innity

pages

Thursday, April 14, 2016

[BERSAMA KAFIR] Nazri Persoal Keperluan Ceramah Dr Zakir Naik


PETALING JAYA: Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Aziz mempersoalkan keperluan untuk menjemput pendakwah kontroversi, Dr Zakir Naik untuk memberi ceramah di negara ini.

Tegasnya, Malaysia mempunyai ulama atau ahli agama tersendiri untuk dijadikan rujukan rakyat.

Tambah Nazri, walaupun mereka yang menghadiri ceramah Dr Zakir menggambarkan ia sebagai sederhana, adalah tidak menghairankan jika penganut agama lain merasakan perkara yang berbeza.

Akui Nazri, isu yang dikaitkan dengan Dr Zakir ialah mengenai persepsi dan menurutnya persepsi berkenaan adalah berdasarkan kepada apa yang dilakukannya pada masa lalu terutamanya ketika beliau bercakap tentang agama-agama lain.

"Saya fikir jika anda mahu bercakap tentang agama, maka hanya bercakap tentang anda sendiri.

"Semasa membuat perbandingan antara agama, anda terikat untuk membuat kesimpulan bahawa agama anda adalah lebih baik," kata Nazri seperti yang dipetik dalam satu wawancara dengan sebuah portal berita.

Nazri berkata umat Islam di Malaysia "tidak perlu diberitahu bahawa mereka berada di landasan yang betul" kerana rakyat Malaysia sudah lama terdedah dengan Islam.

Kata Nazri lagi ia bukan satu persoalan mengenai kebebasan bersuara, tetapi bagi memastikan rakyat Malaysia tidak berpecah akibat seseorang yang tidak mempunyai hubungan dengan Malaysia.

Nazri berkata, Dr Zakir memberikan ucapannya dan beliau akan meninggalkan negara ini.

Namun rakyat Malaysia akan ditinggalkan dengan semua masalah yang mungkin beliau lakukan.

Dr Zakir mencetuskan kontroversi selepas beliau dijemput untuk bercakap di Universiti Teknikal Malaysia Melaka dengan topik 'persamaan antara agama Hindu dan Islam'. - mstar

56 comments:

  1. Orang bagi ceramah dan majority orang islam disini setuju, aper masalah menteri ni.
    Dah la tu. Jaga porfolio sendiri supaya lebih mantap. Hal ugama porfolio lain jaga dan tiada masalah pun.

    ReplyDelete
  2. nazri, jangan serlahkan kebodohan kaulah.

    aku rasa, kau concentrate aje pada persiapan perkahwinan anak kau dan nora danish aje. Cabul mulut kau macam azwan ali. kau pondan juga ke?

    ReplyDelete
  3. Ntah...apa ke bendenya menteri ni!!!

    ReplyDelete
  4. Aku rasa baik menteri ni gi tanya Dr Zaki Naik dalam ceramah beliau. Nak tengok macam mana muka menteri lepas Dr Zaki jawab.

    ReplyDelete
  5. Apa masalahnya kalau nak belajar lebih mendalam agama sendiri dalam masa yang sama mengenali agama orang lain?
    Bila kita ada lebih ilmu dan pandangan lebih luas bukan kah lebih menafaatkan kita untuk membuat sesuatu keputusan?
    Adakah diantara ulamak kita yang merasa terancam dengan kehadiran atau cara luar biasa keupayaan yang di anugerah Allah swt kepada Dr. Zakir dimana beliau boleh menghafal Al Quran dan Hadis soheh serta Injil,Wedha dan lain lain?
    Rakyat Malaysia dah matang dan jangan lah nak dipolitikan isu isu begini. Dengan adanya ceramah antarabangsa begini minda rakyat akan lebih terbuka untuk memaham dan menghormati agama orang lain.

    Hanya mereka yang cetek fikiran dan lebih mementingkan diri dan kedudukan sendiri saja yang akan menimbulkan persepsi kehadiran penceramah seperti Dr. Zakir akan menyusahkan.

    ReplyDelete
  6. Menteri bodoh dah cerita pasal islam pulak......

