innity

pages

Saturday, June 28, 2014

( KISAH BENAR) Strategi Cina Halang Perniagaan Telco line Altel Milik Melayu


Telco line Altel milik Melayu, internet dan line diceruk kampung juga tiada masalah. Kalau korang terer baca sampai habis. Kalau terer lah. LIKE PAGE >> Boikot Barangan Cina Dap ORI

**cerita diambil dari fan BBCD yang inbox**

(1)PENGENALAN

Semasa aku berjalan-jalan di Plaza Lowyat dalam melihat kemewahan perniagaan yang dimonopoli oleh kaum cina, aku terus tersentak dan tekad untuk tukar telco milik Melayu iaitu line Altel milik Syed Mokhtar Bukhary. Beliau telah banyak membantu orang Melayu Islam dimana hasil keuntungan perniagaannya telah disumbangkan kepada orang Islam sebanyak RM1,600,000,000 (billion). Sebelum aku ceritakan kisah kepayahan aku nak membeli sim card telco Altel ini, aku cerita kan dahulu ringkas mengenai Syed Mokhtar Bukhary.

Fakta tentang RM1,600,000,000 (billion) yang diderma oleh Syed Mokhtar diambil dari sebuah Majalah Antarabangsa iaitu Forbes Asia, dimana majalah ini memberi anugerah gelaran kepada Syed Mokhtar Bukhary sebagai 'Wira Dermawan'. Menurut Forbes Asia, Syed Mokhtar selain menderma kepada kaum Melayu di Malaysia, beliau turut menderma di luar Malaysia sejak 10 tahun lalu dengan menubuhkan kem pelarian di Pakistan, rumah anak yatim di Guinea dan program pemulihan untuk mangsa bencana di China serta Indonesia. 

Syed Mokhtar juga membuka hospital dan institusi lain bagi penduduk Islam Uganda, Afrika Selatan, Nepal dan Australia. Kesemua derma dan pertolongan jihad ini dibuat bertujuan untuk mempromosikan Islam dalam masa sama dapat memperluaskan dakwah Islam di Seluruh Malaysia. Itulah sedikit sebanyak cerita pendek mengenai Syed Mokhtar Bukhary ini.

Jadi dengan berbekalkan semangat mahu terus membantu usahawan Melayu ini terus berjaya, supaya dengan harapan hasil duit pembelian ini dapat aku turut menyumbang derma. Aku sebelum ini 10 tahun pakai telco Digi/Maxis. Aku pun tak tahu hasil dari keuntungan aku pakai Digi/Maxis dimana pemilikya salurkan. Boleh jadi membina rumah ibadat tokong/kuil, boleh jadi dia membuat pelaburan perniagaan perjudian, boleh jadi pelaburan minuman alkohol dan berbagai-bagai lagi.

(2)PENCARIAN PEMBELIAN SIMCARD

So aku dengan semangatnya terus buka google phone dan taip 'lokasi altel'. Lalu keluar linkwww.altel.my/en/where-to-buy . Scroll punya scroll akhirnya aku jumpa alamat kedai yang menjual sim card Altel. Aku lihat ada dua alamat di Lowyat iaitu:

Effective Marketing
Lot 2-101, 2nd Floor, Plaza Low Yat, Jalan Bukit Bintang,
55100 Kuala Lumpur.
03-21455281

Broadband Solution Sdn. Bhd.
Lot 3-It-16, Level 3, Plaza Low Yat, Jalan Bukit Bintang,
55100 Kuala Lumpur
013-3376668

Aku call nombor kedai pertama tak angkat. Aku dengan sabarnya cari lokasi kedai pertama dekat tingkat 2 akhirnya jumpa. Sebelum aku nak tanya beli sim card Altel, aku tengok peniaganya cina, al maklumlah mana ada peniaga Melayu jual phone di Lowyat. Apa boleh buat, demi nak bagi usahawan Melayu Syed Mokhtar untung dalam jangka masa yang lama. Aku pun dengan bad moodnya tanya cina ni:

