innity

pages

Tuesday, September 6, 2016

[TUNJUK F**K DALAM FORUM] VIDEO Puak Liberal MENENTANG Islam


Rakaman ucapan wanita dalam petikan video dari Saiful Nizam ini menarik perhatian ramai. Inilah golongan liberal yang samada jahil atau jenis yang tidak sedarkan diri. Perhatikan gaya pakaiannya, rambutnya dan simbol jari 'f**k' selepas dia berucap. Tidak jauh gaya dan isi ucapannya dengan kumpulan liberal G25.

Rambut sudah beruban, tetapi akhlak masih macam kanak-kanak. Inilah cabaran akhir zaman. Islam ditentang oleh kalangan orang yang 'mengaku' Islam sendiri. Padahal Melayu tidak semestinya Islam kerana Islam bukan agama keturunan atau milik satu satu bangsa.

Tiada paksaan untuk memeluk Islam. Tetapi jika kita sudah cukup jelas serta yakin dan beriman untuk beragama Islam, banyak perkara yang Allah tetapkan untuk kita patuhi, samada suka mahupun terpaksa.


Kepada pihak-pihak yang berfikiran terlajak liberal begini ingin kami seru. Yang wajib itu TERPAKSA kita lakukan. Yang haram itu MESTI kita tinggalkan. Tiada pilihan.


Semua itu Allah tetapkan untuk menjamin hasil sejahtera bagi yang yakin dengan agamaNya.

SEMUA ITU ALLAH WAJIBKAN UNTUK KEBAIKAN DAN KESEJAHTERAAN KITA SENDIRI.


Firman Allah dalam Surah Al-Muzzammil
Ayat 17
فكيف maka bagaimana
تتقون kamu bertakwa/memelihara diri
إن jika
كفرتم kamu kafir/ingkar
يوما hari
يجعل menjadikan
الولدن anak-anak
شيبا beruban
Ayat 19
إن sesungguhnya
هذه ini
تذكرة peringatan
فمن maka barang siapa
شاء menghendaki
اتخذ ia mengambil
إلى kepada
ربه Tuhannya
سبيلا jalan
Semuga Mak cik ini sempat bertaubat dan kembali kepada ajaran Islam yang sebenar.
WARGA PRIHATIN
************************
HAYATI JUGA KOMEN SAIFUL NIZAM
Tahniah kepada Sinar Harian yang menganjurkan Wacana RUU Akta 355, pindaan untuk memperkasakan Mahkamah Syariah & bidang kuasanya.
My greatest respect to SUA PAS Dato Takiyuddin Hassan, your explanation membuka minda ramai yang masih kurang faham & jelas tujuan pindaan di buat.
Tahniah juga buat Dato Seri Jamil Khir yang menjelaskan dengan detail mengapa Kerajaan bersedia dengan pindaan ini.
Jelas perlu di beri penjelasan dengan lebih terperinci kepada umum supaya dapat menerima pindaan ini & menolak pesepsi yang negetif lagi salah. Cuma saya kesal ada juga yang mengaku Islam tetapi terang-terang tidak mahu menerima Islam.
Dalam Islam there is nobody been " dictate ", hanya orang Islam yang tidak cerdik & kabur apa itu Islam yang berkata begitu. Adakah Zaman Rasulullah dahulu segala yang di wajibkan bertujuan untuk " dictate " kehidupan peribadi seseorang.
Watch what ur sayin, life isn't long enough to live. Lihatlah video ini, is this yang di kata hidup hanya antara aku & tuhan. Semoga dia mendapat hidayah.

6 comments:

  1. Jgn layan org mcm ni..lagi layan lg dia suka. Diam lebih baik dari dilayan. Tengok jer berapa lama dia sihat...sakit nanti baru dia tahu langit tinggi rendah haha

    ReplyDelete
  2. Mamakdey boleh bersatu dengan peliwat dalam isu MKN, kalau RUU akta 355 nanti mereka berdua pun boleh senada sekali lagi, Pompuan gemuk yang cukup bongkak dalam video di atas tu pun memang pengikut setia PKR.

    Jadi jangan lupa undilah PKR dan BERSATU.. perangai pengikut mereka pun dah boleh agak macam mana... Dari kepala sampai ekor cukup berkurap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halo. Mat orang berbicara soal akidah soak iman yang hang pi melalut tak tahu hujung pangkal ni apasal.
      Kalau macam ni hang dengan si tua kutuk tu lebihkurang sama.

      Delete
    2. RUU BUKAN HUDUD.
      SEJAK BILA HADI AMBIL ALIH TUGAS MENTERI DI JPM DAN AG ?
      MAU TIPU SIAPA ?

      Delete
    3. nallakarupan yg sokong UMGO/BN tu ok pulak? setiap parti pasti ada penyokong yg tidak beradab..termasuk anda sendiri...gelar org mamakdey la..mamakkutty la..sesungguhnya org perangai sebigini bukan org Islam...igtlah..akhlak dan cara anda berbicara dan membuat komen menunjukkan bagaimana emak bapa anda telah mendidik anda...

      Dari Ibnu Mas’ud ra. ia berkata: Rasulullah saw. bersabda: “Bukanlah orang Mukmin itu orang yang suka mencela, mengutuk, berbuat keji dan berkata kotor.” (HR Turmudzi)

      Delete
    4. Meroyan si penjilat pkr dan parti bunga dengan komen anon 11:27 tu. Padan muka korang pun

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com