innity

pages

Wednesday, April 13, 2016

PERKASA : Kenapa Ketua Polis Tidak Ambil Tindakan ke atas Bapa Syaitan, P.Ramasamy


Kumpulan Melayu Islam, PERKASA hari ini menyifatkan Timbalan Setiausaha Agung DAP, P Ramasamy sebagai bapa ‘syaitan dan iblis’.
Mereka mendakwa Ramasamy menghina Islam kerana menggelar Zakir Naik sebagai "setan" di Facebook sebelum ini, walaupun kemudiannya memadam perkataan itu.
Menurut ketua wira NGO itu, Irwan Fahmi Ideris (gambar), Ramasamy yang juga adalah timbalan ketua menteri Pulau Pinang tidak sepatutnya menghina agama majoriti rakyat negara ini.
“Dia (Ramasamy) itu siapa, iblis ke apa? Dia lebih kepada bapa syaitan dan iblis, tak guna punya orang bila sanggup hina agama Islam.
“Siapa dia dan apa agama yang dianutinya sehingga sanggup menghina agama lain,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.
Menurut Irwan, meskipun Ramasamy kemudian memadamkan kenyataannya di Facebook selepas menggelar pendakwah Islam kontroversi, Dr Zakir Naik sebagai syaitan dan menyatakan kekesalannya sehari selepas itu, kelantangan pemimpin DAP itu boleh mendatangkan huru-hara.
“Walaupun beliau sudah meminta maaf akan tetapi kelantangan beliau itu boleh mendatangkan huru-hara kepada negara dan saya tekankan perkara ini kepada IGP (Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar ) kenapa tidak diambil tindakan kepada orang sebegini?
“Jadi, saya minta ketegasan IGP dan polis (ambil tindakan),” katanya.
Ramasamy, Isnin lalu menerusi kenyataannya di Facebook menulis ‘Let us get “Satan” Zakir Naik out of this country!’.
Beliau mendakwa Zakir hanya mahu menyebarkan kebencian di kalangan bukan Islam di negara ini dan menggesa rakyat, khususunya pertubuhan India dan agama Hindu supaya membuat laporan polis terhadap pendakwah itu.
Mengulas lanjut, Irwan berkata kecelupan Ramasamy yang boleh mengundang huru-hara kepada negara kerana kelantangan partinya itu.
“DAP begitu lantang sehinggakan Ramasamy berani menggelar Dr Zakir sebagai setan,” katanya.

5 comments:

  1. Ini bukan soal keselamatan negara...abis ketua polis dan pak menteri pun mcm tak ada iman...mcmana nak lindungi Islam...org Islam kat Msia pun jadi pelik...kenapa pemimpin Islam mcm tak minat agama Islam aje...

    ReplyDelete
  2. Inilah padahnya apabila sang lanun , perompak dan bapa kepada segala syaitan di biarkan berkeliaran ...

    ReplyDelete
  3. Tak amik tindakkan kerana IGP yg ada la ni mmg kaki pengecut DLM sejarah PDRM Kegagalan bertindak keatas Ramasyaitan ni akan member isyarat salah,Penghinaan akan berlaku dimasa depan kerana tiara tindakkan diambil.IGP LA NI MEMANG JENIS TAK BOPEH PAKAI

    ReplyDelete
  4. Ada beberapa sbb kenapa Ramasamy tak diusik:-
    1)kepentingan undi lg utama drpd pertahan kesucian agama.
    2)menangi hati org india lebih utama utk undi BN berbanding undi melayu.
    3)Ramasany bukan sembarangan org, dia adalah org penting dlm gerakan pemisah Tamil SriLanka(LTTE) yg bergerak di Malaysia. Maknanya dia ni hardcore menyokong gerakan ekstrimist Tamil ni. Minda dia samalah macam HINDRAF jenis ekstrim Tamil.
    Penyokong LTTE semcm Ramasamy ni di Malaysia sgt ramai 70%'org india sokong LTTE. sbb itu DAP jdkan Ramasamy ni TKM, sbgai simbol DAP pelbagai bangsa.

    Kajilah apa yg LTTE ni dah buat di Sri Lanka termasuk mengebom masjid membunuh jemaah dlm masjid. Jadi lu pikir la sendiri kenapa Ramasamy ni untouchable.

    Sbb itu org melayu mesti bersatu dlm satu parti atau NGO melayu yg lebih bagus dari UMNO supaya UMNO akan dtg melutut undi melayu pula. Contohnya PAS wlwpun kita tak berapa suka kelebaian dan tok tok pemimpin PAS tapi PAS ni lebih telus dan ada bagus sikit dr UMNO yg dah rosak. Jadi kita pakat kumpul sokong PAS sbgai "kumpulan penyokong sementara" supaya UMNO minta belas "kumpulan penyokong sementara" ni. PAS pun akan memerlukan "kumpulan penyokong sementara"'utk menang kerusi.
    Kita org melayu "kumpulan penyokong sementara" tubuhkan satu NGO atau guna NGO yg sedia ada seperti nama "Muafakat Undi Melayu". Mgkin Kita kena minta NGO yg dipercayai ikhlas berjuang untuk mertabatkan islam dan melayu memimpin "MUAFAKAT UNDI MELAYU" ini.
    Siapa yg akan jaga bangsa kita kalau bukan kita, rakyat berbangsa melayu sendiri.

    ReplyDelete
  5. Jangan kalut..sabar..tak kemana rama rama..dia tak boleh terbang tinggi..rama rama rasa dia rasa dia dah terbang tinggi..baru angin bertiup dia dah turun balik. Dia pun dah kecut perut tu. Apa pun kita berdoalah supaya Allah melaknat mereka ini. Sama sama kita umat islam berdoa supaya rama rama ni jatuh sakit tak boleh bercakap cukup lah..lumpuh sebelah tubuh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com