innity

pages

Saturday, September 3, 2016

TS Muhyiddin: BN akan KALAH 45 kerusi dengan HANYA 4% Pengundi beralih kepada Pembangkang


Pembangkang boleh menang 45 kerusi BN dengan hanya sokongan kecil pengundi, kata bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
"Dalam kajian saya, 67 kerusi terumbang-ambing di bawah Umno BN.
"Dalam simulasi dibuat oleh pakar-pakar yang saya lantik, kalau ada empat peratus swing, 45 kerusi akan jatuh.
"Sebahagian besar tu kerusi yang dipegang Umno," kata Muhyiddin pada siri jelajah anti-1MDB anjuran PKR di Sabak Bernam, Selangor malam tadi.
Presiden pro-tem kumpulan serpihan Umno, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) itu berkata demikian sambil menekankan pentingnya menyatukan pembangkang dan memastikan pertandingan satu lawan satu menentang BN dalam pilihan raya akan datang.
Sementara itu, mengenai perkembangan lain, Muhyiddin mengulangi bahawa bekas peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail sendiri menunjukkan kepadanya bukti RM4 bilion dalam akaun bank Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Muhyiddin sebelum ini mendakwa Gani memaklumkan kepadanya bahawa hampir RM1 bilion berada dalam akaun peribadi Najib sebelum menerima RM2.6 bilion derma yang dikatakan datang dari ahli keluarga diraja Saudi.
Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kemudian mencabar Muhyiddin membuktikan dakwaannya.
Muhyiddin menghadiri acara malam tadi bersama-sama dengan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan timbalannya, Datuk Seri Azmin Ali.
Ia adalah persinggahan pertama dalam siri 'Jelajah Negara Bongkar Kontroversi 1MDB', yang cuba untuk menjelaskan skandal 1MDB kepada penduduk luar bandar dan separa bandar terutamanya orang Melayu.
Jelajah seterusnya akan ke Melaka pada 25 September. - MK

9 comments:

  1. Buktikanlah muhyiddin jgn ckp saja..itu style anwar ckp itu ini tp xde bukti..takkan ko pun nak ikut style anwar..biar la ada prinsip jgn tiru prinsip org..skandal ko ngan bini org apa cerita? Dedahkan hal org, dgn bini sendiri pun curang..cam haram perangai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi bodoh kau pun sama jugak babi kau ada bukti ke muyidin skandal bi i org tunjuk skrang

      Delete
  2. ada hikmah di sebalik isu 1mdb... mededahkan sikap sebenar orang2 spt mahathir, muhyiddin, mukhriz dan yg lain2 tu... kalau benar lah semua tuduhan mereka tu..dah lama dah mereka dedahkan semua bukti itu...

    ReplyDelete
  3. tsmy tak sebodoh belaci umno...kalau berani ts dah cabar sila saman beliau...biar makamah menentukan kesahiannya...ini pun dah terbabit ts ghani...ada berani

    ReplyDelete
  4. tsmy tak sebodoh belaci umno...kalau berani ts dah cabar sila saman beliau...biar makamah menentukan kesahiannya...ini pun dah terbabit ts ghani...ada berani

    ReplyDelete
  5. Buat apa saman,3/4 thn tak habis kes,selama ni Najib duduk diam aja,satu persatu kebenaran timbul,baru semalam ASWJ akui 2.6 bil memang dari Arab Saudi...apa hal Pakatoons
    Ini.MOO suruh org saman dia kes yg tidak ada hujung pangkal..kenapa tak saman kes skandal diri sendiri dgn.Amoi bini orang lak yg dihebohkan olih SU sulit Najib...Pakatoons sila jawab..jgn pandai cabar orang aja.Kata Najib.tak ada telor.
    tu yg dia cantas 3 M dan 1 S tu apa kejadahnya.La ni telor sapa yg masak...

    ReplyDelete
  6. SILA BUKTIKAN YANG EN.MIDIN MASA PRU14 NANTI.JANGAN CAKAP MACAMORANG GILA TALAK.

    ReplyDelete
  7. Woi bodoh kau ada bukti ke muydin skan bi i org tunjuk skrg lah aku nak tengok ckap cam babi

    ReplyDelete
  8. jing jibo dengan pelbagai watak mengomen dengan angkuh dan bodoh.. fakta xde..kesan dari deraan mental oleh bini di rumah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com