innity

pages

Monday, September 5, 2016

[AMAT MENGGERUNKAN] Pemakan Dedak MENGAKU Secara Terbuka MENANGIS melihat Penyatuan Tun M- Anwar



Saya datang untuk sokong Anwar kes saman akta MKN, kata Tun Mahathir

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau datang ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini untuk memberikan sokongan kepada tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mencabar kesahihan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) dari segi perlembagaan.

"Saya datang bagi sokongan moral kepada beliau karana lawan akta ini. Sebagaimana saya tulis dalam blog saya, saya juga menentang akta ini," kata Tun Dr Mahathir kepada media selepas bertemu Anwar di mankamah. 

Namun, pemakan dedak sudah tidak keruan dan meracau seperti dirasuk hantu puaka.

Namun demikian, ramai yang berpandangan, sudah pasti pemakan dedak akan kelam kabut melihat penyatuan ini kerana silat lincah Tun Mahathir sukar diramal dan penuh dengan kejutan.

Lebih mendebarkan dan memacu adrenaline pemakan dedak ialah pertemuan yang dianggap sejarah ini menjadi trending di media sosial hari ini. Situasi ini membuktikan rakyat sangat mengharapkan episod "rompakan" dana negara dapat diselesaikan dengan seberapa segera.



38 comments:

  1. aku tak de plak dengar yg Tun ada cakap kes liwat dulu hanya rekaan...

    Tun datang sokong lawan akta MKN, itu mmg dah lama Tun tak setuju...

    Shahrun Nasrun dan pemakan dedak ni bodoh agaknya atau dah tak reti lagi nak spin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak reti nk sepin tapi macais dan balacis kena spin jugak pasal mulut dh penuh dedak.

      Delete
  2. Memang pun .. budak ni hanya mencari untung sahaja .. keturunannya memang dari jenis mencari Dedak ..hu hu hu..

    ReplyDelete
  3. Ternyata Tun seorang pemimpin berjiwa besar. Respect Tun M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak bapak engkau tak ajar kau jadi penjilat dan dan barua orang. Memalukan bila tak tahu benar dan batil.

      Delete
    2. Awak seorang muslim kan? Tentu awak percaya pada hari akhirat, iaitu rukun iman yg ke 5.

      Ok, apa yang akan berlaku pada hari akhirat?
      Perbicaraan di mahkamah Agung Allah, kan?

      Jika atas dunia, seorang hamba Allah menuduh seorang hamba Allah yang lain melakukan kesalahan, lalu yg kena tuduh pun dihukum.
      Jika sebelum mati, si penuduh dtg bersalaman dgn yg kna tuduh dan yang kena tuduh juga menyambut salam tersebut, bukankah di hari akhirat nanti, mereka tidak perlu lg disoal ttg hal tersebut?

      Ni bukan soal jilat ludah, tp soal let bygone be bygone.

      Tun sanggup bersalaman dgn orang yg telah mengkhianati kepercayaan dia, Anwar sanggup bersalaman dengan orang yang dia anggap telah mengaibkan dia.

      Maka kita berlapang dada laa. Jangan kita jadi syaitan yang tidak suka dua orang yang bermusuhan berbaik semula.

      Apa dalam hati mereka hya Allah yg berhak menilai. Bukan hak kita.

      Delete
  4. mau tak takutnya, dua insan hebat ni kalau bersatu, lingkup najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah cerita hebat lah beb..... masa Anwar 100% hebat dulu pun umno tak tersungkur walaupun sedikit terjentik .... Tun plak setakat ni nak himpun 5000 pun macam semak jer.... namun ikut fakta... kedua2nya adalah individu yg sudah kecundang dah pun..... tang mana hebat nya yg kita bleh harap?

      Delete
    2. Tun m kecundang? Nmpak sgt kau jenis duduk dlm kg ja..pegi la jabatan kerajaan tanya la diaorg..sapa yg sokong ah gor? pegi la putrajaya tu tanya..penjawat awam ramai dah meluat..

