innity

pages

Saturday, June 4, 2016

[6 PERKARA PERLU DIPERJUANGKAN] CEUPACS, Jangan Hanya Perjuangkan Bonus dan Naik Gaji SAHAJA


#‎PERJUANGAN_CUEPACS_BUKAN_HANYA_UNTUK_GAJI‬!
Cuepacs ni dari dulu sampai sekarang mintak bonus dan naik gaji saja.

Sampai bila nak berjuang untuk benda ni saja? Banyak lagi yg hangpa boleh perjuangkan. Antaranya:

1. Desak kerajaan supaya mengambil tindakan melindungi penjawat awam yang sering menjadi mangsa cyberbully.

2. Undang2 yang melindungi penjawat awam dari penghinaan dan gangguan melaksanakan tugas perlu diperketatkan dan dikuatkuasakan.

3. Penubuhan tabung dan pasukan guaman bagi mewakili dan melindungi penjawat awam yang dijatuhkan maruah tanpa hak di media sosial.

4. Membela kakitangan kerajaan yang setia dari disekat dan dicantas kenaikkan kerjaya oleh bos2 yang berupa gunting dalam lipatan bagi kerajaan yang memerintah.

5. Memohon kerajaan supaya memansuhkan interest pinjaman perumahan kerajaan bagi penjawat awam sebanyak 4% pada ketika ini. Gantikan dengan pinjaman tanpa faedah. Ini akan membebaskan 1.6 juta penjawat awam dari riba'.

6. Anak2 penjawat awam yang setia dan lama berkhidmat dengan kerajaan diberikan biasiswa tanpa faedah bagi melanjutkan pengajian mereka ke universiti sekiranya mereka cemerlang. Syarat mestilah CEMERLANG!

Kesemua ini adalah perjuangan bagi manfaat jangka panjang dan juga saham akhirat. 

Sampai bila Cuepacs nak berada di takuk lama, berjuang utk perkara2 klise?

Pada ketika ini penjawat awam tidak nampak kepentingan Cuepacs. Mereka cuma pandang Cuepacs setahun 2 kali saja iaitu sebelum Raya dan sebelum pembentangan Bajet. 
Pandang dua kali ni pun sebab nak bonus.

7 comments:

  1. Yg CUEPACS harus Sedar ialah Gaji Penjawat Awam DATANG dari siapa..Cukai Hasil drp penat lelah Rakyat Malaysia..jadi cuepacs jgn asyik dok Nak Naik Gaji & Bonus shj..Ambil kira jugak permasalahan Rakyat sejak zaman GST ni...
    Tau nak PITIH jah, buat kerja mcm Nak tak Nak jer utk kemudahan Rakyat...

    ReplyDelete
  2. Aku syak, Cuepacs ni agen tokey cina. Naik gaji, dapat bonus, harga barang tokey kasij naik.

    ReplyDelete
  3. Ceupac juga patut perjuangan supaya mereka yg membuat pilihan bersara awal boleh dapat pencen terus dan bukan sahaja bonus.

    ReplyDelete
  4. Pm kata gaji banyak negara maju. Minta ajalah.

    ReplyDelete
  5. Yg tau minta bonus minta naik gaji... Kerja macam taik

    ReplyDelete
  6. Hasil perjuangan kupek adalah gaji sijil setaraf diploma, tapi tak kedengaran pula kupek berjuang gaji diploma setaraf ijazah.

    ReplyDelete
  7. Penjawat awam pun bayar income tax juga. Bukan pekerja swasta sahaja.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com