innity

pages

Wednesday, August 10, 2016

SERANGAN Terhadap Parti BERSATU bermula: Mereka Perli Logo Parti seperti Logo Sukan Komanwel 1998


Antara komen penyokong dedakian Rafi:

Ara Radziarah Mcm kerongsang tudung pun ade gak

Mu-izz Sarjo Tercari-cari bentuk logo bunga tu...akhirnya menyerupai "Plum Blossom Flower" iaitu Bunga Kebangsaan Taiwan.

Mohd Yusoff Solu Masa TU MAHYUDIN menteri belia Dan sukan

Jerryally Ally Masa ni Sukan Komenwel DS Najib Menteri Belia dan Sukan.Rafi Awg Kechik

Mohd Yusoff Solu Adik Ipar Tun jadi CEO SUKOM

Miguel Almeda Parti bunga raya ker plum blossombos...jangan takut la tak bertahan lama pun...bunga bila dipetik org pasti akan layu jua....kikiki macam pengasas nya jugak la....kikiki

Mu-izz Sarjo Parti RECYLE tu macam PAN

June Artisha Ada jugak kengkawan pakai logo ni da kat fb... Mungkin nak pergi sukan koman well ye..

Berikut adalah logo Sukan Komanwel 1998 yang sebenar. Mungkin mata dedakian makin buta terkena dedak.



Bunga Raya

Bunga raya, juga dikenali sebagai Hibiscus rosasinensis ialah sejenis tumbuhan berbunga sepanjang tahun dalam genus Hibiscus yang sering ditanam sebagai pokok hiasan.
Bunga raya ialah bunga kebangsaan Malaysia. Selepas mencapai kemerdekaan, Kementerian Pertanian telah diarah untuk mencadangkan bunga yang sesuai untuk dipilih sebagai bunga kebangsaan. 
Pada akhir pada tahun 1958, Kementerian Pertanian telah mencadangkan tujuh jenis bunga untuk dipilih sebagai Bunga Kebangsaan Persekutuan Tanah Melayu, iaitu Bunga Kenanga, Bunga Raya, Bunga Melur, Bunga Teratai,Bunga Mawar, Bunga Cempaka dan Bunga Tanjung. 
Selepas perbincangan pada 28 Julai 1960, Bunga Raya telah diisytiharkan sebagai Bunga Kebangsaan Persekutuan Tanah Melayu. Apabila Tanah Melayu bergabung dengan Singapura, Sabah dan Sarawak untuk menubuhkan Malaysia, Bunga Raya terus diguna sebagai Bunga Kebangsaan.
Bunga ini ditanam secara meluas sebagai hiasan di seluruh kawasan tropika dan separa tropika. Bunganya besar, merah, keras, tetapi tidak berbau.

17 comments:

  1. Bunga melambangkan keamanan, kemuliaan. Kalau logo mcm komenwel baguslah, bertaraf dunia tuh.
    Dulu aku niaga kecik kecik org cakap tak lama tutup la tu, tapi hari ni beratus org memohon kerja dgn.bisnes aku. Sbb aku "built to last".

    ReplyDelete
  2. macam budak2 penyokong makan dedak ni, dah kalah hujah buat mcm budak tak sekolah

    Najib melanun 1MDB dah jelas, MO1 dah sah najib malah rahman dahlan kata bodoh klu tak tahu siapa MO1

    Dulu najib kata tak logik nak melanun masuk ke akaun peribadi sendiri, pastu ngaku masuk akaun, pastu kata derma, pastu kata untuk parti, pastu...penuh pembohongan dan penipuan,, hanya si bodoh dan celaka sahaja yang masih jilat jubor najib

    ReplyDelete
  3. Syukur alhamdullilah
    Biar dedak najis balaci nak kata
    Nyatanya tum dan tsmy dah tubuh parti baru

    Semangat baru taraf dunia

    Bukan balaci najis

    ReplyDelete
  4. Syukur alhamdullilah
    Biar dedak najis balaci nak kata
    Nyatanya tum dan tsmy dah tubuh parti baru



    Semangat baru taraf dunia

    Bukan balaci najis

    Kekuatan bersatu adalah satu jitu maju progresif adil kepada pemimpin dan rakyat

    Dedak dan balacinya dah nyata tergugat
    Gelabah. Takut. Hilang segala projek masuk poket

    Nyata hancurlan bn umnor dan talibarutnya

    ReplyDelete
  5. Syukur alhamdullilah
    Biar dedak najis balaci nak kata
    Nyatanya tum dan tsmy dah tubuh parti baru



    Semangat baru taraf dunia

    Bukan balaci najis

    Kekuatan bersatu adalah satu jitu maju progresif adil kepada pemimpin dan rakyat

    Dedak dan balacinya dah nyata tergugat
    Gelabah. Takut. Hilang segala projek masuk poket

    Nyata hancurlan bn umnor dan talibarutnya

    Nyata dah dedak dan balacinya
    Reka cerita alih isu lain

    Isu wetland
    Isu rumah rakyat
    Isu banglo
    Isu plan pendidikan

    Kononnya capai kpi dan meningkat
    Hakikat macam tong kosong

    Mane bajet selenggara bangunan kerajaan?

    Kes banglo dakwa. Kes 1mdb kenapa tak dakwa?isu rumah rakyat..kenapa baru nak kecoh buat di selangor. ? Dato azmin dah siap banyak rumah

    Isu wetland zaman sebelum azmin mb bodoh
    Takreti bangunkan industri
    Nakan rasuah reti

    Yang badrul tu bodoh pegi mampus nak bawa saman mahkamah
    Cakap pandai otak biol

    Tak perku guna gelaran cgu bad
    Merosakan imej pendidikan

    Guna gelaran prof atau dr baru bengong

    ReplyDelete
  6. Biaq depa nk kutuk apa pun , yg pnting matlamat kita nk brsatu bkn nk asyik nk merasuah..semoga dirahmati Allah swt parti baru ni.

    ReplyDelete
  7. mengata org dedak..padahal blog ni pun same mkn dedak...hmmmm..2x5 je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cari kawan nampak?...

      Delete
  8. Yg lambang satu malaysia sama dgn lambang satu israel tu macamana pulak ?

    ReplyDelete
  9. Yg lambang satu malaysia sama dgn lambang satu israel tu macamana pulak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu kan adek beradek Israel...tak caya bacalah kajian kaum yg hilang...ramai yg caya kaum tu adalah melayu. Sbb tu Israel tak pernah kacau melayu...saudara mereka kan..hehehe

      Delete
    2. celah mana melayu beradik dgn israil...tak tau lah klu nama engkau ni netanyahu ke yezak rabin ke..

      Delete
  10. Ha ha ha. ... lambang satu israel ?

    ReplyDelete
  11. Cantik jugak logo Tu.ok je aku tgk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantek lg lambang satu malaysia yg sama dgn satu israel tu.

      Delete
  12. Komen negatif membuktikan bahawa pendedak beri tumpuan dan tertarik pada parti baru.

    Mereka cuma nak "cari makan" busuk busuk dapat RM10.

    ReplyDelete
  13. Memang betul puak puak deDAKIan buta perut ,Tak tau beza bunga raya dgn bunga blossom

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com