innity

pages

Monday, June 23, 2014

( PEMIMPIN UMNO MESTI BACA)"Mempertahan Pejuang Tanpa Wajah - Wanita, Pemuda dan Puteri"


Ketika saya menjadi Setiausaha Pemuda UMNO dahulu, saya berkesempatan bekerja dengan kumpulan ahli biasa Wanita, Pemuda dan Puteri yang luar biasa semangatnya. 

Selepas mengharungi beberapa pilihan raya kecil bersama mereka, saya benar-benar memuji dedikasi dan keazaman mereka bekerja demi parti.

Ada antara golongan makcik dalam Wanita UMNO sanggup meninggalkan suami, anak dan perniagaan kecil mereka untuk menjadi jentera UMNO sepenuh masa sepanjang pilihan raya kecil.

Mereka menghabiskan masa berminggu-minggu di tempat yang tidak pernah dikunjungi. Mereka tidak merungut apabila terpaksa menumpang tidur di rumah penduduk yang ada kalanya jauh daripada keselesaan.

Golongan ini turut bekerja 20 jam sehari dan komited melaksanakan program menyusur akar untuk meraih sokongan pengundi wanita di akar umbi yang juga pemegang kunci kemenangan setiap pilihan raya.

Sama juga halnya dengan Pemuda dan Puteri. Mereka bingkas menangkis serangan lawan, bekerja tanpa mengenal siang dan malam, malah sanggup mengeluarkan wang sendiri sambil menahan caci maki pihak lawan, baik secara mental mahu pun fizikal.

Mereka tegas mempertahankan kesetiaan walaupun berjemur di tengah panas, menyinsing lengan baju untuk mendekati pengundi muda dan dengan tebal muka memasang bendera serta menampal poster di segenap ceruk kawasan tanpa memikirkan soal keselamatan. Pegangan mereka - kami lakukan apa saja demi parti.

Sebelum golongan VIP bergembira menyambut kemenangan di dalam Dewan Penjumlahan Undi, golongan ahli ini tanpa banyak soal mengemas barang, menghidupkan enjin Honda dan Proton lama masing-masing atau menaiki bas menempuh perjalanan panjang kembali ke rumah dengan menggalas kepenatan tidak terkira.

Selesai melaksanakan kewajipan terhadap parti, mereka pulang untuk meneruskan kehidupan biasa sebagai suri rumah dan isteri yang menjual keropok lekor di pasar malam, memandu teksi dan kembali sebagai kerani atau pembantu kedai di kampung halaman.

Mereka ini adalah pejuang yang tak berwajah dalam UMNO. Mereka adalah wira tidak dikenali yang menyerahkan seluruh jiwa dan raga dalam memenuhi tuntutan laungan `demi bangsa, agama dan negara' yang mereka benar-benar hayati.

Mereka tidak pernah meminta kontrak, jauh sekali melobi sebagai calon pilihan raya. Mereka adalah `Orang UMNO' biasa dan bilangannya tidak terkira dalam UMNO.

Selepas ini, jika ada lagi pihak yang ingin mengkritik sayap UMNO, hentikan menyerang secara pukul rata. Itu tidak adil namanya.

Dato' Abdul Rahman Dahlan 
https://m.facebook.com/rahmandahlan.my?ref=stream

1 comment:

  1. Yg. kita marah bukan UMNO - tetapi pemimpin LIBERAL Islam/Melayu yg. sdg. MENJAHANAMkan UMNO, mahupun PAS! Jadi jgnlah pemipin LIBERAL nak PUTAR BELIT para pengkritik, yg, bukan benci UMNO/PAS tetapi bencikan si PENJILAT MUSUH ISLAM/Melayu dari puak LIBERAL ini! Bahkan puak LIBERAL inilah yg. MENGKHIANATI juga para "rakyat biasa" dlm. UMNO/PAS yg. berpenat-lelah mempertahankan UMNO/PAS, bukan hanya demi parti/individual tetapi paling penting, demi agama, bangsa dan negara! Dan itulah PERWIRA Islam/Melayu sebenar!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com