innity

pages

Wednesday, October 26, 2016

[DI MALAYSIA] Bunuh Diri Terjun Jambatan akibat KECEWA Pemimpin Negara ZALIM


Oleh Nur Hazimah Shahrul Hasnni (Wartawan Pelatih)
GEORGE TOWN, 25 Muharram 1438H, Rabu – Seorang lelaki bertindak terjun jambatan kedua Pulau Pinang setelah tidak tahan menanggung kos sara hidup yang tinggi sebagai jalan terakhir untuk melarikan diri dari masalah.
Individu yang bernama Mohd Shukri Saad, 39, meluahkan isi hati di laman Facebook menggunakan nama Shukri Lahar Yooi, mengenai kepimpinan Malaysia yang dianggap zalim dan tidak berlaku adil kepada rakyat.
Menerusi akaun Facebooknya, Shukri akan dipenjarakan kerana isu rampasan rokok pada tahun 2012 iaitu sebanyak RM160 tetapi diikat jamin sebanyak RM3,000 dan pada ogos lalu dia ditahan atas kesalahan yang sama, menjual rokok murah bernilai RM200.
Mahkamah masih belum menetapkan hukuman ke atasnya berikutan kesalahan yang dilakukan pada Ogos lalu, didenda RM4,000 atau empat bulan penjara.
Katanya, hukuman yang dikenakan tidak setimpal dengan yang dijatuhkan kepada orang yang berjawatan tinggi, berdasarkan wang jaminan yang ditetapkan.
Selain itu, beliau turut memohon maaf kepada keluarganya atas bertindak diluar kawalan setelah saban hari mimpi lemas di laut dan sehingga bertindak untuk menamatkan riwayatnya.
“Untuk isteriku Nur Azianti maafkanlah Abang kerana banyak buat Azian susah hati kerana kes rokok ini. Nanti pilihlah pengganti yang sayang Azian dan anak-anak sepenuh hati.
“Untuk anak saudara ku Hadi Radzi jagalah Tok elok-elok. Untuk kakak aku Nor Aini dan abang ipar ku Zamri Mat Ishak teruskanlah jaga kedai dan kalau tak mampu juallah pada yang berminat.
“Pada yang ada hutang kat aku, aku halalkan. Dan yang aku hutang Mohd Hazril Jamaludin dan Mohd Naim boleh jumpa Kakak aku nanti dia tolong langsaikan sedikit-sedikit.
“Chek tak ada pilihan. Maafkan saya,” katanya.
Beliau turut menegaskan agar presiden PAS tidak terpedaya dengan pimpinan UMNO yang bakal membuatkan parti pembangkang berpecah.
“Bersatulah kembali menjadi pembangkang yang kuat, agar nasib macam aku terbela. Nanti dah jadi kerajaan, media dah dikawal senang nak yakinkan rakyat tentang usul yang nak dibawa itu,” katanya yang terakhir. -ismaweb

Komen netizen:

Aku Farid Abang perhati, boleh kata ramai umat manusia kat FB ni dok cela tentang sorang brader ni bunuh diri. Abang ada satu kemusykilan. Mohon bincang secara berhemah. 

Pertama, kalau perlakuan dia itu dilakukan semasa dia hilang kewarasan nak dikira macam ma
na pula? Orang gila mana sedar apa yang dia buat. Sama macam orang kena rasuk. Jadi apa pula hukum dia?. Nak kata haram juga ka? Mohon pencerahan. 

Kedua, hentikanlah sebar aib dia. Dosa Pahala dia, itu urusan dia dengan Allah SWT. Ini abang perhati, group politik hentam dia sebab dia Pro Pembangkang. Lepas tu siap dok jaja pasal dia pakai Honda Stream semua. Berg, mungkin kereta tu dia beli hutang, atau kereta 2nd Hand, takkan ini pun nak jadi isu?. 

Kita tidak berada di tempat dia, jadi kita tak tahu apa punya level tekanan yang dia rasa. Makanya, jalan yang terbaik, hentikanlah daripada terus sebarkan aib dan spekulasi tentang dia yang kita sendiri tidak pasti. Serta doa lah yang baik-baik untuk kita dan keluarga kita. As simple as that.



Ummi Laily - Gie selagi mayat xditemui dan tiada saksi lapor maka blom sah dia bunuh diri, anggp mungkin dia masih ada dikawasan sekitar.

5 comments:

  1. Gimmik yg terakhir... bila semua fitnah dah tak jalan dahhh....

    ReplyDelete
    Replies


    1. 11.48,

      Mungkin ini gimmik yang terakhir dia.

      Mungkin ini semua fitnah yang dah tak jalan.

      Aku harap kau berdoalah supaya engkau tidak berada dalam situasi yang sama satu hari nanti.

      Hari ini hari dia, hari esok siapa yang tau.



      Delete
  2. Macam tulah perundangan di Malaysia. Yg buat hal kecik kena banyak. Yg buat hal besar bebas dan terus menyamun. Pemimpin sekarang manalah nak peduli hal rakyat. Alfatihah dan semoga Allah ampunkan dosa si mati

    ReplyDelete
  3. Walaupun saya pun bersetuju dgn apa yang Shukri cakap tentang kerajaan zalim, saya tetap doakan dia tidak mati lemas. Mudah2an dia selamat.

    ReplyDelete
  4. May Allah save him, hopefully he survived the jump and authority will find him soon and alive. I feel so sorry for him and sadness surround me reading his story. I urge his family stay strong as long his body is still not found there is a chance he is still alive. God bless.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com