innity

pages

Sunday, July 13, 2014

(SUBHANALLAH) Ratusan Ikan Pari Terdampar Secara Misteri di Gaza Palestine


Subhanallah..lagi2 Allah menunjukkan kuasanya untuk membantu rakya Palestina

Ratusan Ikan Pari Terdampar Secara Misterius di Gaza Palestina.

“hari ini Allah menyediakan semua ini untuk kami”. katanya.

Ratusan Ikan Pari Terdampar Secara Misterius di Gaza Palestina ? – Ratusan ikan pari jenis mobula terdampar secara misterius di Pantai Gaza City, Rabu waktu setempat. Terdamparnya ratusan ikan pari jenis mobula ini tentu saja menjadi berkah tersendiri bagi warga Gaza yang tengah menghadapi konflik dan blokade dengan negara Israel.



Ikan pari jenis mobula merupakan salah satu spesies ikan yang banyak dicari oleh para nelayan setempat, selain banyak memiliki daging yang enak dimakan, ikan jenis ini berharga cukup mahal, yaitu sekitar 6 sampai 7 Sekhel atau sekitar Rp. 14 ribu. Biasanya warga Gaza mendapatkan ikan jenis ini dari Mesir yang dikirim melalui terowongan bawah tanah, karena susah didapat inilah salah satu faktor yang menyebabkan ikan pari jenis mobula ini berharga mahal dan sekarang para warga Gaza berpesta menyambut berkah yang luar biasa ini.

Menurut Nelayan setempat, ini bukan pertama kalinya ikan ikan ini terdampar, karena sebelumnya sebanyak 220 ekor ikan terdampar dan dia sangat yakin besok akan ada lebih banyak lagi ikan yang terdampar, “hari ini Allah menyediakan semua ini untuk kami”. katanya.

Pendapat Ahli.

Adalah Bob Rubin, salah seorang pakar ikan pari yang terkenal dari Universitas Santa Rosa di California, mencoba menguak misteri ini, namun tetap saja sampai saat ini belum terpecahkan.

Ini adalah hal yang aneh dan saya tidak pernah menemukan hal seperti ini sebelumnya. Saya telah bekerja di Teluk California bertahun-tahun dimana banyak sekali terdapat sekumpulan mobula, tapi saya belum pernah melihat mereka terdampar massal seperti ini,” kata dia.

Dia menambahkan, tanpa melihat kondisi ikan dan faktor lain seperti isi perut dan kondisi insang mereka, ia tidak bisa menentukan apa yang menyebabkan ikan-ikan itu terdampar.

Dugaan sementara, ia menyebutkan, suara bawah air atau sinyal listrik mungkin telah menyebabkan disorientasi bagi ikan-ikan itu. “Tapi itu hanya tebakan saya,” kata Rubin.

Kondisi Ikan yang terdampar ini memiliki goresan luka dibeberapa bagian tubuhnya, kebanyakan dibagian sirip.

Apapun penyebab terdamparnya ikan pari jenis mobula ini, yang pasti hal ini adalah suatu berkah yang luar biasa bagi warga Gaza Palestina yang tengah ditimpa konflik berkepanjangan dengan negara Israel.


Sumber:

10 comments:

  1. Bilalah IMAM MAHDI nak turun kebumi hapuskan BANGSA YAHUDI LAKTULLAh ni. Kasehan raayat pelestin, negara Arab ni asyek berpecah belah sesama sendiri, macam manalah nak bantu raayat pekestin.

    ReplyDelete
  2. Apa yang berlaku di Pelastine adalah merupakan bala yang tuhan sengaja turunkan keatas bani Pelastine untuk menyedarkan umat islam di tempat lain.

    Tentera Israel itu mungkin burung ababil yang diutuskan tuhan untuk menghancurkan puak Pelastine yang tidak pernah mahu berdamai. Hamas dan Fatah bersengketa tak sudah-sudah.

    Marilah kita terima dengan fikiran yang positif dan terbuka bahawa tentera Israel itu sebenarnya adalah tentera yang dikirim tuhan untuk menghancurkan setiap umat islam yang enggan bersatu. Daripada membiarkan umat islam berpecah belah dan berperang sama sendiri adalah lebih baik mereka dihapuskan oleh musuh islam seperti yang dilakukan oleh tentera Israel.