    ReplyDelete
  7. apa maslaah ngan ko ni nazri..klu bodoh cukupla ki bodoh sorg2...klu ada rakyat xsuka zakir naik kena tgk jg rakyat yg suka kat dia bandingkan n mana lbh byk.yg suka ke yg xsuka...kenapa asyik nak menangkan mereka yg minoriti tu saja..undi ko pun dtg dr org yg suka kat zakir naik ko faham tak...bahlol..

    ReplyDelete
  8. Fitnah yg ditinggalkan oleh zakir naik ni perlu diperhatikan. Apakah nabi mendakwah islam dengan membanding-bandingkan agama islam dengan agama Yahudi dan nasrani? Nabi bawa akhlak sehingga seorang Yahudi sanggup mengorbankan agama anaknya yg sakaratul maut untuk beriman kepada nabi. Kita nk ikut cara sapa? Di khuatiri lg diantara kita akan merasa aman dan tenteram dibanding kaum kafir walaupun shalatnya, puasanya, tingkah lakunya entah ke mana. Rosak umat islam nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sgt ko ni main terjal jer ... dengar sendiri apa kata zakir naik ni cakap .. pas tu ko tunjukkan tang mana fitnah
      lu pulak yang goyang pe hal

      Delete
    2. "Apakah nabi mendakwah islam dengan membanding-bandingkan agama islam dengan agama Yahudi dan nasrani?"

      Agama Yahudi dan nasrani ada kelemahannya sehinggalah muncul islam agama yang sempurna dan muktamat.

      Zakir naik bandingkan islam dengan agama lain antara tujuannya adalah;

      1.mencari titik persamaan antara islam dengan lain2 agama.

      2.kelemahan agama lain berbanding islam.

      Adakah chai nak persoalkan kelemahan agama islam atau mereka yang menyampaikan itu yg bersalahan faham untuk kepentingan diri mereka?

      Bukankah oasispg juga pernah berkata supaya taat kepada pemimpin bernama najib yg korup?

      Delete
    3. Salam bro..kenapa anda cuba merendah kan ulama ini? Kenapa selena Gomez n artis barat yg laen dtg n terang2 merosakkan umat islam, menteri tak berkata apa2..

      Komen anda ni jelas menunjukkan anda belum pernah menghadiri ceramah beliau..kenapa dibanding2kan antara agama? Ceramah beliau bertajuk kesamaan antara hindu dan islam..bukan utk membezakan..Tidak perlu saya jelas disini..byk sungguh yg boleh dipelari..tp adalah terbaek anda dtg sendiri ke ceramah beliau dan mengambil giliran utk bertanya sendiri..adakah anda sedar ceramah beliau sentiasa dihadiri oleh org kafir? Ada tak ceramah agama kita yg lain dihadiri oleh org kafir? Sedarkah anda seringkali ceramah beliau beberapa org kafir akan memeluk islam dlm majlis tersebut?Beliau sentiasa terbuka dlm melayani soalan2 mereka..jd mengapa org kafir disini tidak mahu berbuat demikian dan cuba menghalang ceramah beliau malah disokong oleh beberapa org islam yg jahil? Mengapa bila org kafir berdegil utk menggunakan kalimah Allah menteri tidak mahu berkata apa? Mengapa ramai umat islam malaysia murtad memeluk kristian tiada sorg pon mengambil berat? Lihat saja statistik di jabatan agama islam setiap negeri..sungguh menyedihkan..

      Jelas sekali ramai yg jahil tentang agama kristian buddha dan hindu..Mengapa sensitivity kita mereka tidak endahkan tetapi sesitivity mereka yg minoriti sentiasa diperbesarkan? Nampak tak permainan org kafir?

      Btw masih menunggu kunjungan anda di masjid sri petaling utk bersama kita mendalami ilmu islam yg luas..byk pendapat anda yg boleh dibincangkan bersama..berlapang dada lah saudara oasispg..dtg lah..

      Delete


    4. Aku dah kata dulu, oasispig ni memang tak boleh pakai langsung.

      Dunia dia teramat sempit.

