innity

pages

Sunday, October 30, 2016

"Saya Hanya Ahli Biasa" - Khairuddin


Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan yakin tindakannya meninggalkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak akan memberi kesan buruk kepada parti itu.
Bekas Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan itu berkata, hal itu kerana kehadirannya dalam parti itu sejak bulan lalu hanya sebagai ahli biasa.
"Saya bukan tokoh pemimpin parti Bersatu! Saya hanya ahli biasa!," katanya menerusi kenyataan lewat malam Sabtu.
Bagaimanapun Khairuddin percaya PPBM akan kuat dan popular tanpa dirinya yang meninggalkan Bersatu untuk memberi tumpuan kepada agenda melalui saluran undang-undang.
"Generasi muda dan rakyat atas pagar tetap memilih PPBM sebagai platform baru perjuangan menentang pemimpin korup," katanya.
Beliau berkata demikian bagi menyangkal dakwaan beliau keluar daripada kerana tidak mempunyai keyakinan terhadap masa depan parti itu.
Pada masa sama, Khairuddin berkata beliau tetap akan membantu kempen PPBM untuk menambah keahlian parti itu.
"Saya juga akan tetap membantu parti ini dari luar demi wadah perjuangan untuk menumbangkan Umno dan Barisan Nasional. Hakikatnya, saya tidak akan tinggal parti ini secara total," katanya.
Sementara itu, Khairuddin berkata Dr Mahathir merupakan segala-galanya bagi diri beliau.
"Tiada siapa yang boleh pisahkan saya dengan Dr Mahathir Mohamad kecuali Allah SWT!
"Selagi hayat dikandung badan, maka selagi itulah saya akan menyokong Dr Mahathir," katanya.
Terdahulu, Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata Khairuddin yang merupakan orang kuat Dr Mahathir sudah pasti akan kekal dalam parti itu jika beliau yakin parti tersebut mampu menjatuhkan Umno.
"Khairuddin merupakan antara orang terpenting dalam peringkat awal penubuhan PPBM, (beliau) paling ke hadapan dan dari mula terlibat dengan Tun M (Mahathir), deklarasi rakyat dan kumpulan penjana untuk tubuhkan parti," katanya.
Pada Khamis, Khairuddin mengumumkan dirinya keluar daripada PPBM berkuat kuasa serta-merta dengan alasan 'pemergiannya' adalah untuk membolehkannya memberi tumpuan kepada kes mahkamah yang sedang dihadapinya dan melawan segala korupsi.

3 comments:

  1. Mamat ni pun satu bangang...p blah diam diam dah lah..itu sifat org yg berjuang.....kalu sifat org politik...kaki sendiri terrsepak tahi lembu pun nk di viralkan...jd heboh...org ckp sana sini.jd glamer..wartawan ligan kita..hebat rasa...bangang betoi.....hang mmg ahli biasa sb hang tak boleh pegang jawatan dlm parti..kes muflis dah selesai belum...la ni dok diam diam pun blh tolong parti....tk payahlah nak gah bila dpt tarik sorang dua ahli baru...

    ReplyDelete
  2. Din ni patut decide samada masuk ke tak. Dia ni selalu susahkan org pasal apa kerja bangang dia buat..org umno bahlol akan spin tak tentu pasal. Tun patut selesaikan dia ni secepat mungkin. Takde dia pun takpe. Berlumba-lumba org masuk bersatu dah. Org umno je yg buat tak paham.

    ReplyDelete
  3. Mungkin khairudin fikir boleh dapat personal mileage? Kepentingan untuk diri sendiri?

    Hakikatnya, parti BERSATU tidak mempunyai nama2 besar ahli politik, tetapi mempunyai jumlah bilangan begitu ramai ahli, pengikut dan penyokong.

    Khairudin, cuba kamu baca piagam akujanji BERSATU, mereka berjuang untuk rakyat yg dianaiya dan dizalimi.

    Tidak ada disebut berjanji untuk beri pangkat dan kuasa kepada mana2 individu dan ahli politik.

    Mungkin itulah kelemahan parti BERSATU tetapi disayangi dan dekat dihati seluruh rakyat malaysia!!!

    Teruskan perjuangan mu BERSATU!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com