      Kalau kau pegi oversea lagi la org respect tun over ah gor..tanya pak arab timur tgh..org jepun..brunei..russia..so saoa yg kecundang ni actually?

      Btw foreigners hanya tau malaysia skrg as a corrupt state..yg tu ke kau bangga sgt?jgn la duduk bawah tempurung..keluar skett..baru otak berkembang..

      Delete
  5. Memang hebat Sekoq hebat menjatuhkan kan PM dan bergaduh. Sekoq lagi hebat tarok juboq. .gila betul lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg komen ni pulak hebat mkn dedak..bukti depan mata tak mau tgk..sembang lebih..ajal tak nak guna..gila betul lah..

      Delete
  6. Kehebatan dsn , dapat menyatukan/ mendamaikan dua seteru.

    ReplyDelete
  7. Yang penting pok jib bn unno hancur
    KERIS

    ReplyDelete
  8. apa barang pereka cerita satira ... takda sesiapa meraung ... protun yg meroyan ada lah... gumbira sakan tgk madey kutty mintak nyawa dgn anwar juburi.... sebab parti bunga raya perlukan hantu raya macam anwar juburi ... kesian kesian kesian ... tak menggugat UMNO ... malah dapat tambahan peluru nak belasah madey kutty tua nak mampus desperado tu .. go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACAIS DAN BALACIS MERABAN MEYEMBUR DEDAK.
      TAPI YG TULIS TU SORANG JER.
      MEMANG TGAS JSGA BLOG NI KE ?
      HU HU HU...

      Delete
    2. Menyembor dedak tengok gambar tu ?
      Padan bau longkang.

      Delete
    3. Semoga penyatuan Tun M dan anwar akan menumbangkan umno dlm pru akan datang.
      Jln dah terbentang luas.

      Delete
    4. TAHNIAH TUN M. KAMI SAYANG TUN !
      KAMI SOKONG TUN
      KAMI SOKONG BETSATU.

      Delete
  9. these two losers are not wanted at the moment....they can kiss each other asses for all we care.

    ReplyDelete
    Replies
    1. If u hv nutting better to say, its better for u to shut ur mouth up..typical blind bondage follower of dedaks..

      Delete
  10. Sokongan Tong akan membawa rebahnya Pakatoon menyembah bumi diPRU nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah 2kali PRU abey jibbo hilang 2/3 majoriti dlm perlimen..blom pernah jd time zaman tun..agak2 sapa yg sembah bumi sebenarnya???

      Delete
  11. Melayu kena tipu lagi, 22 dengan mamak sekarang dengan Geng Mamak. Adoooi, keturunan Melayu ni bodoh sangat ke?

    ReplyDelete
  12. Saya tertanya org suka Panggil Anwar dgn gelaran yg tak elok. Pernah Tgk ke atau pernah kena. Semasa kejadian Saksi cuma yg terlibat Dan Allah. Saksi manusia ni tak tentu betul atau Salah. Saksi Allah pula dah mati Baru tahu, Jadi Jgn ok je bila dgr cerita, takut Jadi fitnah. Tau kan dose fitnah besar mane. Tu Al Quran yg cakap, Maknenye Allah yg cakap. Benda ni basic je.Tak payah belajar tinggi. Jadi baik tgk dan lihat sahaja, lagipun Kita tak rugi jika mereka terbaik Dan bermaaf sesama mereka. Kita tak tahu Kita Boleh buat Benda yg sama. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAMA JUGA DENGAN ORANG YANG DOK PANGIL NAJIB DENGAN PELBAGAI GELARAN DAN FITNAH BELIUA MACAM2.PERNAH KENA SAMUN DENGAN BELIAU KE ATAU PERNAH TENGOK KE BELIAU MENYAMUN....

      Delete


    2. Oiii 3.32 ngok.

      Paham istilah forensic accounting, money trail dan lain-lain istilah siasatan kewangan tak?



