innity

pages

Tuesday, November 1, 2016

[VIDEO] Protes air: Pemuda Umno LONTAR BALDI ke pejabat SUK Selangor


Kumpulan yang diterajui Pemuda Umno hari ini melontarkan baldi ke arah pagar bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor di Shah Alam yang berkunci sebagai bantahan terhadap masalah air di negeri itu.
Kumpulan yang terdiri daripada kira-kira 150 orang itu diketuai oleh exco Pemuda Umno Datuk Armand Azha Abu Hanifah yang kemudiannya menggegarkan pintu pagar sambil membuat bising.
Bekalan air di beberapa tempat di Lembah Klang disambung semula semalam selepas Loji Rawatan Air Semenyih dibuka semula.
Kerajaan negeri Selangor pimpinan PKR berkata loji rawatan itu terpaksa ditutup berikutan pencemaran yang dikesan bermula dari Sungai Buah di Negeri Sembilan.
Kerajaan BN Negri Sembilan menafikan pihaknya di sebalik sabotaj itu.

6 comments:

  1. Sebuah baldi beharga rm15...ada lebih kurang 20 baldi di baling...jumlah rm300 di buang...nauzubillah...Ya Allah hancurkanlah kumpulan ini yg membazirkan wang di kala kalangan rakyat dibawah mereka keresahan dan kesempitan

    ReplyDelete
    Replies
    1. di kala rakyat keresahan kerana tiada air....di mana MB Selangor...???
      kenapa tak doa minta Allah hancur kan pemimpinan yg zalim ini...???
      sapa bodoh...??? aku ke ..engko..???

      Delete
  2. Orang yg belum merasa angkut air/terputurs air berhari hari akan merasa pelik dgn perbuatan kumpulan diatas... tapi kalau dah kena batang hidung sendiri baru tahu... cuba bayangkan engkau berak tak basuh selama sejam... Sepatutnya doakan begini, Ya Allah, kau timpakan bala yang sama rata di kalangan rakyat samada yg kaya atau miskin, terutama kepada yg memohon di timpa bala hanya pada satu kumpulan sahaja diatas... hancurkan dan matikan dan aibkan ia diatas kesenanggan yg di miliki...

    ReplyDelete
  3. Wakil rakyat umno memang cenggitu. Dah la nak angkat baldi kek umah pun minta tolong pemuda. Nak marah pun suruh pemuda tolong marahkan. Mampuih.

    ReplyDelete
  4. Undi lah lg pembangkang..kan tak der air...aku ok jer...mb umah dia pun tak der air tu..hahaha..syukurlah kpd Tuhan..pru 14 kita undi pkr lg..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com