innity

pages

Saturday, April 16, 2016

[DULU KATA PELABURAN, SEKARANG DERMA IKHLAS] Penjelasan Menteri Luar Arab Saudi MAKIN TERBELIT


Ia bukan saja soal derma atau pelaburan.
Ia soal, kenapa masukkan ke akaun peribadi? 
Kenapa derma kepada parti, tetapi pengurusan tertinggi parti pun tidak diberitahu? 
Kenapa dipulangkan balik baki derma yang bernilai RM2 billion (jika benar dipulangkan)? 
Ke mana ia digunakan kerana parti sudah ada peruntukan untuk pilihanraya? 
Kenapa penderma menderma begitu jauh berlebihan daripada tujuan?
Itu belum lagi persoalan bagaimana, pemindahan wang sebesar RM2 billion boleh melepasi pemantauan bank negara? 
Bagaimana akta pencegahan rasuah jelas menyatakan bahawa "derma" adalah dikategorikan sebagai rasuah, dan ia tidak disiasat? 
Terlalu banyak kepincangan.
Kelab Che Det


APRIL 2016 - RM2.6 B DERMA IKHLAS


FEBRUARI 2016 - BUKAN DERMA TAPI PELABURAN

 

27 comments:

  1. Pemimpin kencing kuat...pegi luar negeri mesti ada cerita baru...apa dia kowtim ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah akibatnya kalau hati dah hitam.. tak betul org nampak ..

      Delete


    2. 8.11

      Cuba tengok hati sendiri dulu.

      Delete
  2. Adalah tidak mungkin duit untuk pelaburan masuk ke akaun peribadi melainkan pelaburan macam Pak Man Telo.Tok Arab tu memang keliru dalam kenyataan pertamanya.

    ReplyDelete
  3. rasanya mat arab ni serba salah...ada gambar bugis salam mamat ni..kalau tgk video..soalan ni ditanya depan anifah aman...tak mustahil bugis tu ada situ gak..xkan lar dia nak bagi jawapan yang tak elok dengan adanya anifah aman (atau bugis mungkin) ada kat situ...

    ReplyDelete
  4. Najib dan menteri arab pembelit
    Tunggula..allah bagi malepetaka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnn bang ..kita sesama doa

      Delete

    2. Negara pak Arab pun huru-hara sekarang.

      Banyak sangat belit sana sini, kacau sana kacau sini, perang sana perang sini.

      Bila dah terjerat baru kelam kabut mintak tolong negara Islam yang lain, termasuk Malaysia. Mintak tolong hantar tentera.

      Mungkin itu yang Najib dapat share tu.





      Delete
  5. Sudah la admin, sebenarnya ko yg jadi serba salah. Tuduhan puak ko bahawa 2.6 bilion tu duit rembat dari 1mdb adalah tidak benar. Maka untuk tipu diri, elak rasa bersalah menyebar fitnah maka diubah la dulu begitu begini sekarang begitu begini. Hakikatnya bukan duit 1mdb seperti yang dilolongkan oleh mahathir dan puak2 ko. Hebatnya fitnah zaman ini. Penipu dianggap wira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Hakikatnya bukan duit 1mdb seperti yang dilolongkan oleh mahathir dan puak2 ko. Hebatnya fitnah zaman ini. Penipu dianggap wira."

      1.Bukan 2.6 billion sebaliknya 4 billion.

      2.jika fitnah minta najib saman je penfitnah, ini bukan soal saman wang tapi soal maruah negara (kalau najib takder maruah takpe)

      Delete
  6. KALAU DERMA IKHLAS...KENAPA PULANGKAN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib ni ahli syurga bro. Keikhlasan dia ni tahap rasul. Tu pasal dia jadi PM.

      Delete
  7. Duit 1mdb byk yg hilang tanpa dikesan hehehe...