      Hendak berbahas atau berdailog dengan dia ni satu usaha yang sia-sia dan membuang masa saja.

      Fikiran dan hati dia yang gelap dan sempit memang telah lama tertutup.

      Kesian tengok orang macam ini.

      Sentiasa berada dalam kerugian.


      Delete
    5. Salam Oasispg..

      baca artikel bawah ni perenggan yg terakhir..sila buat apa yg disarankan kat situ..be a true moslem..be a man!!!

      http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/ceramah-dr-zakir-naik-catat-sejarah-1.509365

      Delete
  9. Bila dedak jd mknan inilah akibatnya.
    Semoga Allah swt memberi hidauah Nya kpd menteri ini.

    ReplyDelete
  10. ko tu Menteri Pelancongan dan Kebudayaan .. tolong kementerian sendiri
    daripada ko sibuk nak tegur orang lain baik ko tegur anak ko sendiri

    ReplyDelete
  11. perlu belajar dan terus belajar.....terkadang kite tidak sedari. Kebodohan itu terserlah bila kite memperkatakan perkara yang kite tidak tahu....

    ReplyDelete
  12. Suh anak dia nadim tu betul kan akhlak dia... makan dedak banyak ssgt

    ReplyDelete
  13. menteri ni nak menyibuk nampaknya.

    ReplyDelete
  14. Nilah salah satu menteri merepek yg ada dlm kabinet malaysia. Yg mana org ramai setuju, itulah yg dibangkangnya. Artis luar yg separuh bogel boleh pulak diterimanya walaupun dibantah oleh ramai muslim. Pelik sungguh, liberal tak kena gaya.

    ReplyDelete
  15. Ada peluang budak nazri ni mati aib. Bab ugama takyah nak komenlah. Pegi cermin diri kau dulu. Orang bukan tak tau perangai kau.

    ReplyDelete
  16. buka mulut saja.... dah terbuka ceteknya ilmu agama islam ... hu hu hu

    ReplyDelete
  17. Hmmmm...jgn lupa ya. Menteri ni jgak yg sokong COMANGO dan kata Melayu yg protes BODOH. Bangang punya Menteri.

    ReplyDelete
  18. Dia ni yg tunjuk jari isyarat lucah kan...macam gangster jek...

    ReplyDelete
  19. Korang jgn rasa tenteram sgt dgn apa yg disampaikan ust zakir ni. Dia dedah seribu 1 mcm perpecahan dlm agama lain. Tp dia x plak terangkan seribu 1 mcm perpecahan dlm islam sedangkan perpecahan dlm agama kita lbh drp Yahudi dan nasrani sebagaimana yg nabi sebut. Perbetulkan tanggapan agama kita dulu sblm nk perbtulkn agama org lain. Aku rasa ada org kita ada yg lbh tahu kitab bible drp al-Quran sendiri slps ni. Copy & paste je dr ust ni. Akhirnya al-Quran korang tinggalkan. Hadits korang perlekehkan. Tahunya menilai salah dlm kitab org kafir tp kitab sendiri di sia2kn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas ni komen pihak evangelistas. Tak faham isu.....taip dlm bahasa dia lepas google translate je. Itu sbb bunyi bodoh je

      Delete
    2. Salam bro..dtg lag ke masjid sri petaling..ayuh kita berjidal dgn cara berhemah..terus terang komen anda ini menyimpoang jauh..bak kata anda sendiri jgn menumpat atau memburukkan org..kelak diakhirat nnti anda akan merangkak utk meminta maaf dgn org yg diumpati itu..

      Bro..ceramah beliau akan mengupas fakta dari al quran, bible, veda , Theravada..dgn cara ini kita dpt memahami konsep ketuhanan dan seterusnya mnegtahui al quran adalah kitab yg terakhir dan benar utk umat manusia..

