innity

pages

Monday, May 2, 2016

5 Sebab Utama Baki Pendapatan berkurangan pada Akhir Bulan

Apa guna jadi negara berpendapatan tinggi tetapi harga barang dan kos sara hidup pun semakin tinggi?

Bila naik harga minyak 10 sen harga barang pun naik 1 ringgit

Bila kakitangan awam naik gaji 10% harga barang pun naik 20%

GST lagi kena di tanggung rakyat

Setakat ni Krjn BN gagal menangani masalah kos sara hidup ini.

Kedai Rakyat 1Malaysia gagal memberi impak besar terhadap majoriti pengguna.

Pembangkang juga hanya pandai mengkritik, tanpa melakukan apa2 tindakan bagi membantu rakyat keluar dari masalah ini.

Jika saya berkuasa, saya akan perkasakan unit penguatkuasa KPDNKK dgn membuat operasi berterusan 24 jam bagi membantu dan melayan pengguna yg di tipu peniaga.

Saya akan beri kata 2 kpd penternak ayam, jika mrk tidak mengawal kos, saya akan bawa masuk ayam dari Indonesia utk memberi saingan kpd bekalan ayam tempatan.

Saya akan beri bajet kpd Kementerian perumahan dan Kem Kerja Raya utk bina rumah kos murah dan di lokasi strategik fi dalam bandar bagi membolehkan lebih ramai rakyat mampu memiliki rumah di bandar di bawah harga RM150k dan loan di bayar kpd krjn.

Jika ada undang2 yg menghalang apa yg saya rancangkan, saya akan pinda undang2 itu.

Cukuplah dulu cerita kalau saya ni.

Itupun kalau saya jadi PM






8 comments:

  1. Sokong buzz azam..hadi PM..tanding parlimen...bosss

    ReplyDelete
  2. Idea bagus buzz azzam

    ReplyDelete
  3. Idea ini bagus. Harga barang ini mudah jer klu nak beri turun. Pinda akta kawalan harga 1948. Setiap barang adakan harga siling atau harga maksima. Jual lebih harga satu kesalahan dan denda. Akta kawalan harga sekarang hanya memperuntukan setiap barang kena ada tanda harga..itu saja..bukan nrngawal kenaikan harga. Sokong buzz azam jadi pm. Masuk gelanggang lah bos tunggu apa lg..

    ReplyDelete
  4. Itu kata sblum jd pm kot. Dh jd pm, ramai yg gelap mata. Hadi pun dh kecelaruan identiti..
    maaf buzz, saja saja..

    ReplyDelete
  5. Hairan ya Malaysia..boleh dikatakan semua sumber ada tapi barangan pengguna mahal nak mampos...!! Bandingkan negara seberang tambak..pendapatan per kapita rakyatnya jauh lebih tinggi dari rakyat Malaysia dan kalau dikira ringgit to ringgit & dolar to dolar boleh dikatakan kebanyakkan barangan dinegara seberang tambak lebih murah & berkualiti dari negara kita.

    ReplyDelete
  6. Ckp kosong boleh lah.

    ReplyDelete
  7. SEMBANG KENCANG NAMPAK.KALU BULEH BUAT SERUPO TU LAMO DOH KERAJAAN BAT BRO.

    ReplyDelete
  8. Bang...jangan salah faham nak buat rumah bawah 100k 3 bilik 2 bilik air pun boleh dengan keluasan 900 kaki persegi.

    Harga rumah naik disebabkan spekulasi je...kawal harga barang mentah untuk pembinaan, beri subsidi pada barang mentah ni...kenapa tak boleh? Cakap kerajaan nak tolong rakyat? Oh ye tak ya...najib perlukan duit bayar utang 1mdb, habis tu beri 30k wang pendahuluan beli rumah tu najib menipu atau bodoh?

    Fikir fikir kan lah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com