    Tentera Israel tidak kejam, yang kejam adalah puak-puak Pelastine yang tidak bersatu hati.

    Adakah kita mahu Malaysia terjadi seperti itu ? Adakah kita mahu tuhan mengirimkan bala tentera yang seakan-akan tentera Israel untuk menghancurkan kita orang islam.

    Pelastine ada Hamas dan Fatah. Kita ada Umno dan Pas. Kita dan Pelastine serupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejahtera kpd pengomen di atas..

      utk mengatakan tentera israel tidak kejam adalah amat jumud sekali..malah mengatakan org palestine tidak bersatu hati adalah amat tidak benar sekali..

      saudara kena check balik kenapa semua ni berlaku..Israel cuba menggagalkan kerajan campuran yg cuba dibentuk oleh hamas dan fatah..kerana mereka amat risau akan perkembangan ini..

      saudara kena sedar yg kejam adalah org2 mesir yg mengundi dan menyokong jeneral tentera mereka utk merampas kuasa dari morsi dan akhirnya menjadi presiden..presien baru ni aalah pro israel dan amerika..kaji balik apa yg telah dilakakuan sejak memegang tampuk kuasa..

      saudara kena sedar yg kejam adalah negara2 arab yg tidak berani langsung utk melakukan apa2 dlm perkara ini tetapi lebih mementingkan hubungan mereka dgn washington..lebih2 lg arab saudi..

      saudara kena sedar yg lebih kejam adalah negar2 arab yg menyokong Israel secara senyap..

      kajilah semua fakta ini sebelom mengatakan " yang kejam adalah puak-puak Pelastine yang tidak bersatu hati"

      -zapata-

      Delete
  3. Nape lah bengap sangat korang ni. Tak ada apa peliknya dengan kejadian itu. Biasa lah. Puncanya adalah kerana gegaran dan dentuman letupan bom yang digugurkan keatas bumi Pelastine. Jangan kan manusia malah hidupan dalam laut pun bertempiaran lari mahu menyelamatkan diri. Yang sebenarnya ikan pari tu nak lari menyelamatkan diri. Ikan pari pun tahu kalau dia masih hidup dalam laut Pelastine pada akhirnya dia pun akan jadi macam orang Pelastine hari-hari jadi makanan kepada tentera Israel.

    ReplyDelete
  4. Mamat 1245

    Imam Mahadi tak ada, tapi kalau Mahadi bersepah diserata tempat. Tak sangka pula aku dalam zaman siber macam masih ada orang yang percaya dan menaruh harapan kepada Iman Mahadi. Kelakor. Lucu. Menggelikan. Mamat ni mesti orang melayu. Hanya orang melayu saja yang banyak berkhayal dan berangan-angan. Iman Mahadi turun dari langit sambil menunggang Buraq, cewah macam cerita dalam filem animasi pula.

    Pakadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. samaada kau nie tak beriman atau rba

      Delete
    2. Mamat ni bodo dari lembu xdok agama x faham jumpa budak ni tanya dia islam ke kapir hindu kalau dia ngaku islam elok di rejam sampai mampus bodo

      Delete
  5. Jenuh rakyat pelastine. Berbuka makan pari. Bersahor makan pari.Makan pari tak apa, yang kita tak mahu dengar mereka terpaksa makan peluru basi. Sepatutnya peluru basi israel itu merobek kepala para pemimpin kanan Hamas dan Fatah. Puas hati.

    ReplyDelete
  6. SUBHANALLAH.... Allah SWT Maha Berkuasa!
    Imamul Mahdi turun, yahudi akn lari bersembunyi di belakang pohon Qarqad!

    Di Malaysia pn melayu berpecah krn PAS. Sokong lgbt, komunis, DAP.. Lbh teruk lg dr bngsa Arab

    ReplyDelete
  7. SEMUA YG TERJADI ADALAH KEHENDAK ALLAH.. TAK BOLEH NAK KATA APA..ALHAMDULILLIAH..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com