      Delete
    3. Memang rakyat malaysia kena samun.. Iaitu GST...

      Delete
    4. GST tu pun dah cukup jadi bukti kerajaan pimpinan dia menyamun duit rakyat malaysia.kenaikan tambang penagnkutan awam tu pun dah menjadi bukti yang kerajaan pimpinan dia menyusahkan rakyat malaysia.kesusahan rakyat untuk dapatkan rumah sekarang ni pun dah menjadi bukti kerajaan pimpinan dia GAGAL menyediakan kemudahan yang asas untuk rakyat malaysia.Keangkuhan dia untuk tidak menerima nasihat malah sebaliknya memecat dan menyerang semula orang yang menasihat tu pun dah cukup membuktikan dia GAGAL menjadi pemimpin berjiwa besar.kalaupun dia bukan penyamun macam ko kata sebab xde bukti, dia masih lagi seorang yang GAGAL,ANGKUH & MENYUSAHKAN rakyat malaysia.

      Delete
    5. Bukti ni ada macam2 Jenis, kes rogol,liwat, ni Jenis perbuatan. Boleh tgk, kes rompak pun boleh tgk, tapi kes cuci duit ni Cuma boleh berpandukan pada akaun bank, Saksi terdekat, senang cakap Cuma main angka, Ingat gile ke org ambik duit Jenis juta2, dah tu bawa kehulu kehilir. Nak simpan Kat rumah pun tak boleh. Jadi Benda tu tak boleh nampak. Cuma org yg biasa dgn pengurus kewangan je boleh nampak. Awak pengurus bank ke. Saya pun tak nampak. Cuma perpandukan isu semasa, Lagi pun dipihak yg ambik, belum nampak hujah yg betul2 kukuh untuk menepis dakwaan trsebut. Banyak Cuma menafi, jawapan Dari org yg tak sama, jawapan pun tak sama.

      Delete
  13. Masa aku belajar Kat ITM dulu kawan aku bagi tau, Isteri mamak kata jangan makan nasi banyak nanti jadi bodoh macam Melayu, betul ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuatu yg najib tidak sangka. Disebabkan najib Tun M dan anwar bersalam demi rakyat malaysia yg tercinta.
      Tahniah Tun.

      Delete
    2. Anon 12:05.
      Banyak lg ko kena belajar.
      Tapi jgn belajar makan dedak.
      Huhuhi

      Delete
    3. Yg tanya soalan ni mesti jenis mikn nasik byk..

      Delete
  14. Tahniah Tun M dan Anwar.
    Kami sekeluarga takkan undi umno lg.

    ReplyDelete
  15. BIARKAN BIARKAN.
    BIARKAN MACAIS DAN BALACIS MERAPU MERABAN.

    ReplyDelete
  16. Hebat percaturan TDM,langkah yang najib sendiri tidak sangka..mereka mengetahui bertapa besarnya ancaman dan kemudaratan yang najib akan lakukan pada Malaysia jika terus dibiarkan memerintah..
    Hebat najib,kerosakan yang buat penyebab 2 tokoh utama yang selama ini bermusuhan sanggup bermaafan demi menumbangkan najib..Semboyan peperangan telah pun dibunyikan,masih buta dan pekak kah rakyat Malaysia..masanya telah tiba untuk jatuhkan malaun najib dan hadapkan kemuka pengadilan..biar lah mahkamah yang menentukan.

    ReplyDelete
  17. Apalah kau orang semua..boleh kaya ker beri konen mcm nak bergaduh ni..dia orang kaya dah..kau orang dapat apa..dia orang Tun dan Anuar dpt sokongan dan dah kayaraya. Yg bihaknya dia orang..yg bodohnya ksu orsng...

    ReplyDelete
  18. Saya percaya tentang najib.. Kenapa afa dalam akaun dan di akui oleh najib bahawa acaun beliau.. Dari mana datang duit itu? Ke mana duit tu pergi? orang GILA je. Yg cakap duit derma pak arab

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com