innity

pages

Saturday, May 7, 2016

[6 GAMBAR] Putrajaya BANJIR Kilat, Kereta Kandas

Dua buah kereta terkandas di dalam banjir kilat di Jalan Perpaduan sekitar Presint 3 dan 4, selepas hujan lebat yang melanda malam ini.


PUTRAJAYA – Bernama Radio melaporkan hujan lebat dan angin kencang bermula pukul 6 petang hingga 8 malam di Putrajaya, mengakibatkan beberapa lokasi jalan mengalami banjir kilat di jalan berhampiran Bulatan Gemilang di hadapan Menara KKMM menuju ke Pusat konvensyen Antarabangsa PICC hari ini.

Kosmo Online pula melaporkan Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Putrajaya, Muhamad Hafidz Yaacob berkata, lima anggota ditugaskan ke lokasi kejadian setelah pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 7.06 malam.
Beliau berkata, pihaknya bergegas ke lokasi dilaporkan banjir di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin menghala ke Dataran Gemilang di sini.
"Sebaik tiba, anggota bomba dan penyelamat mendapati terdapat dua buah kenderaan terperangkap dalam banjir tersebut, namun tiada mangsa dalam kenderaan tersebut.
"Siasatan awal mendapati terdapat empat orang mangsa iaitu iaitu masing-masing dua orang dalam setiap kereta," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Tambah beliau, kesemua mangsa sempat keluar dari kereta masing-masing sebelum kenderaan ditolak oleh anggota ke tempat yang lebih selamat. 
Keadaan tempat letak kereta Pangsapuri 18R12 yang dinaiki air ketika hujan lebat petang tadi
Selain itu, Myputrajayanews pula melaporkan air bertakung dikesan di beberapa jalan utama serta tempat letak kenderaan Kuaters Kerajaan seperti di Pangsapuri18R12, Presint 18.







19 comments:

  1. Zaman najib ni macam2 benda tak masuk akal yg boleh jadi. Tak jugak sedar2 diri lagi. Ke hulu ke hilir buat muka bangang dia tu. Muka dia yg macam dia betul2 ambik berat tu yg buat aku tak tahan tu.

    ReplyDelete
  2. hok ni saloh tok najib jugok ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila musibah berlaku kena la bermusabahah balik akan segala perbuatan yg telah dilakukan. Fikir2 kan..

      Delete
    2. Kita bukan tuhan yang berkuasa untuk menghukum sesuatu yang berlaku...terutama apabila melibatkan bencana...pada waktu ini kita sepatutnya muhasabah diri masing2...mohon keampunan...dugaan yang diturunkan adalah tanda tuhan sayang dan Dia takkan turunkan sesuatu dugaan itu melampaui kemampuan hamba-Nya..renung2kan...

      Delete
    3. Betullah tu. Tuhan sayang sangat kat najib sampai macam2 dugaan dia dapat. Pandailah kau beb ..gi ngaji lagu beb

      Delete
    4. Tunggu lah pula ISIS buat huru hara di negara ini.

      Najib Dan zahid juga cakap "DERMA" diterima adalah menentang ISIS, sebenarnya DERMA yang diterima adalah hasil pengnyolapan 1mdb.

      Sesuatu Bala diterima ada sebabnya.

      Delete
    5. Seingat aku zaman madey dulu tak la bencana teruk mcm ni..kemarau la..catu air la..banjir kilat la..tanda2 nak kiamat ni..dajjal nak muncul ni..

      Delete
  3. Tengok la sok lusa anak bini mak bapak ko kena gelek lori otak berkecai atas jalan. Aku nak tgk cemane ko nak kaitkan dia ngan jibby.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isrifar banyak2 dik oiiiii ...takut keluarga kau lak yg kena nanti

      Delete
    2. Ni melayu islam yg bebal..otg cita pasal bencana alam yg memberi kesan kpd ramai umat manusia bukan kemalangan yg terjadi ke atas 2-3 org..panas kemarau..banjir kilat..burung besi terhempas..n etc..semua tu peringatan utk manusia sejagat..

      Delete


  4. Orang tua-tua dulu-dulu ada mengatakan bila bencana datang bertimpa-timpa, bila bala menjengah tiba-tiba, bila kemarau berpanjangan, bila bah datang menyerang, itu petanda pemimpin durjana.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACAM BAH KUNING DIKELANTAN 2 TAHUN LEPAS TU,SALAH TOK NAJIB JUGAK KE?

      Delete
  5. Mengumpat tu kan dosa. Muhasabah diri sendiri dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8.31, Fitnah Dan pembohongan dilakukan oleh pencacai najib lebih buruk akibatnya....mana faktanya chai? Beri contoh 5 hinggit HILANG ditengah jalan? buat report polis la chai....

      Delete
  6. kenapa tidak buat lencongan air berlebihan terus masuk ke tasek yang berhampiran .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami dari bahagian pengurusan saliran putrajaya telah cuba membuat lencongan tersebut. bagaimanapun gagal kerana saliran tersebut terdapat halangan iaitu sampah-sampah seperti tuala wanita perempuan dan juga sperma-sperma hasil ejakulasi pekerja awam yang melihat rakan sekerja wanita berpakaian seksi sehingga menampakkan alur seluar dalam kerana pakaian pekerja awam wanita yang ketat-ketat

      Delete
  7. Itu bukan bencana..rahmat Allah..dah lama tak ujan..banyak empangan kering..biarlah banjir pulak boleh main air..yg kotor dicuci..marilah kita bersyukur kpd Allah

    ReplyDelete
  8. Kalau dalam keluarga kita la kalau selalu sangat ditimpa bencana, sebagai ketua keluarga kita kenalah muhasabah diri..begitu juga dengan pimpinan kerajaan...ketua la harus pertama sekali muhasabah diri..belajar dari sejarah tamadun dunia yg lepas2..

    ReplyDelete
  9. Takkan la banjir dekat putrajaya org sabah sarawak atau kelantan nak muhasabah diri..elok la ketua kawasan di situ yg mulakan dulu..balik2 rakyat bawahan yg disuruh muhasabah..yg ada kuasa tu buat apa?kawasan dikelilingi tasik pun blh banjir...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com