      Anda mempunyai prasangka yg buruk dgn DZN..mengapa ceramah beliau akan ada org2 kafir yg memeluk islam? apa sebab anda berkata dgn menghadiri ceramah beliau umat islam akan lebih memahami bible ??? sedangkan ceramah beliau lebih byk menerangkan ayat2 quran dan hadis..pernahkan anda mendengar ceramah beliau utk anda berkata demekian???nauzubillah... skrg amat jelas anda mempunyai sifat2 yg dibenci Islam..

      Jika benar DZN membawa kesan buruk kpd umat Islam malaysia, mengapa kerajaan Malaysia sendiri memilih beliau sebagai tokoh maal hijrah tahun 2014? adakah anda cuba mengatakan kerajaan malaysia pimpinan nagib telah melakukan kesilapan yg besar apabila memilih beliau?

      jelas anda harus byk belajar agama lagi..dari pelbagai ulama yg bertauliah..jgn belajar melalui pembacaan buku sahaja dan internet ..

      akhir kata..bertaubatlah..dan segera memohon maaf dgn DZN kerna belom tentu anda dpt berjumpa beliau diakhirat kelak utk memohon maaf..

      Delete


    3. Alahai oasispig.

      Tak habis-habis engkau memberi komentar yang menyesatkan diri kau sendiri.

      Bilalah kau nak tunjukkan kebijaksanaan sikit.

      Delete
    4. yg ko bising kat sini apa hal...
      aku nak sangat ko bertanya sendiri berdepan dengan zakir naik dimana mana forum.. tak kira la ko ni Islam ke ... ateis ke ..

      Delete
  20. Ada satu pelancong menteri, sibuk komen sana sini, pelancong kurang mahu kemari,pelbagai sebab dia pun beri..

    Ada satu pelancong menteri,cakap merapu semula jadi, tersangat pandailah rasanya diri, PRU 14 rakyat hakimi..

    ReplyDelete
  21. Macam provoke bala dari Allah kot?

    ReplyDelete
  22. Nak harapkan menteri celaka ni apa yg dia blh biat pada umat islam negara ni.
    Binatang kau..
    Sikapir laknat sampai ke parlimen di usungnya.
    Haramjadah punya manusia

    ReplyDelete
  23. Makin hari makin terdedah perangai songsang menteri ni. Biasanya org beridealogi Freemason sahaja akan guna ayat ayat dia ni. Tak gitu Nazri?

    ReplyDelete
  24. Nakan kata bodoh....menteri
    Nakan kata biul...Pemakan dedak
    Nakan kata kapir... Nama islam
    Kesudahannya bangang bertingkat tingkat

    ReplyDelete
  25. Dia menyokong pandangan ulama khawarij membolehan bom bunuh diri. Dia cakap kalau usamah laden di cop teroris dia sanggup di gelar teroris kerana menyokongnya. Dan lbh parah dia sebut tuhan2 hindu tu sebenarnya merujuk kpd Allah. Dia sebut ada 1000 perkara Allah x mampu buat. X caya boleh check sendiri dlm youtube.

    Imam syafie, abu hanifah, hambali, maliki, ibnu taimiyah, ibnul jauzi berdakwah spt zakir ni ke? Para tabien spt Hassan al-basri, para2 sahabat malah nabi sendiri pernah ke mendakwahkan islam dgn membanding2kn kitab taurat, injil dengan al-Quran? Saidina umar tatkala sedang membaca naskah taurat x sedar nabi sudah merah muka menahan marah melihat perlakuannya. Sehingga katanya jika musa hidup di zamannya musa sendiri pn kena ikut syariat nabi Muhammad.

    Suatu yg bkn dr petunjuk nabi pasti akan binasa dn tdk memperoleh rahmat. Islam dan sunnah x dpt di pisahkan. Zakir tdk berdakwah berlandaskan sunnah. Ni semua sia2 malah boleh mendatangkan byk keburukkan berbanding kebaikkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Bro..

      kau tak faham english sgt ni..apa yg kau ckp ni jelas bertentangan dgn apa yg dia selalu ceramahkan..

