innity

pages

Friday, November 25, 2016

[VIDEO, GAMBAR] KECOH Pemuda Umno serbu pameran kartun Zunar di Komtar


Pameran kartun oleh kartunis Zunar di Aras 3 Komtar bertukar kecoh apabila diserbu oleh sekumpulan Pemuda UMNO selepas solat Jumaat sebentar tadi.

Kumpulan pemuda UMNO yang diketuai oleh Ketua Pemuda UMNO P.Pinang Rafizal Abdul Rahim mendesak pihak penganjur dan Zunar agar menghentikan pameran tersebut sebelum perkara yang tidak di ingini berlaku.

Zunar bagaimanapun dikatakan enggan menurunkan lukisan kartun itu atas alasan beliau mempunyai permit untuk membuat pameran tersebut.


Kumpulan Pemuda UMNO kemudiannya memberikan masa selama satu jam untuk Zunar dan pihak penganjur menurunkan semua lakaran kartun yang diletakkan diaras 3 berkenaan.


Kekecohan berlaku apabila beberapa orang individu mula bertikam lidah dengan pihak penganjur dan juga kartunis terbabit sehingga berlaku tolak menolak diantara mereka.


Pihak Polis berjaya mengawal keadaan dan meleraikan kumpulan terbabit selepas berbincang dengan kedua-dua pihak demi keselamatan orang awam di situ.

Selang beberapa lama kemudian, pihak penganjur dan juga kartunis berkenaan akur serta menurunkan lakaran-lakaran terbabit dengan kawalan dari pihak Polis.
- utara news











8 comments:

  1. UMNO dah desperado..nampak sangat dah....mereka dah tak leh nak control kebenaran yang menjelma melalui pelbagai idea..dah x tahu nak menjawab skandal 1MDB...tu yg kalut kacau sana sini...

    ReplyDelete
  2. kurang ajar memang patut di bayar dengan kurang ajar, so xyah la nak sedih ya zunar..ingatlah kat Allah, byk lg cara nak ubah masyarakat bkn dengan cara hina orang semat2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suroh pemakan dedak umno ingatkan Allah

      Delete
  3. Macam cerita kartun la...

    ReplyDelete
  4. Nampak puak pakatoon yg desperado dgn menghina individu melalui lakaran kartoon. 1mdb punya isu dah dekat basi tapi masih dicanang kulu kilir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. ...
      Nama pun kartoon ar bongok.
      Dlm hutan takda ajar ke?
      Tak pernah tengok kartoon?
      Umngok bongok?

      Delete
  5. Sekadar kartun pun nk jd isu. Matang lah skt pemuda umno oii..mcm budak2 pulak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com