innity

pages

Monday, June 27, 2016

[HONDA PERLU LAKUKAN SESUATU] Airbag Kereta Sendiri PUNCA Pemandu TERBUNUH



Lihatlah pada keadaan kereta ini.
Siapa sangka kereta yang kelihatan begitu minor kerosakannya boleh menyebabkan kematian.
Kehilangan nyawa dan kehilangan ibu kepada dua orang anak yang masih di bangku sekolah, yg sulung akan menduduki peperiksaan UPSR tidak lama lagi - menjadikan mereka yatim piatu dalam sekelip mata.
Benar, ajal itu tidak dapat diduga dan tidak menunggu walau pun sesaat.
Kami redha dengan pemergiannya.
Tetapi...
Honda Malaysia sepatutnya menjadikan ini suatu iktibar agar dapat perbesarkan kempen penukaran airbag yang dikatakan bermasalah, dan kini terbukti menyebabkan kehilangan nyawa. Pihak Forensik juga telah mengesahkan punca kematian disebabkan masalah airbag tersebut.
Saya petik dari laporan berkaitan faulty airbag ni;
"Takata-made airbag inflaters can explode with too much force when the airbag deploys in a crash, sending SHRAPNEL SHOOTING into a vehicle’s cabin."
Persoalannya-Apakah tindakan Honda yang menunjukkan pihak mereka mengambil serius aspek keselamatan pengguna Honda di Malaysia?
Arwah menerima appointment penukaran airbag selepas hari raya. Adakah ini menunjukkan bahawa Honda Malaysia mengambil serius perkara ini? Jika ianya sudah terbukti bermasalah bukankah pihak Honda bertanggungjawab untuk mengambil tindakan segera dan lebih serius demi keselamatan semua pengguna Honda?
Arwah kakak kami sudah pun pergi, tanah kuburnya masih basah.
Tetapi tolonglah, jangan biarkan insiden yang sama berulang.
Al-Fatihah buat Allahyarhamah Azlin Haron
Berehatlah dengan damai di alam sana. Pergimu di bulan mulia.
Mohon doa sahabat dan kenalan semua, buat arwah dan juga anak-anaknya yang masih hidup.
Pada pengguna Honda (City, Accord, Civic), bersegeralah ke pusat servis Honda yang berdekatan untuk pemeriksaan dan penukaran airbag jika perlu. - Roslinya Latip 

3 comments:

  1. Seteruk teruk proton yg kena kutuk bagai nk rak oleh rakyat Malaysia tkda pulak aku terdengar masalah airbag mcm Honda yg orang dok berlagak sgt pakai kereta Ada badge 'H' Kat kereta.

    ReplyDelete
  2. Proton terbaik. Orang yang malu nak nampak moden pulun pakai Honda.

    ReplyDelete
  3. Kereta semua sama saja..yg penting berdoa untuk keselamatan. Org tua tua dulu bila beli kenderaan tepung tawar dulu ..yg alim sikit solat hajat .. yg tahu bila nak berlepas berdoa sebentar..untuk apa? Untuk cari keredaan Allah..keredhaan Allah macam-macam..baik dan buruk pun keredhaan Allah..ketentuan Allah belaka..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com