      Improve your english first bro..kau kena faham ayat English literally and hypothetically..kalau kau translate bulat2 tu yg haru biru mcm kenyataan kau kat atas ni..

      pasal suicide bomber tu kau jgn cerita kalau tak faham..nanti kau ikut rombongan ke ghaza tak pon ikut rombongan ke syria bln ni nnti..kau akan tau kenapa mereka boleh buat mcm tu..secara logiknya sapa nak bunuh diri ni???..semua org nak hidup bahagia..sapa nak tinggal kan anak bini family semua dgn membunuh diri??..ada perkara yg kau perlu dalami kenapa perkara tu boleh wujud..setakat duduk kat malaysia depan komputer bole la kita bercakap itu salah ini betul..senang la ckp..

      all in all better kau diam...jumpa few ulama sohor n bertanya..


      Kalau benar apa yg kau ckp kat ats..kalau benar la..kenapa kerajaan Malaysia boleh memilih beliau sebagai tokoh maal hijrah? kerajaan malaysia yg kau selalu backing n tak penah salah ni tersilap buat keputusan ka?


      N for you to quote bukti kenyataan dia dari youtube amatlah menyedihkan..sungguh sedih la bro..jgn tgk kat youtube la bro ceramah dia..ada pihak2 yg cuba memburukkan beliau secara halus dgn hanya mengupload part2 yg boleh menjadi kontroversi yg akan memburukkan beliau..kalau kau tak mampu nak pegi ceramah beliau, at least tgk ceramah dia melalui peacetv yg dia tubuhkan..dengar from awal sampai habis..n make sure duduk dengar dgn org yg bijak english dia..tp sebaiknya kau pegilah ceramah dia..tu yg the best..kau boleh tanya direct..

      N kalau kau rasa dia salah dlm ceramahnya, ada email dekat peace tv punya website yg kau bole tulis kat dia..buat semua ni la kalau kau mempunyai hati yg bersih dan sentiasa mempunyai sifat utk meraikan pendapat berbeza..yg kau dok kutuk dia kat sini apa yg kau dpt? dosa kering ja bro..Islam mana yg kau ikut? so lepas ni kau jgn bukak dah cerita hukum agama/sunnah/ apa sahaja mengenai islam pasal perkara pokok kau yakni akhlak tu dah tak betul..

      Be a man..jd jantan..baca artikel kat bawah ni n fokus perenggan terakhir..

      http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/ceramah-dr-zakir-naik-catat-sejarah-1.509365

      Delete
    2. Oasispg
      Dapat mana nabi tak pernah bandingkan injil, taurat dan alquran dlm dakwah? Siapakah yg nabi temui selepas dihalau penduduk thaif? Bagaimana nabi dakwah sehingga dia masuk islam? Itu baru satu contoh. Kalau mengaji tak habis jangan sembang kencang, nanti org tau kau jahil.

      Delete
  26. Nazri Aziz ni bijak..nungkin dia saja jer keluarkan kenyataan ini bertujuan untuk melihat dan mengetahui pendapat dan pandangan orang Islam negara ini terhadap DZN serta kekuatan dan integriti Islam di malaysia. Orang Islam mana yg tak sayangkan ulama terutama yg telah jadi tokoh maal hijrah 2014. Bila pandangan dan pendapat Nazri di utarakan barulah kita nampak akan jati diri org Islam itu sebagaimana konen yg diberikan dlm ruangan ini. Ini kenyataan sebenar. Kita tak perlulah untuk keluarkan komen yg negatif dengan ayat yang kurang baik. Islam itu agama yg mengajar kita bersederhana dlm apa bidang sekali pun. Kalau kita tidak bersederhana mana mungkin ajaran Islam boleh membentuk umatnya menjadi orang yang soleh sebagaimana dikehendaki oleh Allah dalam AlQuran dan hadis Nabi SAW..ijtimak ulama dan qias..renunglah dan fikirlah..

    ReplyDelete
  27. Tgk sendiri. Ko english power kn? Tgk ko power ke ko looser

    https://m.youtube.com/watch?v=m3oKGnCVj_s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oasispg
      Tak pernah baca surat nabi pada pembesar kerajaan kristian ke? Ni cth no 2 nabi guna injil utk dakwah. No 1 dah bagi kat atas mengenai pengislaman Addas.
      Hadis Umar baca taurat nabi marah itu apa konteksnya, latar belakangnya atau sabab wurud nya? Ko mengaji ke tidak? Kalau mengaji tak habis jangan sembang kencang, nanti org tau kau jahil.