Aku: "Kawan, sim card Altel ada? I mau beli".
Cina: "Mana you tau ini kedai?" (muka terkejut)
Aku: "I tengok website Altel maa, ada tulis you punya kedai ada jual!"
Cina: "aaa..aaa...(garu kepala) sim card lain mau? Digi ada, Umobile ada"
Aku: "You ada jual ke tak,kalau tak jual, i kira you tipu la ni, nanti i report dekat Altel" (aku bengang)
Cina: "Aiyaa ada la, i saja bagitau ada sim card lain maa, mana tau you minat loh, sebenarnya Altel kami tak ada jual disini, kami jual di kedai satu lagi tingkat 3, ini nombor 013-3376668 you kasi call, nanti orang tunjuk jalan"
Aku: "I customer you kasi la tunjuk jalan, ni tingkat 3 kedai you juga apa?!"
Cina: "Aiyaa sikalang manyak customer mali ma, nanti susah tak ada orang"
Aku: (Aku tengok kiri, tengok kanan, customer tak ada pun. Kalau dia tunjuk jalan pun aku tengok ada kawan dia lagi sorang jaga. Hmm dasar sial cina ni tak nak aku beli Altel, kalau tak nak jual Altel, tak payah la amik sim card ni. Aku pun beredar)

Aku pun dengan tak patah semangat tawaf la satu tingkat 3 sambil call no yang dia bagi tu. Akhirnya jumpa tapi hati betul sakit woo. Korang tau tak kat mana kedai tingkat 3 tu? Dekat belah dalam gila babi, dekat belah-belah area bangladesh, nepal, myanmar berniaga. Kira macam tempat keluar masuk stok untuk stor. Aku punya maki hamun dalam hati bengang sebab mana la orang dapat cari kedai macam ni punya dalam. Ini macam kedai repair laptop untuk stor je. Aku pun tak cakap banyak aku aku mulakan pembelian aku:

Aku: "Kawan kasi keluar semua no.Altel, i mau pilih itu nombor"
Cina: "Wahh manyak line lain, mau beli Altel juga ka?"
Aku: "Who is customer? Do you know customer is always right?"
Cina: "Huhu, gurau saja. Kejap aa i pergi ambil"
Aku: (10 minit tunggu)
Aku: (20 minit tunggu)
Aku: (30 minit tunggu)
Aku: (40 minit tunggu)
*kesabaran yang tinggi perlu ada*
Cina: "alooo manyak sori aaa, itu Altel dalam stor susah cari punya, ini satu box you kasi tengok semua nombor"
Aku: (Aku malas nak cakap banyak, aku pun pilih satu satu ada dekat 100 sim card, aku rasa orang tak pernah beli)
Cina: (tiba-tiba tengok satu sim card dan selit tepi asingkan)
Aku: "hei, apa you kasi letak tepi tu? I mau tengok itu nombor"
Cina: "huhu, ini nombor cina banyak suka maa 011-8****888"
Aku: (Aku yang asalnya dah pilih nombor aku nak, sebabkan atas dasar aku nak sakitkan hati cina ni, aku pun cakap)
Aku: "Ini nombor banyak bagus, i amik sekali ini nombor, berapa ringgit?"
Cina: "hmmm, rm14 saja, satu rm7"
Aku: (Ceh, RM7 je satu, ingat RM100 sebab no.cantik kau jual, kalau RM100 pun aku beli la sial, Aku bagi RM14 daftar dan beredar)

(3)TAHAP KELAJUAN INTERNET DAN COVERAGE LINE ALTEL

Bila habis beli, aku terus pergi 7-eleven nak beli topup, sekali yang jaga cashier tu Manager cakap, sini Altel susah masuk lah bang, Tan Sri Vincent Tan kenakan macam macam syarat untuk Altel masuk topup dalam 7eleven. Aku pun panas sekali lagi, lalu aku google dan cari senarai tempat tempat beli topup Altel adalah Shell, Petron, Esso, Caltex, Tesco, Giant, Aeon Big, Jusco, Ayamas, Sen Heng, RHB, CIMB, OnKing, Restoren Ali Maju.

Legalah aku sebab stesyen minyak Shell, Petron, Esso, Caltex, Aeon Big dan Jusco memang bersepah-sepah. Aku pun beli dengan jayanya topup rm30 dan terus aktifkan internet RM28 - 1GB. Ada juga pilihan RM48 - 2GB, tapi aku pilih 1GB je sebab dah cukup untuk aku pakai sebulan.

Aku nak cuba kelajuan internet Altel ni tapi tak sempat sebab aku kena pergi terus ke Jemapoh, Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Sampai je aku dekat Jemapoh, aku pun cuba kelajuan internet dia. Ya Allah, Wallahi, demi Allah yang memegang urat jantungku, aku bersumpah sepanjang aku pakai line Maxis dekat jemapoh memang tak boleh surfing langsung. Bila aku pakai line Altel ni, dia tunjuk icon line coverage +Hs (High Speed). Punya laju aku pakai line ni, sampai dalam kampung jemapoh yang aku tau memang tak ada line pun Altel boleh akses siap High Speed?

