innity

pages

Wednesday, September 7, 2016

[BERANI KO LAWAN ALLAH] Allah tak pernah silap terbuat engkau seorang perempuan


Allah tak pernah silap terbuat engkau seorang perempuan kononnya dalam badan seorang lelaki lalu engkau mahu jadi pondan semula. 

Walaupun engkau rasa engkau betul, tapi aku percaya lagi Allah tak pernah salah.

Agaknya Malaikat nanti panggil engkau dengan nama yang mana satu? Perempuan ke lelaki?

Tahniah Safiey...abang kagum gila dengan engkau. Berani engkau lawan Allah depan-depan. Abang pun takut...tapi engkau memang selamba. Abg kagumi keberanian kau


ALASAN JADI PONDAN KERANA NALURI SEMULAJADI IALAH SATU TEMBERANG TERANG TERANG. BACA SAMPAI HABIS SEBELUM BASH.
Saya akan jangka golongan convert akan bash perkongsian ini. Ada hampir 200 orang anak-anak di Rumah Pengasih Warga Prihatin yang ada sebahagian kami jaga dari merah lagi. Sudah 12 tahun kami tubuhkan RPWP ini. Yang dulu umurnya 5 tahun sekarang dah 17 tahun.
Kenapa kebanyakan kes pondan yang cuba justify naluri mereka naluri wanita sedangkan badannya lelaki kebanyakan datang dari latarbelakang seperti dalam keluarga contohnya, semua adik beradik perempuan dan dia seorang lelaki (ini satu contoh). Ayah pula jenis tidak kisah nak buat anak lelaki jadi kawan dan lebih selesa biarkan anak lelaki main dengan kakak-kakak dan adik-adik perempuan.
Sedikit mereka terbiasa dengan keselesaan dalam lingkungan itu, maka mereka mula membentuk kecenderungan dan itu kita panggil "naluri" kononnya. Tiada ayah dalam Al-Quran yang Allah iktiraf golongan convert ini dan itu jelas menunjukkan, Allah tidak pernah silap meletakkan lelaki pada badan lelaki dan perempuan pada badan perempuan. Yang khunsa juga Allah beri pilihan yang mana satu pilihannya? Sekali pilih...ia kekal dan terpakailah ayat Quran kepadanya. Yang ada dalam Quran cuma RIJAL dan NISA'. Tiada pula yang dipertengahannya.
Dalam hampir 200 orang generasi anak-anak yang ada yang dah berkahwinpun sekarang di RPWP, kami sensitif dengan pergaulan dan kecenderungan budak. Masih saya ingat lagi seorang anak lelaki yang dahulu suka bermain anak patung dengan rakan yang perempuan sedangkan dia baru berumur 2 tahun. Itupun kami sudah pisahkan untuk dia bermain dengan rakan-rakan lelakinya. Siap ada yang asalnya jalan kepit dan kami asal jumpa mesti tegur...jumpa sahaja akan tegur. Aktiviti lelaki pula untuk lelaki aktiviti perempuan untuk perempuan.
Alhamdulillah so far semua dapat diluruskan semula. Ini semua satu pilihan. Alah keluarkan dari perut ibu kita semua seperti kain putih. Jika direndam dalam persekitaran pink...maka pink lah jadinya. Jika direndam dalam warna merah...maka merahlah jadinya.
Bila ada yang menjadi pondan dan kemudian dikatakan itu ketentuan dari Allah, jelas sungguh mereka cuba menyalahkan Allah yang kononnya menciptakan naluri wanita dalam tubuh lelakinya. Sebab itu nabi tidak mengakui ummat apatah lagi bertoleransi dengan golongan ini dan atas sebab itu semua pesanan nabi hanya untuk RIJAL ataupun NISA' dan tidak ada di antaranya.
Hormon wanita yang dikatakan lebih dalam badan manusia itu siapa yang keluarkan? Bukankah otak kita yang kawal? Dan siapa pula yang kawal otak kita? Bukankah kita juga? Kerana naluri jadi macam perempuan dah kerana otak fikir dia perempuan maka terembeslah hormon-hormon perempuannya. Saya ni bukan doktor tapi saya ada akses kepada anak-anak begini dan ia boleh sangat dipulihkan.
Perasan tak...sebahagian lelaki yang jadi fashion designer, make-up artist dan wedding planner ramai juga yang lembut walaupun mereka lelaki?
Why?
Kerana mereka lelaki dalam rendaman sosialnya di kelilingi perempuan, permainan perempuan, dunia perempuan dan itulah yang membentuk naluri mereka.
Kenapa salahkan Allah naluri kamu ialah perempuan sedangkan kamu seorang lelaki? Saya tidak berminat untuk memujuk mereka yang telah terlanjur dipondankan sehingga sanggup potong burung dan simpan telurnya. Saya lebih berminat untuk menyampaikan perkongsian ini kepada ibu bapa yang punya anak-anak dan masih percaya bahawa naluri itu dilahirkan bersama jantina anak dan kita tiada kuasa mengubahnya.
Ketahuilah...jika kita percaya kata Allah bahawa anak-anak ini dilahirkan bersih seperti kain putih, kita juga wajib percaya...semuanya boleh dicorakkan mengikut apa yang kita mahukan.
Kalau anak lelaki kamu bergolek-golek depan kedai mainan untuk kamu belikan dia Barbie Doll dan kamu belikan juga, bersedialah nanti anak yang sama akan menangis-nangis minta kamu biayai operation dia memotong burung.
Sekian
SAIFUL NANG
Bapa kepada 200 orang anak.