      Delete
    2. dah ada org bgtau kat atas tu jgn tgk kat youtube kalau rasa content dia menyimpang..tgk kat peace tv..kau dok bg link youtube lg..apa punya jenis manusia kau ni?tak faham ckp melayu ka?english tak fasih sgt skrg melayu pulak tak faham? parah kau ni..

      hati kau ni dah penuh hasad dengki...


      soalan utama:
      KENAPA DLM MALAYSIA SEGALA MUFTI/ULAMA/DAE/USTAZ/ILMUAN SAMADA YG PRO KERAJAAN KA, PRO PEMBANGKANG KA ATAU TIDAK MENYEBELAHI MANA2, SEORG PON TAK CKP YG DZN NI MENYOKONG ULAMA KHAWARIJ/CARA DAKWAHNYA SALAH DAN SEBAGAINYA SEPERTI APA YG KAU KATAKAN?ADAKAH KAU LG BIJAK ATAU ARIF ATAU MEMPUNYAI ILMU TINGGI DRPD MEREKA?PIKIR2KAN..

      g la belaja lg oasispg oiiii...

      ikut saranan bro kat atas tu..kau pegi la masjid sri petaling tu..byk kuliah agama dari ulama tersohor disitu..

      Delete
    3. Salam Oasispg,

      Ejaan looser tu tak betul..it should be loser..so belaja English tu betul2 seperti dipesan td.. n jgn riak dgn pengetahuan yg ada kerna blom tentu pengetahuan anda itu benar dan sesungguhnya manusia itu sentiasa perlu belajar..

      Delete
  28. Ini lah Jenis bangkai punya manusia ,dia sendiri pun tak faham apa yg dia cakap,Megah aja jadi menteri tapi otak baghal,Yang bagi ulasan ttg Dr Zakir naik baik dipihak kafirun,mahu pun di pihak orang islam berhati pengkhianat macam Zamihan ,Nazri Aziz Dan beberapa kerat lagi mereka tak mengerti apa yg mereka cakap atau lebih tepat BODOH!!

    ReplyDelete
  29. Dengarkan yg ini plak. Zakir kata boleh menamai Alah dgn brahma atau visnu

    http://www.mediafire.com/?rrbnsgqhemqbsa6

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa ko bagi yang sekerat sekerat .... mana klip jawapan penuh Zakir Naik ni ....

      Delete
  30. Dari Jabir bin ‘Abdillah radhiallahu ‘anhuma, Suatu saat ‘Umar bin al-Khaththab radhiallahu ‘anhu menghadap Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam dengan membawa sebuah kitab yang ia dapatkan dari sebagian Ahli Kitab. Lalu Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam membacanya. Beliau kemudian marah dan bersabda, “Apakah engkau termasuk orang yang bingung, wahai Ibnul Khaththab? Demi Dzat yang jiwaku berada di Tangan-Nya sungguh aku telah datang kepada kalian dengan membawa agama yang putih bersih. Jangan kalian bertanya sesuatu kepada mereka (Ahlul Kitab) karena (boleh jadi) mereka mengabarkan al-haq kepada kalian namun kalian mendustakan al-haq tersebut, atau mereka mengabarkan satu kebatilan lalu kalian membenarkan kebatilan tersebut. Demi Dzat yang jiwaku berada di tangan-Nya, seandainya Musa ‘alaihissalam masih hidup niscaya tidak diperkenan baginya melainkan dia harus mengikutiku.”
    Diriwayatkan dari Imam Ahmad berstatus hasan

