innity

pages

Tuesday, August 2, 2016

BARISAN RAKYAT, nama parti politik baharu Dr M?


PETALING JAYA: Parti baharu yang bakal ditubuhkan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mungkin dinamakan Barisan Rakyat (BR).

Malay Mail Online versi Mandarin memetik sumber sebagai berkata ia mungkin nama bagi parti baharu itu, jika tiada perubahan pada saat-saat akhir.

Ia turut melaporkan parti baharu itu akan diketuai bekas timbalan presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang dipecat daripada Umno pada 24 Jun lalu, manakala Dr Mahathir memainkan peranan sebagai penasihat.

Dr Mahathir pada 14 Julai lalu mengumumkan parti pembangkang turut mempersetujui penubuhan parti baharu itu untuk membentuk pakatan lebih besar bagi menjatuhkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Bagaimanapun, beliau tidak semestinya memegang jawatan dalam parti baharu itu, katanya. - FMT

21 comments:

  1. Masih ada ke pru 14 ?

    ReplyDelete
  2. Hidip BARISAN RAKYAT !

    ReplyDelete
  3. Hidup "BARISAN RAKYAT" !
    Hidup Tun. Hidup Rakyat !

    ReplyDelete
  4. Pastikan Barisan Rakyat tkda cina dan India komunis didlm. Kalau tidak tk hingin aku nk sokong Dan pangkah BR Ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju....cina ni celik mata sampai tutup mata keje nak menipu org je

      Delete
    2. Setuju. Cina mcn j low tu.

      Delete
    3. Mca dgn mic tu macamana ?

      Delete
    4. Mari pangkah 1mdb....hehe

      Delete
  5. 5orang dlm keluarga kami yang dulu undi BN akan undi BR kali ini. Peace :)

    ReplyDelete
  6. Ngam nama tu...
    Nanti leh jadi party BARISAN RASUAH...haha

    ReplyDelete
  7. Barisan Rakyat bersama Rakyat demi survival politik yg lebih Matang..

    ReplyDelete
  8. Zainal sha jadi anal basah..@ jubo basah..haha..

    ReplyDelete
  9. Tak boleh pakai parti baru ni. Aku tetap ahli umno..dan bn .hehehe

    ReplyDelete
  10. NAPER BARISAN RAKYAT BUKAN BARISAN TIANG PAGAR KE,BARISAN PENGAMPU KE?TAK GUNA NAMA RAKYAT TAK BOLEH KE?

    ReplyDelete
    Replies
    1. barisan pengampu dah ada dlm bn..barisan penyamun mt penyamun dlm umno..rba pun dah ambik upah ngan ketua penyamun negara.

      Delete
  11. Adakah Rakyat boleh mempercayai BARISAN RAKYAT ini? Adakah kita rakyat akan ditipu kenudian hari seperti mana BARISAN NASIONAL telah menipu seluruh bangsa sehingga keseluruh nasional. Kini penipuan menjalar ke internasional. Dalamnya terdiri drpd seluruh bangsa nasional pemimpnnya.

    Kini lahir BARUSAN RAKYAT yg akan menipu rakyat? Maka terpulanglah kpd Tun M bila memilih pemimpin mestilah yg bersih dan amanah. Kalau tak...rakyat tidqk akan lg percaya kpd mana mana parti politik lagi. Semuanya rosakkan harapan rakyat spt PAKATAN HARAPAN, ragukan amanah disebabkan parti AMANAH yg kalah dan tak amanah kerana tqk mau serahkan balik kerusi dimenangi.
    P
    DAP yg tak demokratik menipu dlm pemilihan pucuk pimpinan sendiri. PKR yg bergaduh baling kerusi semasa pemilihan sendiri. PAS yg flip flop dlm perjuangan. Kejap haram kejap jadi halal. Pendirian islamnya tak berapa jelas antara ahlibya sendiri sbb banyak sgt rahsianya.

    ReplyDelete
  12. Terbaek Tun M, kluarga saya akn undi BR pulak ..bye2 BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat lg teori RAHMAN ?

      Delete
  13. nama tak sesuai....

    ReplyDelete
  14. lps pru-14 Najib Razak masih kekal kalau pakai nama nih...(Mark my word!)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com