innity

pages

Saturday, December 17, 2016

HINA YDP. AGONG - "NAK JADI AHLI IBADAT, LETAK SAJA JAWATAN AGONG" -MOHON POLIS BERTINDAK SEGERA

 SUMBER: Counter Insurgency Warfare Ciw Anti Communism Socialism Terrorism


sumber: DAP Laknatullah


Antara komen netizen:

Lord Zizan Jgn d sentuh ibadah insan kpd penciptaNya.dia tidak menunjuk,malah yg mengviralkan adalah masyarakat yg kagum krn punyai YDPA begini.sbg ketua agama,YDPA dah menjalankan kewajipan mengajak umat islam solat berjemaah sebagaimana baginda YDPA lakukan.perlukah YDPA duduk d PMO pula?adakah tiada protokol?masyallah..,kenapa ada muslim yg sgt teruk moralnya?sedangkan kafir pun x pernah lg mencaci cerca perbuatan YDPA..

Gerong Boleng Minta ngo atu sesiapa bt report polis d bwh akta...bru blh tangkap dh siasat d bicarakn hukum setimpal dgn kesalahannya...ni dh kira menghina ydpa..

Helmey Mie Airbrusher Otak liberal bershit mcm ni laa...bodoo phuiii

Abd Malik Abd Rahim Biat kena tangap...

Syeikh Abdurrahman Ucapan seorang Khawarij.. Bahasa bajet suci alim, menyucuk jarum kebencian orang awam kpd YDPA & kerajaan. Itulah anjing neraka..
#KDN#PDRM mohon siasat.


Helmey Mie Airbrusher Ni laa yg sbnrnya hasil didikan dap dh nmpk hasilnya..mula xde rasa hormt pd raja perlembagaan ketua agama islam dlm ngara...x heran laa ada org melayu yg ingin hapuskn kuasa sultan ...shitt

Sham Surin dia salah seorg group tu..yg mmecahbelahkan perpaduan umat....mmg mcm tu la....sapa x knal....bguru dgn regim zionis....itulah caranya...yg baik ttp dia pusing spya nampk jahat....

Rauziah Mohd Ayob Sultan ialah payung Negara...Sultan tidak terlibat dengan mana2 parti politik....

Myvi Produa Anak dajal ni sb tu cakap mcm org xberiman dan mcm rosak aje akidahnya.berkawan dng org yg beriman kita juga akan beriman tapi bila kita percaya dan berkawan kapir itu lah ikutan kita.

Mohd Afandi Orang macm ni kena dihapuskan...ramai yg berfikiran sekular n liberalisme...mcm tk ada agama je ckp mcm tu...ni geng2 maria chin n marina mahathir lah...




Contoh Ciri-Ciri Sultan Zaman Kegemilangan Islam -Peribadi dan kepimpinan Sultan Muhammad Al-Fatih

Peribadi dan kepimpinan Muhammad Al-Fatih menunjukkan beliau mempunyai ciri berikut:
a. Asuhan dan disiplin Islam yang kuat. 
b. Mempunyai matlamat hidup yang ingin dijayakan. 
c. Kehendak yang kuat. 
d. Sabar dan ketahanan ruhani yang kuat. 
e. Pengetahuan dan kemahiran yang diperlukan untuk misinya, atau mendapatkan bantuan pakar dalam bidang masing-masing bagi tujuan melengkapkan skil berkenaan. 
f. Ibadah dan pergantungan yang kuat dengan Pencipta. 

Sultan Muhammad dibimbing untuk menghafal al-Qur’an. Dilatih untuk sembahyang malam. Dibentuk menjadi wara’ dan zuhud. 

Diasuh mencintai ilmu dan ulama’. Mempunyai budi pekerti yang baik dan perasaan yang halus. 

Keunggulan pendidikan keruhanian Sultan Muhammad ternyata apabila baginda akan dilantik menggantikan bapanya secara rasmi sebagai pemerintah Kesultanan Uthmaniah, beliau menangis teresak-esak. 

Gurunyalah yang telah mengarahkan beliau menerima tanggungjawab itu atas hujah bahawa seorang berkaliber seperti beliau wajib memikul amanah ummah dan itu jihad dan ibadah yang lebih besar. 

Pendidikan Sultan Muhammad di istana baginda hampir komprehensif. Sebagai bakal raja dalam persekitaran Eropah dan pusat perdagangan dan diplomatik, baginda dapat berbahasa lebih daripada lima bahasa. Baginda juga diajar matapelajaran sejarah, geografi dan astronomi. 
Pakar ketenteraan juga diundang untuk memberikan pendedahan ketenteraan kepada beliau. 

