innity

pages

Thursday, October 30, 2014

Polis Nafi dakwaan Abdul Muqit DILUDAH POLIS


SHAH ALAM – Polis menyifatkan status seorang pemilik Facebook (FB) bernama Abdul Muqit Muhammad sebagai berniat jahat bagi memberi imej buruk kepada pasukan itu.

Abdul Muqit dalam statusnya mendakwa diludah seorang anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul ketika menyatakan hasrat untuk menunaikan solat Zuhur.

Status yang dimuat naik itu seolah-olah cuba menarik perhatian ramai serta menjadi viral apabila dikongsi pemilik FB lain.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner R Munusamy berkata, pihaknya tidak menerima sebarang aduan setakat ini berhubung kejadian itu.

“Kami tidak pernah halang mana-mana tahanan untuk solat. Ruangan solat juga ada disediakan. Apa tujuan dia untuk memuat naik status seperti itu? Statusnya itu sengaja untuk mencetuskan provokasi dan mencemarkan imej pihak berkuasa,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurut Munusamy, pihaknya telah menjalankan siasatan terhadap anggota yang bertugas pada hari berkenaan dan jelas perkara itu tidak terjadi.

“Jika benar dia  dikasari oleh anggota kami, buat laporan pada saluran yang betul dan kami akan siasat,” katanya. 

Berikut adalah respon Abdul Muqit terhadap laporan oleh Sinar Harian tersebut.



3 comments:

  1. Dia cakap sekarang tengah digari. Macamana dia menaip kt phone. Memang sah mamat ni menipu

    ReplyDelete
  2. dakwa jer bawah akta hasutan kalau didapati benar dia berbohong. tak yah layan lagi dan panjangkan citer. sebelum akta tersebut dimansuhkan, gunakanlah sebaik baiknya.

    ReplyDelete
  3. Balaci si ANUAR...jenis Mulut Bangkai...dasar penipu...nak raih simpati orang je...klu SI BODOH mesti percaya habis ni...mulut kau maki, carut polis kau tak pikir pulak...KLU AKU KENCINGKAN JE DALAM MULUT TU...nama pun SI MULUT BANGKAI...OK BYE

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com