innity

pages

Saturday, June 4, 2016

Menteri BERANTAI LEHER kata 'Kelantan nak hudud kerana banyak jenayah'


Kelantan mahu melaksanakan undang-undang syariah lebih tegas kerana penganut Islam di negeri itu tidak takut dengan hukuman sedia ada, kata Datuk Seri Nazri Aziz.
Menteri pelancongan dan kebudayaan itu berkata muslim di negeri lain - seperti di Selangor - lebih taat mengikut ajaran Islam dan ia tidak memerlukan pindaan enakmen syariah.
"Kelantan (digelar) Serambi Mekah (tetapi) berlaku banyak (maksiat), sebab itu (PAS) nak buat (undang-undang syariah).
"Orang Kelantan kena denda RM5,000 mereka tak takut, tetap nak buat (kesalahan) juga. Kenakan (penjara) lima tahun pun tak takut, sebat enam kali lagi tak takut," katanya kepada media di Sungai Besar hari ini.
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dibenarkan membawa usul pindaan Akta 355 di Dewan Rakyat pada 26 Mei lalu selepas dicadangkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said.
Menurut PAS usul berkenaan - yang dibawa melalui rang undang-undang persendirian - adalah untuk memperkasa mahkamah syariah terutama di Kelantan.
Bagaimanapun Abdul Hadi memohon rang undang-undang itu dibentangkan dan dibahas pada sesi parlimen akan datang.
Kata Nazri PAS perlu dibiarkan melaksanakan undang-undang syariah lebih ketat di Kelantan yang ditadbir mereka.
"Dia (PAS) nak buat di negeri dia, lantak dialah," katanya.

8 comments:

  1. Yg pakai rantai di leher ni anjing je...dan rantai tu mesti kasar! Tapi anjing ni boleh bercakap pulak...
    Hebat anjing sekarang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada dia ni semuanya Halal...rasanya rantai pengasih yg dia pakai....

      Delete
  2. Nazri ne cakap2 dia macam orang Kelantan ne, banyak dosa & suka buat dosa, nak sokong Hudud tetapi menghina orang Kelantan, ada no Menteri mcm ne no, sabit tu dia ajak Tun M bertumbok tempoh hari, dia ingat dia samseng Umno, dia lupa dia pun kan muda sangat, jumpa buku dengan ruas, baru belenggies kata orang utara.

    ReplyDelete
  3. Itu tangkal pelesit yg dia pakai. Import dari indon. Dia ni terlalu banyak bomoh dia pakai. Tu pasal kurang ajar dan biadap dia lain macam sikit

    ReplyDelete
  4. Baik2 mengata orang bro,,,,jgn panggil orang ikut sedap mulut je...wp orang bro siapa tapi Allah tahu,Tegurlah dgn baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak kaulah bro. Setan macam dia pun kau nak pertahan. Memang Allah tau tapu kau tu yg bahlol. Taktau nak nilai mana baik dengan tak baik. Nak tunjuk baik tengok tempatlah bahlol

      Delete
  5. But Abe.Awe dgn kak Mek .Apo kato mu semua Ini satu bentuk penghinaan pd oghe kelate oleh si Nazri kurang ajar ni.Macam la orang Kelantan ni bermentaliti maksiat .Betul me?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com