Lama sebelum program pembebasan Konstantinapole dimulakan, Muhammad al-Fateh telah berbincang dengan pakar sejarah dan ketenteraan mengenai sebab-sebab kegagalan ekpedisi penawanan Konstantinapole sebelum ini. 

Dari mana kekuatan keinginan seorang pemimpin ini diperolehi oleh Sultan Muhammad? 

Gurunya bukan sekadar menyuntikkan kekuatan ruhani kepada bakal Sultan in, tetapi juga telah menyuntik sikap terbuka terhadap teknik dan teknologi baru yang diperlukan untuk misi mereka. Mereka juga menyuntik sikap berminda strategik dan kreatif. 

Sultan Muhammad dapat menganalisis dengan tepat permasaalahan dan mencari jalan penyelesaian terhadap setiap permasalahan itu secara praktikal sebelum melancarkan misinya. 

Tetapi yang paling penting, sejak kecil lagi guru-guru baginda telah membentuk minda baginda untuk merasakan dirinya lah yang disebutkan oleh Rasulullah s.a.w sebagai raja terbaik yang memimpin tentera terbaik yang akan dapat membebaskan Konstantinopel. Sasaran, visi dan misi yang jelas, yang disuntikkan ke dalam minda baginda ternyata berkesan. 

Dari kecil, Sultan Muhammad mengimpikan bagindalah pembebas itu! Sepanjang kempen, baginda tidak putus-putus mengarahkan tenteranya bertakbir dan melaungkan slogan-slogan bersemangat, termasuk motivasi berasaskan hadis Nabi bahawa Konstantinapole akan dibebaskan oleh tentera yang terbaik dan merekalah tentera terbaik yang dijanjikan oleh Nabi itu. 

Pada kali pertama solat Jumaat hendak didirikan di dalam Kota Konstantinapole yang baru sahaja dibebaskan, timbul pertanyaan siapa yang layak menjadi imam solat Jumaat yang pertama itu

Baginda memerintahkan kesemua tenteranya termasuk dirinya berdiri dan diikuti pertanyaan: “Siapa di antara kita sejak baligh hingga sekarang pernah meninggalkan solat fardhu walau sekali sila duduk!”. Tiada seorang pun yang duduk, kerana tidak seorang pun di antara mereka pernah meninggalkan solat fardhu. 

Pertanyaan seterusnya, “Siapa di antara kita yang sejak baligh hingga kini pernah meninggalkan solat sunat rawatib sila duduk!”. Sebahagian daripada tenteranya duduk. 

Kemudian Baginda bertitah, Siapa di antara kamu sejak baligh hingga ke saat ini pernah meninggalkan solat tahajjud walaupun satu malam, sila duduk!”. Kali ini semuanya duduk, kecuali baginda sendiri sahaja yang tetap berdiri! Subhaanallah! 

Baginda tidak pernah meninggalkan solat fardhu, Solat Sunat Rawatib dan Solat Tahajud sejak baligh. Tepatlah janji Rasulullah s.a.w dan kota ini kemudian bertukar nama kepada Istanbul.

Itulah ciri-ciri seorang pemimpin Islam.

Kini,dunia telah terbalik, penyamun diangkat sebagai pemimpin, manakala Sultan yang alim cuba mengikuti ajaran Islam sebenar dan sunnah Rasulullah pula yang diperli dan dihina.

Kita kena faham, bukan Yang di-Pertuan Agong ke-15, Sultan Muhammad V yang mahu keperibadian beliau di viralkan.

Itu berlaku apabila rakyat teruja dan ingin berkongsi satu-satunya YDP Agong yang alim dan warak sebegitu di zaman moden ini. Apatah lagi apabila mereka melihat kemewahan Sultan yang ada hari ini yang menghabiskan jutaan ringgit menghias kepala lori demi kepuasan diri.

Rakyat melihat Sultan lain dan isteri Perdana Menteri hari ini yang dipakaikan kasut oleh pembantu beliau. Maka apabila seorang Sultan berpakaian jubah dan memakai seliparnya sendiri, maka rakyat kagum dengan keperibadian itu. Maka rakyat kongsikan.

Kita sepatutnya melihat kepada dia kita sendiri dan menginsafi diri yang jahil ini. Seorang YDP Agong mampu mengikuti ajaran Islam, kita yang tiada pangkat dan kedudukan ini sudah berpa kali kah solat subuh berjemaah di masjid. Bukannya asyik berbincang tentang protokal yang sepatutnya diikuti oleh YDP Agong berdasarkan Bahagian Istiadat, Jabatan Perdana Menteri.






