innity

pages

Friday, October 28, 2016

Mayat lelaki terjun dari Jambatan Kedua Pulau Pinang ditemui


GEORGE TOWN: Mayat seorang lelaki yang dilaporkan mati lemas selepas terjun dari Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, berhampiran Batu Maung pada pagi Selasa berjaya ditemui anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat pagi ini.

Menurut laporan, mayat mangsa yang dikenali sebagai Sukri Saad, 38, ditemui sekitar jam 9.02 pagi, kira-kira satu batu nautika dari kawasan mangsa dikatakan terjun.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Sungai Bakap untuk bedah siasat.

Selasa lalu, pihak bomba menerima panggilan pada jam 8.40 pagi, mengenai seorang lelaki  yang dipercayai terjun di 11.3km jambatan berkenaan arah Batu Maung.

Kehilangan mangsa disedari oleh seorang anggota peronda yang menemui sebuah motosikal  ditinggalkan di lokasi terbabit.

Susulan itu, Jabatan Bomba dan Penyelamat melancarkan usaha menyelamat dan mencari.

4 comments:

  1. Peristiwa sangat sedih, harap sesiapa pun jgn ambil langkah sedemikian walaupun terpaksa hadapi berbagai cabaran kehidupan. RIP and may his soul be with great Allah.

    ReplyDelete
  2. Ya Allah Ya Rahman...ampuni, rahmati & kasihani lah roh si mati..

    Sesungguhnya Kau lah yg Maha Pengampun Lagi Maha Mengasihani..

    Amin!

    ReplyDelete
  3. Pendek akal....harap jadikan ia sebagai tauladan.

    ReplyDelete

  4. Wanita (An-Nisā'):29 - Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu saling memakan harta sesamamu dengan jalan yang batil, kecuali dengan jalan perniagaan yang berlaku dengan suka sama-suka di antara kamu. Dan janganlah kamu membunuh dirimu; sesungguhnya Allah adalah Maha Penyayang kepadamu.

    Keluarga Luqman:17 - "Wahai anak kesayanganku, dirikanlah sembahyang, dan suruhlah berbuat kebaikan, serta laranglah daripada melakukan perbuatan yang mungkar, dan bersabarlah atas segala bala bencana yang menimpamu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah dari perkara-perkara yang dikehendaki diambil berat melakukannya.

    Sapi Betina (Al-Baqarah):45 - Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu',

    Sapi Betina (Al-Baqarah):153 - Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar.

    Lebah (An-Naĥl):110 - Dan sesungguhnya Tuhanmu (pelindung) bagi orang-orang yang berhijrah sesudah menderita cobaan, kemudian mereka berjihad dan sabar; sesungguhnya Tuhanmu sesudah itu benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

    Melapangkan (Ash-Sharĥ):5 - Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan,

    Melapangkan (Ash-Sharĥ):6 - sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com