innity

pages

Saturday, June 11, 2016

DAP Seekor DUBUK yang LICIK


Dubuk yg Licik, Kambing yg Digolek
--------
DAP sanggup 'bayar' harga RM15 juta* semata-mata hendak mengaburi dan mencuri hati sebahagian umat islam di atas sesuatu yg TAK SIGNIFICANT pun dalam perjuangan depa.
Apalah sangat RM15 juta bagi depa asalkan berjaya mengorat sebahagian umat islam, tanpa sedikit pun DAP perlu ubah polisi dan halatuju depa yang ingin menghancurkan Islam dan Melayu di tanah Islam dan Melayu ni.
Apalah sangat nilai RM15 juta asalkan DAP dapat membeli kesetiaan sebahagian umat islam yg dilihat sebagai 'aktivis dakwah' (tapi naif) dan pandai petik ayat Quran sana sini untuk tolong justify tindakan DAP memerangi Islam ("Dah dia memang kafir...", "Kena dakwah bilhikmah akhi [walaupun kita kena bambu kanan kiri]...", dan hujah-hujah dangkal lain).
Apalah sangat harga RM15 juta bila DAP berjaya membentuk RBA di kalangan sebahagian umat Islam sendiri yg akan bertindak mempertahankan DAP secara AUTOMATIK tanpa perlu diberi arahan secara langsung pun.
Apalah sangat bayaran harga setalam nasi briyani as long as DAP tak perlu ubah polisi DAP untuk hapuskan Hak Istimewa Melayu atas bumi asal Melayu ni.
Malangnya, ada sahaja Melayu-melayu naif yg tak belajar, atau buat-buat lupa dan tak faham, sirah dan sejarah, moden mahupun lampau, boleh termakan godaan bisikan pujuk rayu Uncle dan Auntie yg berkopiah dan berselendang, duduk bersimpuh makan setalam, walaupun ada pisau belati di tangan belakang.
Aduhai, mudahnya nak suap Nasi Briani....
-----
*Tapi DAP juga yg dictate Contractor mana yg perlu Ikram guna. Tak habis-habis diperguna jelah kerjanya.
Abu Hanzalah 










4 comments:

  1. Salam,saya pernah berbual dengan seorang kawan lain bangsa dan agama,kata saya lu orang untung la kalo masok kristian,gereja bagi banyak duit.Jawapan dia kalo dia masok islam pon gomen bagi dia duit jugak. apa beza nya..sebagai orang islam adakah apa yang kita buat dan cakap semua nya betul?jadi kita tak payah la nak prejudis sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaji lg bro..takat baru sembang dgn sorg dua org buian islam n tros nak buat statement tu namanya tak adil..

      Pegi jumpa mualaf kat perkim..tanya diaorg kenapa ramai mualaf mengalami masalah ekonomi sehingga ada sebilangan mereka yg menjadi murtad dan kembali kpd agama mereka..siasat isu ni dulu..

      Kalau gomen bg duit kenapa isu ni berlaku? Kaji bro..ni bukan hearsay..zakat pion ada dikalangan mualaf ni tak dpt..

      This is coming frm my personal experience..

      Delete
  2. Kalau nak senang sementara... org Islam Melayu boleh sokong dan bantu DAP dlm apa juga ajenda parti itu. Melayu Islam jgn bersatu dan teruskan perpecahan dan tuduh menuduh sesama sendiri..alim ulama teruskan memberi fatwa yg bercanggah antara satu sama lain. Apa yg diberi okeh DAP ambil saja. Apa yg diberi oleh pemerintah skrg jgn ambil dan buat lah pelbagai fitnah. Lagi cepat perubahan kuasa lg baik untuk mendapat pengajaran dan hidup dlm suasana baru pulak...kehidupan yg aman skrg ramai yg dah tak suka dan muak...

    ReplyDelete
  3. Setuju Sgt Admin!! Kerana kita lihat sejak usaha giat Deklarasi Rakyat (DK) dgn penyertaan DAP ramai dikalangan kits yg semakin terbuai danlupa siapa DAP.Kita sokong DK,DAP nak join sama itu hak dia dan mungkin ada muslihat .Tapi jgn kita lupa onar DAP yg begitu panjang kalau nak di senaraikan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com