innity

pages

Sunday, December 4, 2016

Lim Guan Eng: 'Kami tak minta jawatan Perdana Menteri'


"Kami tidak pernah minta supaya seorang yang berbangsa Cina menjadi Perdana Menteri tetapi menyokong seorang Melayu seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim," itu merupakan kata-kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika Konvensyen DAP 2016 di sini, hari ini.

Menurutnya lagi, parti itu juga tidak berhasrat menguasai kerajaan sekiranya mereka menang Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

"Kami tidak akan menguasai kerajaan sekiranya pembangkang memenangi kuasa tetapi akan menjadi rakan kongsi yang adil dan bertanggungjawab," katanya lagi.

Tambahnya lagi, beliau turut menggelar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai ekstrem liberalisme.

"Menentang penahanan tanpa bicara terutamanya menggunakan undang-undang pengganas terhadap aktivis hak asasi bukanlah liberisme yang melampau.

"Tetapi mencuri duit negara sehingga berbilion-bilion ringgit secara sesuka hati itu adalah liberisme yang melampau," katanya lagi.

12 comments:

  1. Janji ikut telunjuk tak gitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.00 AM
      Telunjuk rosmah?

      Delete
    2. Tak habis lagi fitnah Rosmah...... sampai bila nak ikut telunjuk syaitan?

      Delete
  2. Suharli kulop..tunjang pentkhianat melayu..umno
    Keris PPBM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiya suei hali2 must rape, lu picaya sama bijan laki mini kaa? Haiya lu manyak mengong punya olang!

      Delete
    2. Keris PPBM konon.... keris apa? Keris pembuka surat?.... Letak lah Keris Bangsa Melayu.... obses PPBM.... buat gelak orang jer

      Delete
  3. Syaitan besar ini diamanahkan menjaga rakyat, negara dan harta negara.Dan syaitan ini bersama2 Mrs Syaitan dan syaitan2 pengikut bersama2 merosak dan memburukan nama baik negara dimata dunia.
    Suhaili Masrob, awak digolongan mana & pengikut telunjuk siapa?

    ReplyDelete
  4. Larilah hai kuda tuaku
    Larilah ayuh lari
    Larilah hai kuda tuaku
    Larilah ayuh lari
    Gerakkan keretaku
    Kawanku telah menunggu
    Ayuh lari … uh

    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Haaaa … …. a … a… a…

    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kudak tuaku lari
    Kuda tuaku lari kencang
    Rasa hatiku girang
    Kawan kawanku riang... uh

    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Kuda tuaku lari kencang
    Rasa hatiku girang
    Kawan kawanku riang
    Ah … ha …

    https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

    ReplyDelete
  5. Aku tak sokong langsung najib tapi aku jugak tak gemar puak2 yang jadikan kafir harbi ni sebagai sekutu.

    Aku ni atas pagar.Dulu aku undi pas tapi bila pas jadi tunggangan dap aku undi bn.Kemudian bila jibon kena jackpot 2.6b aku sokong tun m.

    Tapi bila tun m bersekutu dgn dap aku jadi tak setuju,sebab pada aku orang Melayu ni majoritinya memang tak boleh terima parti komunis ni terutama org2 kampung.Jadi pada pandangan aku, ini akan menjauhkan org Melayu dr Bersatu.Melayu akan tetap undi bn pimpinan najib.Akhirnya najib tidak dapat juga diturunkan disebabkan dap.

    Apa salahnya buat pakatan longgar atau jadi kuasa ketiga macam pas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar melayu menang turunkan UMNO cara bermaruah tak perlukan Musyrik harbi MCA,DAP, GERAKAN. Cuba BErsatu dgn PAS bersepakat. Kita nak tewaskan UMNO dulu di kerusi UMNO.

      Delete
  6. Aku pru14 nih taknak sokong bn lagi

    ReplyDelete
  7. Aku tetap doking BN.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com