innity

pages

Wednesday, August 31, 2016

Pemimpin PUTERI UMNO ditegur Netizen Muat Naik Gambar Bendera Malaysia TERBALIK di FB


Seorang pemimpin Puteri UMNO telah memuat naik gambar-gambar semasa ambang Merdeka di facebook beliau malam tadi.

Salah satu daripada gambar tersebut adalah gambar beliau bersama bendera Malaysia yang dipegang secara terbalik telah mendapat teguran daripada pengikut beliau.

Antara komen pembaca:

Merong Mahawangsa Aduh. Terbalik

SalasalbiLa Omar flag terbalik tu sis

Blues Selamanya Mem.. Awat terbalik bendera tu


P/S: Memandangkan ramai yang bertanya tentang kedudukan bendera yang betul, maka disertakan maklumat daripada jabatan Penerangan Malaysia seperti di bawah.

Dijelaskan bahawa Bahagian yang berwarna biru tua di atas sebelah kiri membawa ke bawah hingga atas jalur merah yang kelima itu maknanya perpaduan rakyat Malaysia. Bahagian biru tua itu mengandungi anak bulan tanda Agama Islam - agama rasmi Malaysia.

Untuk makluman, bahadian biru tua "di atas sebelah kiri" bermaksud kedudukan bahagian berwarna biru itu disebelah kiri dan di bahagian atas.

Sila rujuk kedudukan bendera di bawah.


19 comments:

  1. Tuhan nk bg tau. Umno tu dh jadi tongang tebalik. Tonggang langgang.
    Tak paham ?

    ReplyDelete
  2. Adakah ini gambaran malaysia yg sebenarnya ?

    ReplyDelete
  3. Dah tak tau yg mana salah yg mana betul ?

    ReplyDelete
  4. Kot mana terbaliknya. Yg wajib ialah bulan bintang ada di atas. Kalau bendera berkibar, pandangan depan dan belakang pasti berbeza. Kalau pandang dari belakang nak sebut terbalik jugak ke? Dah tandus isu agaknya. Kat celah2 gelegar tu ada banyak lagi isu2 besar yang masih belum dikorek. Tak payah la nak terbalikkan bendera yang tidakpun terbalik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila sebut penyokong umno je pasti bodoh

      - terbalik lah bila ini gambar bodoh
      - terbalik lah bila gambar ini di muat naik di fb

      ini bukan ditiang
      pandangan orang yg melihat mesti dari arah gambar itu dilihat

      Delete
  5. Betapa patriotiknya puteri umno.

    ReplyDelete
  6. sama jer. tak terbalik pun kalau gantung ditiang tgk dr mana arah kita tgk kanan atau kiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh la umno ni
      ini bukan di tiang
      ko tak sekolah ke
      kalau kedudukan bendera pon ahli umno tak reti, mmg isu 1mdb buta2 je kena tipu ngan najib

      Delete
    2. Kita tengok menonggeng.
      Kah kah kah. . .
      Umno. . .umno !

      Delete
    3. kalau ikut arah kita tgk, bulan bintang kat bawah pon ok lah klu gitu, ko tgk mcm menonggeng mcm ko tgk hantu tu, kahakaha umno oh umno, yg tinggal hanya yg otak bebal makan dedak

      Delete
  7. Nyata umno terbalik
    KERIS

    ReplyDelete
  8. AKU NI HARI2 KERJA PASANG BENDERA TAPI TAK NAMPAK PULAK BENDERA TU TERBALIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang tua2 kata, kalau dah joodoh tak kemana, kalau DAH BODOH jua tak kemana

      pasang lah bendera hari2 pon masih bodoh

      Delete
    2. ACU MUNG GHOYAT HOK SENGOTI LAGU MANO NOK PASEY BENDERA BIAR TAK TERBALIK.JANGE KECEK IKUT SEDAP MULUT JAH.AKU SERO MUNG NI BENDERA PON TAK PENAH KELIH GAMOK NYER

      Delete
    3. yang budak cakap kelantan ni aku perhatikan selalu bagi komen tapi komen dia macam tak berapa matang (kurang cerdik) mungkin level ko sekolah rendah je kot

      Delete
  9. Apa pulak terbalik nya? Terbalik adalah bulan Dan bintang di bwh manakala garisan merah putih di atas.ini cuma pandangan Dr depan dan blog bukannya pandangan atas Dan bawah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian admin terpaksa update posting ni dengan tambah maklumat dari JPM keran nak melayan orang umno yg tak sekolah

      Delete
  10. dalam keadaan pegun atau bendera tidak bergerak seperti dalam gambar, maka mesti ikut kedudukan yang sebetulnya, yang ko pergi samakan dengan bendera yang digantung ditiang tu kenapa

    ReplyDelete
  11. yg komen bodoh ni jing jibo. dia komen banyak kali kunun ada ramai geng..hakikatnya dia sorang aje. sebab tu kebodohannya sama.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com