11 comments:

  1. Kalau kita ingat lg, nazri aziz pun pernah kurang ajar dgn institusu sultan, DAP pun pernah kurang ajar dgn Sultan, bahkan ramai pemimpin parti sekular dan sosialist kurang ajar dgn sultan dan Agung kerana mereka ni gagal mendidik dan menghukum pemimpin dan ahlinya jgn melanggar sempadan. Gagal mengajar menghormati perlembagaan. Tetutama keturunan Han dari bangsa cina yg terkenal dgn tak faham adab dan bersifat suka menceroboh dan menjajah. Mereka pandai berlakun bila belum berkuasa tapi bila berkuasa mrk akan jadi lebih zalim drpd yg kita dpt bygkan. Seperti bangsa Ughyur yg dizalimi patut membuka mata kita jgn terikut budaya bangsa cina dan barat.

    ReplyDelete
  2. Apabila telah terlalu bangga memakai baju bersih pandangannya juga mula anggkuh, bercakap sedap mulut tanpa mengira lagi adat budaya dan asal usul.

    ReplyDelete
  3. adakah YDP Agong dok tersorot dalam istanan hanya untuk beribadah, boleh btul dia ni

    baru 4 hari Tuanku dah keluar mcm2 kepada rakyat, pegi Solat jumaat, pergi jumpa PDRm sambil riadah menembak di lapang sasar PGH,. lepas tu solat Maghrib berjemaah

    itulah zaman kecemerlangan kesultanan di zaman selepas Nabi, tabie, tabik tabie.. apa tak sekolah ke dia ni

    ko tak tahu ke cerita pemimpin dan sultan islam yang cemerlang

    ReplyDelete
  4. http://feedproxy.google.com/~r/celahgelegarblogspotcom/~3/IyRmyXo-3GI/hina-ydp-agong-nak-jadi-ahli-ibadat.html

    link profile doktor pelatih.....

    Masa belajar dulu duit mak bapak dia yg bagi kottt... klu duit mak bapak dia kira ok la... klu duit kjan tak kan nak simpan malaun nih..

    fuyooio idola dia pejuang pluralist murtad yg tersadai kat sg bloh...

    ReplyDelete


  5. Yang paling kurang ajar diantara yg kurang ajar ialah yg mengurangkan kuasa DYMM Agong.

    ReplyDelete
    Replies


    1. 10.37, dah baca ke pindaan perlembagaan tentang kuasa raja-raja dan YDPA yang dipinda tu?

      Delete
  6. Mungkin luahan Mohd Hafiz agak keterlaluan terhadap seorang raja memang keterlaluan ,Tapi luahan nya itu juga cerminan kekecewaan rakyat yg semakin kecewa dgn peranan Raja raja yg seolah olah tak pro aktif dalam mendengar keluhan rakyat

    ReplyDelete
  7. Polis mesti bertindak ka atas Lanun Bugis Penyamun tersohor dunia dulu!!!

    ReplyDelete
  8. Setuju bro. Hanya luahan kekesalan peranan YDPA terdahulu.

    ReplyDelete


  9. Kalau permohonan maaf boleh digunakan untuk melakukan kesalahan undang-undang buat apa ada Polis Diraja Malaysia?

    Terdapat beberapa undang-undang yang diperuntukkan kepada sesiapa yang menghina atau mengeluarkan kenyataan menghina institusi Raja, Raja-Raja dan Yang di-Pertuan Agong, antaranya subseksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 (Akta 15).

    Selain itu Seksyen 425 Kanun Keseksaan (Akta 547) dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588) juga terpakai bagi perbuatan menghina pemimpin negara.

    ReplyDelete
  10. Its unfair at all. new Agong only comes after few days only.why that doctor bash Agong like that. Moreover he is muslim. And he said ahli ibadah its about islam.u said something bad about islam. I dont agree at all. If now our goverment is take seroiusly about terrorism this is also a part of it.Menghasut supaya malaysia hancur lebur. Came on..we malaysian. We should be one. I hope our goverment will do something for this doctor for lesson to others also. I hope Agong also do something because he said bad about islam. Because of one doctor like this. Other doctor also will get impact of the stupidity. Sorry seams to be the hardest word and doctor already apologize. But the damage already done. Thats why doctor jangan jadi kacang lupakan kulit.kita org melayu patot ingat peribahasa. Terlajak perahu boleh kayuh undur balik..terlajak kata..cmne nk sedut balik bosss...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com