir .

    Tapi Tun Mahathir sebagai seorang nyanyok bersiri, terlupa Nabi juga bukan terkaya di negaranya di waktu itu , tidak seperti anak Tun Mahathir yang kaya raya melebihi Dato Seri Najib.

    Anak Tun Mahathir seperti Mokhzani pernah menduduki tangga kesembilan dalam senarai individu terkaya di Malaysia.

    Bahkan anaknya yang lain seperti Mirzan dan Mukhriz bukan juga orang miskin. Dua orang ini pun berstatus jutawan.

    Mereka miliki harta mencecah billion, tentu tidak sama dengan Nabi. Ini kerana nabi tidak sekaya ini.

    Kita harus faham perut busuk Tun Mahathir, dia amat marah apabila tidak dapat memulas tangan Najib, kerana Najib tidak datang merangkak kepadanya untuk meminta dana bagi pilihanraya.

    Pada lazimnya , dana pilihanraya dipegang oleh Tun Mahathir , dan usahlah tanya dari mana datangnya dana itu.

    Tentu sekali datang dari mereka mereka yang Tun Mahathir pelihara sebagai kroninya.

    Dan jika Najib datang meminta dana pilihanraya , maka Tun Mahathir akan kepilkan syarat dan kehendak kehendak peribadinya untuk dilayan.

    Maka atas sebab DS Najib tidak datang meminta kepadanya, maka itulah sebab datang sifat dengki dan dendamnya kerana tidak berpeluang meletakkan syarat dan mengikat Presiden UMNO.

    Amat jijik tingkah laku Tun Mahathir sejak kebelakangan ini. Akibat tekanan waktu dan misi peribadi yang belum berjaya , maka beliau akan buat apa sahaja untuk mencapainya.

    Dosa yang akan dibuat oleh Tun Mahathir dibantu oleh mereka yang begitu taksub dan kurang agamanya untuk menasihati.

    Tun Mahathir sudah cuba segalanya dari memfitnah, sabotaj ekonomi di luar negara, mengupah media asing dan agensi asing serta mengugut kepala agensi dalam negara untuk akur kepada kehendaknya namun dengan halangan Allah masih belum berjaya.

    Apa lagi yang tinggal kepada Tun Mahathir kini hanyalah sisa sisa umur yang tidak lagi di manfaatkannya untuk jalan kebaikan , melainkan masih sibuk dengan urusan dunia dan politik melampaui batas.

    Terlalu jelas dengan tindak tanduk Tun Mahathir sangat menunjukkan bukanlah kerana isu 1MDB yang menjadi sebab dia mahu jatuhkan DS Najib, semakin hari semakin jelas ada perkara lain yang menyebabkan ini semua.

    Selagi Tun Mahathir tidak mengaku dan bersikap jujur atas sebab dia mahu jatuhkan DS Najib dan UMNO , Insyallah dia tidak akan berjaya.

    Tulisan :
    Beruang Biru
    BB172, Isnin
    5 Disember 2016

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruang ganjil berwarna biru kena sumpahan sebab banyak sangat makan dedak haram dari Lanun Bugis!!!

      Delete
    2. Bla..bla..bla..bla.. = sampah!!!


      Beruang biru yg makan dedak reject kilang..

      Delete
  6. Tlg beritau saya...bila rizal ni,pandai ? Bodoh nak mampus...

    ReplyDelete
  7. Rizal jilat.ju###...rosmah
    Keris

    ReplyDelete
  8. Tun M sindir...nabi saw mulia semulia insan tp ada malaun yg sggup samakn nabi saw dgn najib perompak. Tu la pasal tun m sindir, ada hati nk samakn insan mulia dgn insan keji... insan keji yg curi 2.6 bil taruh dlm akaun sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja Najib insan keji tapi insan dan keluraga paling bangsat haram jadah dalam sejarah pemimpin UMNO dan dunia!!

      Lanun Bugis muka kulit setebal kulit babi!!

      Delete
  9. Rizal bodoh sebab otak dia korup makan dedak haram hasil penipuan 1MDB oleh Najib Lanun Bugis tersohor didunia!!

    ReplyDelete
  10. Menteri Luar Arab Saudi sudah mengesahkan bahawa 2.6 billion itu adalah derma yang diberi tanpa diminta apa2 pulangan.Oleh yang demikian itu ada kah anda merasakan anda lebih suci dari orang yang anda keji setelah berkali-kali penjelasan diberi berkaitan isu ini.Diplomasi antarabangsa jenis apa yang diamalkan oleh kerajaan Saudi andai kata mereka turut bersekongkol dengan kejahatan bersama orang yang anda tuduh mencuri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma korok hang.. Saudi sendiri Sesak harga miyak jatuh dol..

      Delete
  11. Najib ni dulu cakap pun bongok. ALLAH saw dan MUHAMMAD swt. Tetiba lak pandai bab ugama. Rizal ni jgn layanlah. Kalau boss dia bongok ..dia ni bahlol

    ReplyDelete
  12. Engkau org bodoh..yg sibuk nak cerita org ni bukan dapat apa pun..dia org dah kaya raya..yg kau orang kata mengata dpt apa?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah bai ..aku taklah kaya macam kroni najib. Anak aku alhamdulillah belajar luarnegara. Bukan hasil mencuri atau contract buat longkang atau rasuah. Pm kau samun depan mata ..takkan aku nak jadi bodoh macam kau. Sokong je ...najib ni memang penipu dan rizal ni aku kesian sangat.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com