innity

pages

Sunday, May 1, 2016

Khairuddin: BUDAK BANGANG NAZRI AZIZ TAK FAHAM PERUNTUKAN PERLEMBAGAAN!!


BUDAK BANGANG NAZRI AZIZ TAK FAHAM PERUNTUKAN PERLEMBAGAAN!!

Tak perlu dilayan budak bangang nazri aziz ni!! Dia ni bukan cukup otak pun!! Bagi saya dia ni kaki bodek minda lemah otak udang yang tak faham peruntukan perlembagaan negara!!

Sebagai mantan perdana menteri yabhg tun dr mahathir mohamad mempunyai hak serta diperuntukkan pengiring motosikal polis diraja malaysia!!

Takkan ini pun budak kurang ajar serta bangang nazri aziz tak faham?! Ini adalah undang-undang sepertimana yang tercatat di dalam perlembagaan negara!!

Ini adalah asasnya!! Samada YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad nak sokong kerajaan yang ditunjang oleh perdana menteri paling korup itu adalah soal lain!!

Budak bangang nazri aziz ni lupa sejarah!! Dia ni pun bukan cerdik sangat!!

Dulu YTM Almarhum Tunku Abdul Rahman serta Allahyarham Tun Hussein Onn pernah menentang umno dan kerajaan ketika YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri!! Tetapi YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad tak pernah pun tarik balik keistimewaan yang diperuntukan oleh perlembagaan kepada kedua-dua tokoh negarawan tersebut!! Ini tiada kaitan dengan sokongan pada kerajaan!!

Suruh budak bangang nazri aziz ni faham peruntukan perlembagaan terlebih dahulu!! Saya rasa budak bangang nazri aziz ni tak layak jadi menteri kerana fahaman undang-undang macam ini pun dia kurang arif!! Dia ni dulu belajar undang-undang pulak tu!!

Tapi cakap budak bangang nazri aziz ni macam orang yang kurang pelajaran saja!! Apa pun saya tak hairan lah dia cakap macam ni!!

Kerajaan mestilah berpegang utuh pada undang-undang dahulu sebelum nak nasihat rakyat berpegang pada keluhuran perlembagaan!! Kalau kerajaan sendiri tak tahu nak menghormati undang-undang; macam mana nak harapkan rakyat berpegang utuh pada undang-undang!!

Hakikatnya kerajaan kena tunjuk contoh teladan yang baik pada rakyat di dalam mematuhi undang-undang sepertimana yang termaktub di dalam perlembagaan persekutuan!!

Namun jangan gusar!! Saya secara jujurnya ingin nasihat keseluruhan rakyat jelata untuk bersabar sikit saja lagi!!

Insya-Allah dengan izin Allah swt apabila kebenaran muncul kelak; sama-samalah kita lihat puak-puak bangang ini akan berada di mana kelak?!

Sesungguhnya, Allah swt Maha Adil dan Maha mengetahui.... amin!!

Oleh:
Khairuddin Abu Hassan

18 comments:

  1. Terbaik .. bro..wit ..wit ..wit

    ReplyDelete
  2. Ya.betul katanya

    ReplyDelete
  3. Jgn tersilap paham, bukan semua lawyer cerdik. Aku dah terkena dgn lawyer bodoh bila buat dokumen semua hancus.

    ReplyDelete
  4. nazri aziz ni mmg xde fungsi pun.tugas hakikinya hanyalah membodek perdana menteri paling korup dlm sejarah malaysia!

    ReplyDelete
  5. Menteri kaki bodek minda lemah otak udang. amat sesuai sekali,terbaik bro

    ReplyDelete
  6. Team najib ni dah biol..
    Majlis raja pecat cepat
    Semua cerita bohong
    Akar umbi dah bosan
    Bencana mereka ini..

    ReplyDelete
  7. Naxri azjis..najis budak biol ni

    ReplyDelete
  8. Deklarasi bertindak cepat
    Rakyat meluat cerita bohong media arus perdana
    Tiada yang adil kepada rakyat

    ReplyDelete
  9. Meluat muak mual cerita bohong media arus perdana

    ReplyDelete
  10. Tadbir baru negara mesti cerita betul media. Bukan berat sebelah

    ReplyDelete
  11. amin..amin..amin..allah jua yg makbulkan doa kita semua

    ReplyDelete
  12. Kalau pun nazri ni bangang dia dah jadi menteri, yg berkokok tak tentu pasal tu lg nampak tak cerdik dan menampakan iri hati dan ada perasaan hasad dengki. Kalau dia bodoh tak kan dia jadi peguam dan menteri. Yang beri komen ni peguam atau menteri ker?..rasanya bukan menteri atau peguam. Beretika lah bila beri komen tu. Kalau budak sekolah menengah baca, malu juga, orang dewasa beri komen mcm budak-budak. Kalau komen mcm ni bukan budaya kita rakyat malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau suruh menteri bangang pujaan kau tu merendah diri. Jgn tunjuk samseng dan tak hormat pada orang yg lebih tua dr dia. Tolonglah nasihatkan menteri bangang ni ye.

      Delete
    2. And that Anon 9:03 PM doesn't make you right.....seems you sound sound so arrogant I'll tell you a little bit about what you don't bloody know.

      Ministers or Prime Minister even, please stick it to your pea-brain there are many out there humble people-rakyat within and without Malaysia, we are some good numbers malay-muslims-melayu-Malaysians and we numbered more than the all the stupid & silly & senile & foolish & idiotic & doltish bunch of ministers lead by the No. 1 Fool-of-all-Chief-Bugis-Pirate put together! And, you know what, many of us earned more than the PM himself in a year but we're not so foolish to be taking in 'DONARUPTION' crap and go spending like you earned every bit of that stolen money that came into his account!

      By looking down on people making bold and sincere comment makes you every bit a stupid-snob!

      And, we haven't really go into what what we do that is just no less important to justify your misguided sense of menteri, PM, lawyer or whatever that is above all else???

      Delete


  13. 9.03,

    Kau ni peguam ker, menteri ker?

    ReplyDelete
  14. Memang patut pun Nazri ni dikatakan sebegitu..cuba lihat sendiri perlakuan dan bahasa dia?...dia memang pandai tapi sayang tak cerdik je..

    ReplyDelete
  15. ONE OF THE MENTERI THAT "CHICKEN BRAND" IN PM CABINET....
    SEEM LIKE OF OF THE STUPIDIEST LAWYER IN MALAYSIA........

    ALWAYS TALK LIKE EMPTY TIN/BOX.......

    ReplyDelete
  16. Nazri mung tunggu kuasa Rakyat pulok..
    Dengan mung2 sekali lingkup lepah nihh..
    Mung memang Kaki pembodek...spesis Lalang yg sifatnya menjahanamkan org lain demi Survival hidup dia...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com