innity

pages

Sunday, May 1, 2016

Rupanya Penduduk Boleh BANTAH Penjualan Arak di Kawasan Mereka bila Ada IKLAN Macam Ni


Selalu kita dengar dialog sebegini.

Mangkuk: Eh, tiba2 je baris kedai depan simpang tu ada bukak kedai jual arak. Kat sini ada 3-4 kerat je rumah cina kot. Dekat dengan masjid pulak tu.

Hayun: Ni semua salah kerajaan la ni bagi lesen org jual arak. Mesti ada komisyen punya diorg dpt tu.


Saya ingin memberitahu kpd Encik Mangkuk dan Encik Hayun, sblm PBT keluar lesen, WAJIB bagi pemohon lesen mengeluarkan iklan sebegini dlm akhbar utama.

Oleh itu penduduk sekitar Banting yg nak buat bantahan, sila bantah sebelum lesen di keluarkan, bukan bila kedai dah siap beroperasi baru nak tangkap gambar dan salahkan krjn.

So, tulislah surat bantahan kpd Majlis Daerah akuala Langat merujuk kpd iklan permohonan lesen berkenaan.

Nak tulis surat bantahan camne en buzze?

Tulis la saya adalah penduduk di alamat sekian2 yg berhampiran dgn alamat pemohon lesen sekian2 spt di iklankan sekian2(rujuk ruangan iklan Berita Minggu 1/5/16)
Nyatakan alasan bantahan. Tandatangan dan pos atau hantar by hand.

Lagi banyak bantahan lagi bagus.

Jgn jadi Mangkuk Hayun

2 comments:

  1. Bro, en.mangkuk Dan en hayun tk salah.yg bengap Ni adalah pihak berkuasa tempatan yg sepatutnya buat keputusan yg arak haram di jual di Negara Kita yg kononnya Negara islam...bukannya iklan Dan tunggu bantahan org ramai..dan sama juga pd lesen rumah urut.ada phm ka??

    ReplyDelete
  2. Yang PBT mangkuk berayun pun apasal bagi keluaq lesen h'jadah tu dah tau tempat tu majoriti umat Islam?Lagi pun arak tu berbahaya PD semua orang Apakah dgn sedikit cukai tu anda sanggup melanggar perintah Allah Lagi pun arak tu diharam kan dlm semua agama .Cuma puak puak Kapiaq in tak baca kitab depa.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com