    Adapun mereka yang membaca dari kalangan ulama dengan maksud mengetahui kebatilan yang ada dalam kitab Taurat dan Injil yang telah diubah, memberikan peringatan kepada manusia dari kebatilan yang ada di dalamnya, atau untuk membantah Ahlul Kitab dalam rangka mendakwahi mereka untuk beriman kepada al-Qur’an, maka yang seperti ini diperbolehkan insya Allah, sebagaimana dilakukan sebagian ulama Islam seperti Ibnu Hazm, Ibnu Taimiyah, Ibnul Qayyim, dan lainnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa benda yang ko tulis ni ... setannnnnn

      Delete
    2. Quote blk apa yg kau tulis:
      Adapun mereka yang membaca dari kalangan ulama dengan maksud mengetahui kebatilan yang ada dalam kitab Taurat dan Injil yang telah diubah, memberikan peringatan kepada manusia dari kebatilan yang ada di dalamnya, atau untuk membantah Ahlul Kitab dalam rangka mendakwahi mereka untuk beriman kepada al-Qur’an, maka yang seperti ini diperbolehkan insya Allah, sebagaimana dilakukan sebagian ulama Islam seperti Ibnu Hazm, Ibnu Taimiyah, Ibnul Qayyim, dan lainnya.

      Exactly apa yg dzn buat skrg..so betul la cata dia..nampak tak skrg..kau sendiri copy paste komen tp tak baca apa yg kau copy tu..

      Lepas ni nama kau akan dicop penyokong taksub kerajaan,penghina ulama, jahil agama tp cuba menunjukkan dia nya lebih arif dari alim ulama. .

      Delete
  31. Tapi mereka yg disebut itu adalah ulama yg kokoh dalam islam dan sunnah. Menampilkan akhlak sebagai Muslim yg sewajarnya. Berbanding zakir pakaiannya aje dh boleh kena hentam blk. Kenapa x pakai pakaian islam yg disukai Allah dan rasul? Itu belum lg majlis yg bercampir baur lelaki dan perempuan. Elok lg kisah paderi bertanya pelajar islam menjawab yg heboh suatu ketika dulu di Mesir. Ini semua mendatangkan fitnah kepada kita semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa lagi ko merepek ni setannnnnn
      apa dia pakaian Islam ... ko cerita sikit
      bila pulak majlis Zakir Naik bercampur lelaki perempuan ... ??

      Delete
  32. Abis tu yg tanya zakir tu sume lelaki ke bapak puaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENAPA DLM MALAYSIA SEGALA MUFTI/ULAMA/DAE/USTAZ/ILMUAN SAMADA YG PRO KERAJAAN KA, PRO PEMBANGKANG KA ATAU TIDAK MENYEBELAHI MANA2, SEORG PON TAK CKP YG DZN NI MENYOKONG ULAMA KHAWARIJ/CARA DAKWAHNYA SALAH DAN SEBAGAINYA SEPERTI APA YG KAU KATAKAN?ADAKAH KAU LG BIJAK ATAU ARIF ATAU MEMPUNYAI ILMU TINGGI DRPD MEREKA?PIKIR2KAN..

      Delete
    2. Bro..

      Jgn copy paste fakta from another website/blog..belajar agama dgn guru..kau makin terpesong ni..bukak hati kau..dgr penjelasan..buat kajian..bertanya dgn alim ulama..mcm tu la nak faham sesuatu perkara..

      Jelas sekali pemahaman islsm kau ni cetek sgt..hanya dicedok dari internet..ubah la perangai tu..kau tak rugi pon kalau berlapang dada..

      N dgr la saranan sorg sahabat kita kat atas tu..g la masjid sri petaling tu..jumpa guru di sana..belaja dgn tendah diri..jgn ujub..igt jgn ujub..jgn ujub..

      Delete
    3. woi bangang.. ko penah pergi majlis ceramah Zakir Naik dak ...?
      tak pun ko penah ke masjid utk sembahyang berjemaah dak..?? ada ko nampak lelaki dan perempuan bercampur ?? Nampak sangat ko ni tak pernah ke masjid ... surau
      ATEIS !!

      Delete
  33. Oasispg ni ikut suka dia je, ceduk sana skit, ceduk sini skit dan ambil keputusan ikut nafsu dia je....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com