innity

pages

Tuesday, August 2, 2016

Yang salah tetap salah, kata Tun M


Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menolak dakwaan bahawa beliau membuat laporan kepada Amerika Syarikat (AS) mendakwa perdana menteri Datuk Seri Najib Razak menyalah guna kuasa dan melesapkan dana kerajaan.

Dakwaan itu muncul selepas Jabatan Kehakiman (DOJ) AS memfailkan saman untuk menyita pembelian aset AS$1 bilion yang didakwa menggunakan wang yang didakwa “dicuri” daripada 1MDB.

Saman DOJ itu hasil daripada siasatan berterusan Biro Siasatan Persekutuan (FBI) dan DOJ sendiri melalui Inisiatif Perolehan Aset Kleptokrasi (KARI).


10 comments:

  1. Terima kasih Tun.
    Budi dan jasa Tun memang tak terbalas.

    ReplyDelete
  2. Noh tak senonoh..dah gila
    Suruh pibg kutip duit awam?
    Bajet JPM rm20 bilion baxir rasuah suap joli sana sini

    ReplyDelete
  3. Dey Tun apercer...... yang fitnah tetap dosa Tun...... ni bila nak minta maaf neh....... harta Karin anak Najib dah tak kena auta.... bila nak buat permodenan maaf secara terbuka..... untuk yg satu ni jer pun ok... fitnah tetap dosa Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halo.....Anon 10;11 pm.
      Kamu tau ke tak tau bahasa inggeris.
      Inilah contoh " shell compny" katanya syarikat minyak.
      Tapi nk ckp pasal 1mdb. Bahada inggeris tak paham.
      Tuduh Tun buat fitnah.
      Tak tau sendiri buat fitnah.
      Terima kasih Tun.
      Rakyat yg tak mkn dedak bersama Tun.

      Delete
  4. yg salah percaturan mmg salah lah ... ikut sgt nafsu ... madey kutty dah uzur dan nyanyok lupa diri ... ego makan diri ... go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1:06 fly kite atoknya.
      Jenis tercekik dedak.
      Terima kasih Tun
      Kami rakyat yg tak mkn dedak.

      Delete
    2. Sebab nk pertahankan reza aziz dgn j low sanggup fitnah Tun dgn maki hamun bagai.
      Siapa reza aziz dgn j low ni ?
      Apa perlu kita untuk pertahankan mereka ?
      Are we a part of them ?

      Delete
    3. Sanggup maki hamun Tun pasal nk pertahankan reza aziz dgn j low.
      Yahooooo. . .Saman dh ditarik balik.

      Delete
    4. salah mencuri bilion bilion tu jing jibo kena cover.tak boleh bg bukti dia ckp fitnah..pas tu maki hamun kunun terer la tunjuk kat bos dah buat keje.tapi bos tetap gelar bangang...

      Delete
  5. Kata Tun mmg betul yg salah tetap salah tapi tak semestinya yg salah terima hukuman..ada yg tak salah terima hukuman..zaman skrg bukan zaman masa Tun jd pm dulu..dulu zaman tun alam maya terhad..skrg tiada sempadan..yg buat alam cyber ni pun Tun. Zaman Tun dulu klu buat salah lambat org tahu mungkin tak tahu. Zaman skrg tiada rahsia..tekan satu butang semua terbongkar. Permodenan Tun yg buat dan laksana..Tun merupakan guru kpd kebanyakan ahli politik dan skrg jgn lah tuduh saba sini. Bukan apa..kenyataan Tun tu kdg-kdg membuat rakyat gelisah..biarkan kerajaan yg ada skrg urus tadbir negara..mohon Tun duk senyap buat lah amalan senentara sisa jehidupan masih ada..nasihat jer bukan marah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com