innity

pages

Sunday, November 20, 2016

Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un Blogger Din Turtle MENINGGAL DUNIA


Innalillah wainnalillahhirojiun. Blogger Din Turtle baru meninggalkan kita semua jam 6.00petang tadi. Insyaallah jenazah akan dikebumikan jam 10.00pagi esok berhampiran Primula Hotel Kuala Terengganu. Banyak jasa dalam berjuang bersama kami dan beliau antara blogger yang rapat dengan KCD. Semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan serta dipermudahkan segala urusan dia. Blog DinTurtle:http://dinturtleoriginal.blogspot.my

-Kelab Che Det


20 comments:

  1. Semoga rohnya ditempatkan bersama para syuhada. Amin.

    ReplyDelete
  2. Al fatihah
    Siapa teruskan blog din turtule nanti?

    ReplyDelete
  3. Alfatihah. .blog yg selalu saya baca utk kesedaran diri sendiri

    ReplyDelete
  4. Sedih... Mati nya di depan laptop, tiada Nur jannah diwajahnya... Semuga lulus soalan Dari malaikat mungkar nankir... Hadious saudara... Marabbuka?????

    ReplyDelete
    Replies


    1. 11.49, bagaimana pula dengan diri kamu sendiri? Sudahkah kamu bersedia?

      Delete
    2. Alfatihah utk anon 20,2016 at 11:49 PM, semoga roh anda dirahmati dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman..

      Delete
    3. Saudara, Istighfarlah kamu banyak2.

      Kalau kamu org Islam bila kamu dengar org meninggal dunia, benda yg pertama patut kamu ucapkan ialah Innalillah. Ini sunnah Rasulullah saw. Bukannya menghina dgn kata2 yg kasar.

      Dari kata dan perbuatan kamu pun jelas menunjukkan tahap keimananan dan pengetahuan agama kamu.

      Bertaubat kamu sebelum sampai sakratal maut kamu. Entahkan esok, entahkan 3 hari lagi.

      Astaghfirullahal'azim, moga kamu diberi hidayah.

      Delete
    4. 11.49 pm.
      Tahniah. Dari ayat yg keluar dr mulut kamu aku tengok dlm lap top kamu mati dlm longkang yg penuh najis.
      mudah2an. amin.

      Delete
    5. Sedih.
      anon 11.49 pm. Ko mati nanti akan dicampak terus ke dlm neraka jahanam hendaknya sebab busuk mulut bau longkang dan hitam hati mcm kafir harbi.

      Delete
    6. Arwah meninggal di sisi isterinya setelah meminta badannya digosok dengan minyak... bukannya di depan laptop...
      Sesungguhnya jelas dipermudahkan Allah SWT jalan beliau menemuiNya...
      Jangan sesekali mencerca orang yg bukan2...mohon ampunlah dengan segera agar saat kematian awak semudah arwah juga..... semoga dijauhkan awak dari melalui saat kematian yg tersiksa spt sakit tenat yg panjang dsbnya.... AllahuRabbi...

      Delete
    7. kau ada dgn dia ka time dia nazak atau kau cuba fitnah allahyarham?

      kau nanti akan merangkak di padang mahsyar mencari dia utk mintak maaf..tp blom hari kiamat, kau jawab dulu la soalan malaikat dlm kubur nnti..Man Ikhwanuka?

      Delete
    8. sedihnya anon 11:49..
      belaja la agama lg instead of nak kutuk org..especially org yg dah mati...

      bukan marabukka..it should be Man Rabbuka..

      Delete

  5. انا لله وانا اليه راجعون

    Semoga Allah ampunkan dosanya dan rahmatinya, muliakan pemergiannya, diluaskan kuburnya dan dimandikan dengan air2 salju yang dingin dan suci. Semoga dibangkitkan bersama hamba2Nya yang beriman.

    Seorang pejuang yang komited di atas apa yang dipercayainya benar dan bukan demi habuan duniawi.

    Semoga ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

    Aamiin

    ReplyDelete
  6. Al Fatihah...
    Semuga dipermudahkan segala urusannya.Amin...

    ReplyDelete
  7. Al Fatihah semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman Aaamiin

    ReplyDelete
  8. Al Fatihah... semoga segalanya dipermudahkan... Aamiin

    ReplyDelete
  9. Kamu rasa kamu dapat jwp tak soalan yg kamu tulis kat atas tu nnt dlm alam kubur....yang terasa hebat sgt iman kat dada ni...

    ReplyDelete
  10. al fatihah utk arwah pakcik saya ini...last jumpa arwah raya puasa yg lalu..

    ReplyDelete
  11. utk bro yg sedap mulut mengata arwah bapak saudara saya din blogger..terima kasih...semoga anda mendapat hidayah dan ditempatkan dikalangan orang beriman.. ikhlas dari anak saudara arwah din blogger... c u bro

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com