innity

pages

Thursday, May 19, 2016

[TAK MAHAL KOS KAWAL KEMARAHAN AHLI UMNO] Mudahnya Najib Pegang Telur ahli UMNO


Sebagai Presiden Umno, Najib hanya perlu menjaga perut 188 Ketua Umno Bahagian, tolak Pagoh, Sempurna dan Jerlun.

Nak lawan Presiden atau nak desak buat EGM Umno untuk desak Najib undur mesti datang cadangan tu dari sekurang-kurangnya 1/3 dari 191 Ketua Bahagian. Nak menang undi usul mesti kena dapat atleast 51% dari 191 Bahagian.

Sebab walaupun ahli biasa Umno di cawangan tak puas hati dengan Presiden, ahli biasa tu tak boleh buat apa-apa sebab perut Ketua Cawangan di jaga baik oleh Ketua Bahagian.


So semua usul cawangan di luluskan tanpa bahas.

Setahun sekali ahli-ahli akar umbi yg tak puas hati ni di bawa dengan bas berjalan-jalan di sekitar PWTC, di bagi duit makan dan di sediakan penginapan dan dapat hadir ke majlis makan malam bersama pemimpin, mereka dapat selfie dengan pemimpin umno pun cukup dah, dapat duit rokok kekadang lagi ok.

Maka senyap lah ahli akar umbi umno yg marah-marah tadi.

Tak mahal mana kos mengawal kemarahan ahli-ahli umno akar umbi ni.

Kalau kos nak maintain 188 Ketua Umno Bahagian adalah RM 1 juta seorang, baru RM188 juta je di perlukan Najib.

SUB Kementerian sorang je boleh sakau RM100 juta, so apalah sangat RM188 juta setahun kepada seorang Presiden Umno ye dak?

Celah gigi je tu


5 comments:

  1. Setuju.

    Akar umbi yg tak menyokong, buat saja usul menolak kepimpinan KB masing2.
    Jika tak dilayan, mohon bubarkan saja cawangan2.

    ReplyDelete
  2. Dalam politik semua mungkin berlaku, bukan umno jer..semua parti politik buat mcm tu. Pembangkang pun begitu cuma kalau penulis tu dari pembangkang di tak tulislah pembangkang buat begitu. Rasanya negara kita ni ok sangat jika dibandingkan dgn negara jiran kita. Sekiranya kita telus dan betul kita bersyukur kpd Allah..mcm rakyat yg tinggal di kampung-kampung, mereka tak heran pun sapa nak memerintah..kalau kita masuk atau berpihak kpd sesuatu parti politik, rasanya belum ikhlas lagi hidup ni..mesti ada kepentingan. Sudah-sudahlah cermin-cermin diri, jaga tujuh anggota dari melakukan perbuatan yg tidak diredhai Allah sebagaiana dlm ilmu feqah tu. Sudah-sudah lah tu kutuk sana sini..

    ReplyDelete
  3. 11:41

    Are your hands & legs firmly fastened behind your back?
    Can you not see or are you blind?
    You have hearing deficiency?
    You must have certain malfunction as mute?
    Worst, the intellectual capacity Allah has given you could not be activated?

    These are gifts upon us as Fitrah! So it comes with a certain degree of responsibility when applied.

    You cannot be PASSIVE and still demands a decent good life...worst....calling out to people to be just as ignorance...

    Najib started it all looking innocent, in a religious event, in a blessed month fronting huge crowds and said what everyone can now see he is absolutely the opposite of every words he uttered that day!

    My question to you,

    Can you just do as you said 'let it be' (my take on your writings) if it were to be,

    -your brother
    -your father
    -your uncle
    -your grand dad
    -your grown up son

    When you know with absolute sure...

    -monies is swindled
    -theft has occurred
    -abused of power rampant
    -cover-up incessance
    -lying is a norm
    -many other filthy activities

    And you still wants to stay PASSIVE?

    MLN

    ReplyDelete
  4. Kerana sikap tak peduli yg Tuan 11.41 usul kan itu lah seluruh rakyat terima akibat nya. Bukan saja rakyat yg hidup sekarang saja, malah yg belum lahir akan terima akibat nya. Tuan tanggung lah akibat dari sikap syubhah Tuan itu. Menyokong kemungkaran sikap pemimpin Yg berleluasa skrg ini.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com