innity

pages

Sunday, November 20, 2016

DULU Pejabatnya Dalam KLCC, Semalam dia BERJUANG di Jalanan Bersama Rakyat di USIA 91 Tahun


Bangunan menara berkembar yang lebih mesra digelar KLCC yang terkepit di antara Jalan Ampang - Jalan Yap Kwan Seng bukan sesuatu yang asing kepada peserta BERSIH.
Sejak siri pertama himpunan itu KLCC sudah menjadi seakan sebati, sama ada sebagai pusat permulaan perarakan atau tempat pertemuan.
Selama juga begitu. Cuma uniknya salah seorang daripada mereka ialah tokoh yang pernah memiliki ruang pejabat di salah satu tingkat di menara berkembar berkenaan.
Tun Dr Mahathir adalah boleh dianggap sebagai 'otak' di sebalik terjelmanya menara yang pernah diiktiraf sebagai tertinggi di dunia.
Bukan sedikit bantahan dan kritikan dihujahkan ketika ia mula dibina. Tetapi kerajaan Dr Mahathir tegas dengan keputusan membina menara itu.
Semalam Dr Mahathir berada di luar menara kembar berkenaan. Jika ditakdirkan bangunan itu mampu berkata-kata atau memberi reaksi seperti manusia, apakah yang akan dilafazkannya?
Dalam suasana serba hangat dan bersesak-sesak itu juga kemungkinan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sempat mengimbau kenangan empuknya kerusi di pejabat mereka suatu ketika dulu.

9 comments:

  1. Inilah bila dh x sedar diri lg bhwa awk tu dh tua.... Bersaralah dgn terhormat... selagi boleh.... usahlah TAMAK.

    ReplyDelete
  2. Dulu Madey..masa bersih 3 dia kata peserta bersih KELDAI...

    Skrg dia pulak jadi peserta bersih.
    Memang sah dia pun keldai!!!

    ReplyDelete
  3. DULU Pejabatnya Dalam KLCC, Semalam dia BERJUANG di Jalanan Bersama Rakyat di USIA 91 Tahun ...JADI APA MASALAH KAU?
    nak tengok apa yg aku kirim ni keluar @ tidak..

    ReplyDelete
  4. Jangan lupa.... dulu tandasnya dalam klcc juga.... sekarang mencirit merata2 di jalanan dengan perangai oeand tua hipokrit.... dhlu baju kuning tulah yg dijambankan.... sekarang sarung ke badan.....

    ReplyDelete
  5. Kalau bukan kerana dr mahathir tanah tapak klcc tu dah kena jual.
    mengis ar nj dpt.
    mata buta ?
    Kt mana tanah dlm k el tu bapai korang punya ?

    ReplyDelete
  6. semakin penyoko0ng Jho Low ni meroyan pasal Bersih..menunjukkan impak Bersih tu sgt besar dan berkesan...kalau tak berjaya seperti mereka kata tu..tak perlu lar nak beriya-iya nak kata mcm2 pasal Bersih..baik dok diam jer

    ReplyDelete
  7. Tahniah bersih
    Syukur rakyat majoriti faham untuk tumbang guling hapuskan rosmah najib bn umno
    KERIS PAHANG

    ReplyDelete
  8. Mana ada org meroyan.... korang jer yg inzal lebih..... hahahaha.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com