    ReplyDelete
  8. RM2.6 billion tu kalau tidak dipulangkan bakinya pasti akan dikata digunakan sepenuhnya oleh Najib untuk kegunaan pilihan raya.Jika ini berlaku mahu tidak pilihan raya akan dibatalkan kerana BN mengguna dana melebehi had yang dibenarkan SPR iaitu RM100 juta(kalau tak silap saya).Itulah kebijaksanaan Najib yang tidak diketahui oleh 8.45pm dan yang seangkatan dengannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Pak Arab tu cakap pemberian iklas pd Najib...lantaklah dia nak buat apakah?...Yg dipulangkan balik knp?...bodoh n bangang nama nya tu....gunakan lah untuk Pembangunan islam Contohnya...ini bukan sumbangan politik bro...Patutlah org keliling Najib bermati matian mempertahankannya ada syer lah tu...dah jd duit Najib bukan duit umno

      Delete
    2. Bro Pak Arab tu cakap pemberian iklas pd Najib...lantaklah dia nak buat apakah?...Yg dipulangkan balik knp?...bodoh n bangang nama nya tu....gunakan lah untuk Pembangunan islam Contohnya...ini bukan sumbangan politik bro...Patutlah org keliling Najib bermati matian mempertahankannya ada syer lah tu...dah jd duit Najib bukan duit umno

      Delete
    3. Bro Pak Arab tu cakap pemberian iklas pd Najib...lantaklah dia nak buat apakah?...Yg dipulangkan balik knp?...bodoh n bangang nama nya tu....gunakan lah untuk Pembangunan islam Contohnya...ini bukan sumbangan politik bro...Patutlah org keliling Najib bermati matian mempertahankannya ada syer lah tu...dah jd duit Najib bukan duit umno

      Delete
  9. Semoga Allah memberi petunjuk kepada 8.16pm dan rakan-rakannya kerana tidak henti-henti membelit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah bro 10.26 ..kita doalah tuhan tunjukkan kat kita semua betapa pembohong dan penyamun pm kita ni ..heheheheee

      Delete
  10. Kalau pahlawan bugis betul betul berani serta ikhlas , arah budak suruhan dia si apandi AG bagi permission kat SPRM siasat jalur pengaliran duit IMDB dan "derma pak arab bodoh" di luar Negara .Ni tak ; si Apandi AG arah tutup ...

    ReplyDelete
  11. Suka ati ko aje ckp pak Arab bodo. Ko tu yg bodo baghal. Xde kena mengena ngan ko apsal nk kecoh? Ckp duit rakyat la 1mdb la. X nk minta maaf ke? Dasar khawarij mana tau minta maaf. Dosa x dpt bila fitnah najib

    ReplyDelete
    Replies


    1. Oasispig.

      Suka ati ko le nak kata orang lain khawarij ker, kafir ker.
      Ko baca dulu statement najib spin dan putar belit selama ni. Sampai dalam parlimen pun dia kelentong.
      Baca rentetannya.
      Tengok money trail dia.
      Makhluk macam ko boleh la dia jual.

      Jangan makan dedak. Habis rosak diri sendiri sampai ke anak cucu.

      Delete
    2. 7.07

      "Xde kena mengena ngan ko apsal nk kecoh? "

      Jadi najib cakap duit yang 1mdb guna bukan duit rakyat, pinjam bank? Betul ke?

      Delete
  12. Anon 10:43,

    Ko tau x khawarij tu sapa? Setiap org yg memberontak kpd pemerintah islam yg sah di sebut khawarij. Memburukkan pemerintah di khalayak ramai. Tdk taat pd prkr yg maaruf. Sekarang ko jelaskn blk kno aku x bole sebut pengikut khawarij. Bla lk masa aku sebut kapir. Ko jenis suka spin cakap org ke. Mmg patut pn nabi sebut kaum khawarij ni anjing2 neraka

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.09,

      Senang citer chai, kami rakyat tidak akan taat kepada pemimpin korup lagi zalim bernama najib.

      Sape sebenarnya anjing2 neraka jika pemimpin bernama najib tidak berani berhadapan dengan kebenaran?

      Kenapa najib masih tidak mahu saman wsj dan mereka2 yang anti najib?

      Takut? Takder teloq? Kenapa perlu takut? Jika najib punyai bukti2 kukuh untuk membersihkan nama beliau?

      Chai, saman bukan untuk dapatkan wang sebaliknya maruah dan nama baik negara itu yang penting.

      Delete
  13. Sabar..klu kita org islam apa nak kecuh..kan dlm quran kata..buat baik pembalasannya baik..buat jahat pembalasannya jahat. Apa nak kecuh..berpegang kpd situ sudah lah..mcm tak percaya jer kpd qada dan qadar ni..fikirlah kau org semua..semua tu dari Allah Taala belaka...

    ReplyDelete
  14. dulu tok arab tu kecek kot baso arab bunyi dio lain,hmaring tok arab tu kecek kon orey puteh pulok bunyi dio lagu lain pulok,hok tu pong tak leh nok pikir.gitu gini kok mano2 pong 2.6b bukey pitih 1mdb.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com