innity

pages

Monday, October 20, 2014

(MEMANG ANJING) Melayu Islam DIPERBODOHKAN, Perlukah BerKempen Pegang NAJIS


KUALA LUMPUR, 19 Oktober: Memegang anjing walau dalam keadaan apa sekalipun adalah haram di sisi Islam.
daud che ngah
Demikian tegas pendakwah bebas, Datuk Md. Daud Che Ngah, ketika dihubungi The Rakyat Post, pada Ahad.
Beliau yang kini berada di tanah suci Mekah memberitahu, tidak wajar seorang umat Islam memberi alasan mahu orang berani berdepan haiwan itu dan menjadikannya haiwan dikasihi.
Katanya, perkara itu terang-terangan bercanggah ajaran Islam dan jika dibiarkan, boleh merosakkan akidah.
Tetapi, menurutnya lagi, Islam turut melarang umatnya bersikap kejam atau menganiaya makhluk ciptaan Allah, termasuk anjing dan babi.
“Tidak ada satu hadis atau ayat al-Quran yang mengatakan umat Islam boleh memegang atau memelihara anjing (tanpa sebab kukuh tertentu).
“Hadis Bukhari terang-terangan menunjukkan bahawa memegang atau menyentuh anjing, hukumnya adalah najis mughallazah dan wajib dicuci (sertu) menggunakan air sebanyak tujuh kali dan satu dicampur dengan tanah.
“Jangan ikut telunjuk orang kafir yang sememangnya mahu menjahanamkan orang Islam, dengan cuba menghalalkan apa yang haram,” tegasnya.

Beliau berkata, hadis juga menjelaskan, malaikat tidak akan masuk ke dalam rumah seseorang yang memelihara anjing.
Katanya, perkara itu sangat jelas tentang hukum terhadap haiwan itu yang tergolong dalam kategori najis berat, jika tersentuh.
“Kalau dah sentuh pun tidak dibenarkan dan kena cuci dengan air sebanyak tujuh kali, apatah lagi jika memeluknya atau membiarkan ia menjilat mana-mana bahagian tubuh kita,” katanya lagi.
Bagaimanapun, beliau berkata, umat Islam hanya dibolehkan menggunakan anjing dalam dua keadaan, sebagaimana dipetik daripada kitab Baharul Wahfi, iaitu jika rumah seseorang itu jauh di pedalaman dan memerlukan anjing untuk menjaga keselamatan keluarganya.
Satu keadaan lagi, jelasnya, ialah apabila seseorang itu hendak pergi berburu di hutan dan memerlukan anjing bagi membantu pemburuannya.

Beliau turut menyelar pihak yang memandai-mandai memutarbelitkan hadis dan al-Quran, semata-mata untuk tujuan tertentu.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas program ‘I want to touch a dog’ di Dataran Bandar Utama, pagi tadi, yang turut dihadiri umat Islam.
Menurut penganjurnya, program itu diadakan bagi menghilangkan rasa takut orang ramai terhadap haiwan berkenaan, serta memberi kesedaran tentang pentingnya memupuk sifat kasih sayang sesama makhluk.
Mengulas mengenai perkara itu, Md Daud berkata, beliau tidak bermaksud umat Islam harus membenci haiwan yang diharamkan agama, seperti anjing dan babi.
Sebaliknya, beliau berkata, cukup sekadar tidak menyeksa atau menganiaya haiwan itu, sepertimana kita menyayangi binatang peliharaan lain.
Sumber Rakyat Post

5 comments:

  1. Dari puak Melayu-LIBERAL-KANGKANG ni nak buat kempen pegang/beali anjing oleh umat Islam (kat Barat pun tak dak perangai mcm. ni oleh umat Islam), baiklah puak HIPOKRIT ni buat kempen MENENTANG cara hidup si KAPIRDAJAL BINATANG BUAS yang MEROGOL ANJING dan pelbagi binatang, termasuk dlm. ZOO khas, di JERMAN/EU/US - di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2352779/Bestiality-brothels-spreading-Germany-campaigner-claims-abusers-sex-animals-lifestyle-choice.html , Bestiality brothels are 'spreading through Germany' warns campaigner as abusers turn to sex with animals as 'lifestyle choice' By Matt Blake, 1 July 2013!

    Dan aku tengok foto kempen tu, bukan main galak si KAPIRSDAJAL dok tunjuk yg. "pakai tudung" pegang anjing!

    Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS BANGKAIBABI DAPBANGKAI yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, serta pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya, pakai tudung dsbnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA! Mereka juga menggunakan si ejen Bukan Islam dari Indonesia/Thai/Filipina yg. muka mcm. Melayu utk. jadi PENYAMAQ!

    Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. orang kafir dah mula pula menyerang agama orang Melayu iaitu ISLAM dan kali ini dengan saikoloji. dengan cara memaparkan gambar gambar wanita bertudung (agama apa entah?) dengan raut wajah gembira diharapkan dapat menafikan hukum yang melarang terhadap binatang itu. kenalah tanya emak dan bapak mereka pula agama apa yang telah dididik kepada mereka mereka ini. bagi kita yang masih lagi punyai anak anak dibawah tanggungan, didiklah mereka dengan agama yang betul iaitu ISLAM, agama yang sempurna.

    ReplyDelete
  3. DAJAL DARIPADA KALANGAN UMAT MELAYU ATAU MEREKAKAH PENGIKUT SETIA DAJAL¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿???

    ReplyDelete
  4. Golongan manusia manusia liberal, bukan "Islam" liberal, kerana yg liberal sedemikian bukan ajaran Islam. Amalan beragama ikut suka sendiri, rasa dah terlebih alim, menafsir ikut sekehendak hati.

    ReplyDelete
  5. Kah kah kah..... melayu islam pkr kene tipu lagi....

    Berkat tahaluf siasi pas.....

    Jawab la cacai2 pas nnt bila Allah swt tanya... kenapa beri undi pada pas lg??

    Sbb taksobbbb pd pemakai sarbann.....ekekeke

    Umno perintah 50thn x pernah dengar.... anjurkan pesta arak... x pernah dgr anjurkan pegang anjing....

    Berkat tahaluf siasi pas.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com