5 comments:

  1. memang begitu resam anjing kalau dah biasa makan taik tak dapat makan hidu pun cukup.

    ReplyDelete
  2. Saiful Nang, dalam surah Taha, Allah menyuruh nabi musa berjumpa firaun dan berdialog dengan cara yang baik. Dalam surah al-asr, Allah menyuruh manusia berpesan dengan kebenaran dan kesabaran. Adakah kamu lebih sempurna dari nabi musa dgn berpesan cara keras, adakah safiey lebih jahat dari firaun? Apa yang berlaku pada safiey adalah ujian untuk dia, dan juga ujian kepada masyarakat. Sekiranya masyarakat mengutuk dan mengecam, maka masyarakat juga gagal dalam ujian yang diturunkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang salahnya dengan tulisan saiful nang.. Ok je. Kisah dn teladan , sangat bersih untuk hati yg bersih.

      Delete
    2. Nur Barzakh, cite tauladan tu cuma ditambah pagi ni, September 8, yang saya komen adalah posting asal, September 7, posting yang mula2 sekali kat atas. Baca balik jika kamu fikir ayat SN tu wajar.

      Delete
    3. apa yang silap dengan tulisan saiful nang september 7?saya x rasa itu ayat yang mengecam dengan keras dalam konteks safiey ini.perlakuan safiey ini memang seharusnya dikecam dan dikutuk supaya safiey dan orang2 lain tahu yang perbuatan untuk kembali menjadi pondan adalah amat tidak betul,hina dan sangat dilarang keras dalam islam.perbuatan ini memang sepatunya dikecam dan dihina.tidakkah kita ingat peringatan nabi Lut A.S terhadap kaumnya?Nabi Lut dengan jelas mnengecam perbuatan mereka dan memberi ancaman akan laknat Allah yang keras terhadap mereka.jadi tidak salah kepada Saiful Nang untuk mengecam safiey yang mensia - siakan hidayah Allah yang telah diberikan kepadanya dengan kembali menjadi pondan.walau bagai manapun,saya berdoa agar Allah memberikan lagi petunjuk kepada safiey dan safiey membuat pilihan yang tepat dalam hidupnya.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com