innity

pages

Thursday, September 1, 2016

[DARI MEDIA CINA] Kafir MARAH Papan Tanda Larangan buat maksiat


‘DILARANG pasangan untuk duduk berdua-duaan atau cuba membuat maksiat di kawasan ini”.

Begitulah apa yang ditulis pada papan tanda yang diletakkan di kawasan Taman Jubli Perak, Sungai Petani, Kedah oleh Majlis Perbandaran Sungai Petani (MPSP).

Larangan ini menjadi perbahasan kepada puak kafir yang tidak faham maksud maksiat atau sengaja mahu mencampuri hal-ehwal agama Islam.

Mereka berkata papan tanda itu menimbulkan tanda tanya kepada pengunjung kerana apakah maksud ‘pasangan’ itu turut ditujukan kepada suami isteri? Sekiranya benar, ini bermakna pasangan suami isteri dilarang duduk berdua-duaan di kawasan taman tersebut.

Memetik laporan Sin Chew Jit Poh, isu kontroversi ini kini hangat diperkatakan oleh penduduk tempatan sebaik sahaja ia dimuat naik di laman sosial Facebook sejak kelmarin.

Mereka menyatakan bahawa Taman Jubli Perak memang tidak asing bagi penduduk tempatan yang ingin beriadah di situ. Setiap pagi ataupun petang, kelihatan ramai yang suka berjoging di sekitar kawasan.

Tidak kurang pula ada suami isteri membawa anak-anak mereka bersiar-siar menghirup udara yang nyaman di sekitar kawasan riadah itu.

Katanya "maka tidak hairanlah ramai yang mempertikaikan tindakan MPSP itu kerana ia pasti mengelirukan terutama sekali kepada pasangan suami isteri".

Adakah mereka keliru atau sengaja buat-buat keliru kerana mereka lebih suka melihat pasangan orang Islam melakukan maksiat.

Ahli Perbandaran MCA, Ko Hung Weng memberitahu, tulisan pada papan tanda itu memang tidak sesuai dan harap ia dapat diperbetulkan.

Beliau berkata, setelah merujuk kepada pegawai MPSP, beliau diberitahu bahawa larangan yang ditulis pada papan tanda itu adalah ditujukan kepada umat Islam.

“Bagaimana pun, maksud ‘pasangan’ yang apa pada papan tanda itu tidak ditujukan sama ada kepada suami isteri, pasangan yang belum kahwin ataupun kaum.

“Larangan yang tidak begitu jelas ini pastinya akan mengelirukan terutama sekali kepada golongan bukan Islam,” katanya. 

3 comments:

  1. Musyrik tetap membenci kebaikan utk umat Islam.

    ReplyDelete
  2. Jgn layan dan jgn ckap apa dgn kafir ni..lebih baik diam jer....klu rasa nak buat sesuatu buat jer jgn hirsukan apa mereka kata. Semua ini silap kita orang islam..bila kafir cakap kita riuh rendah..patutnya kita diam..orang tua-tua dulu lain dari generasi skrg. Mereka buat apa yg perlu dilakukan..org melayu bijak pandai dan hebat..upah bomoh buat orang kafir..bomoh melayu kan hebat..hantar santau..ilmu tuju-tuju dan mcm-mcm lg...gunalah ilmu tu untuk musnahkan kafir..apa nak riuh rendah..keja satu pun tak jadi..bila islam melayu bercakap..masing-nasing semua nak tunjuk hero..tgok-tengok melayu kena santau..lu fikir lahhhhh...

    ReplyDelete
  3. Ayat yg sesuai, 'Di larang membuat sebarang aktiviti tidak sopan di kawasan ini'..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com