Aku pun cuba surfing cari info kenapa Altel boleh dapat coverage HighSpeed yang Maxis tak pernah dapat dalam Kampung Jemapoh ni. Akhirnya selepas aku caru info di google, baru aku tau bahawa Altel adalah syarikat telco terlaju dalam kelajuan "4G LTE". Altel juga mempunyai 40MHz berbanding syarikat telco Digi, Maxis, Umobile, Celcom dan lain lain yang hanya mempunyai 20MHz sahaja. Sudahlah boleh akses call dimana mana sahaja, tambahan dalam ceruk kampung pun internet HighSpeed laju gila? Seminggu selepas tu. Keluarga aku 10 orang terus tuka nombor kepada Altel dan kawan kawan aku dah 6 orang tukar line kepada Altel tetapi nombor asal mereka kekalkan.

Dengan ini aku bagi korang kesimpulan tentang Altel
1.Altel milik melayu
2.Altel line internet dan coverage line dapat capai hingga ceruk kampung
3.Altel mempunyai 4G LTE serta pemegang terbesar 40MHz berbanding telco lain
4.Topup beli di Shell, Petron, Esso, Caltex, Tesco, Giant, Aeon Big, Jusco, Ayamas, Sen Heng, RHB, CIMB, OnKing, Restoren Ali Maju.
5.Internet package ada dua, 1GB RM28, 2GB RM48
6.Altel boleh tukarkan line dan kekalkan nombor asal.
7.Tempat beli simcard Altel: www.altel.my/en/where-to-buy

Dah baca panjang-panjang ni jom CLICK SHARE supaya kawan korang yang lain terkena baca sampai habis macam korang, dan mana tau dia berminat tukar Altel? Korang mungkin rasa tak nak tukar lagi, tapi kalau korang CLICK SHARE mungkin kawan korang tukar. Dapat bantu Syed Mokhtar Bukhary pecahkan monopoli telco yang dipegang cina dan india.

Senarai alamat sim card Altel dijual:
http://altel.my/en/where-to-buy

Bukti Altel pemegang terbesar 40Mhz:
http://www.utusan.com.my/utusan/Korporat/20130924/ko_01/Altel-sedia-masuk-gelanggang

Bukti Syed Mokhtar dikategorikan sebagai Wira Dermawan:
http://www.sinarharian.com.my/bisnes/syed-mokhtar-wira-dermawan-1.294066

-ketua pengakap-
CLICK LIKE PAGE: www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDapOri


394 comments:

  1. aku setuju dengan kau. altel memeang bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. From what I read from head to tail, u sounded like a racist hateful person

      Delete
    2. yeah you should read how the other racist chinese bastard sounded like online... i play a lot of MOBA u just cant imagine how racist the chinese are there...

      Delete
    3. Of course he should be hateful towards that kind of action...dont u think the sellers are being racist too?

      Delete
    4. when malay wrote something hateful toward chinese, its racist..if chinese wrote it, nothing wrong about it.

      Delete
    5. exactly.thats what we always say "Syok Sendiri"

      Delete
    6. Petronas not included? How come?

      Delete
  2. CEO dia nama Nik Abdul Aziz tu...I like

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Bro saya Ada jual. Boleh tgok website www.amoudsons.my

      Delete
    2. Saya nak beli gak boleh sms sy x di no hp 0188740670

      Delete
    3. saya pun nak beli.. nak 2.. boleh sms sy di no 0199840291

      Delete
    4. Kalau sekadar nak approved baru boleh publish, tu tak ade makan nye nyah!

      Delete
  4. Replies
    1. Ye, i yakin melayu jika tolong melayu, insyaalla akan maju dan berjaya macam sayed Moktar tu.SiCina ni tak boleh kasi muka bukan kenang budi

      Delete
  5. cmner nk beli kalau duk di luar bandar nim....di Trg....

    ReplyDelete
  6. di Trg nk beli cmner..............

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. http://altel.my/en/where-to-buy

      bersepah kat terengganu boh...
      baca sampai hujung :)

      Delete
  8. Nak terangkan sikit pasal perbezaan LTE (4G) & HSDPA (3G)

    - LTE dalam frekuensi 2600/1800MHz / HSDPA dalam frekuensi 2100MHz
    - kedua2 dalam teknologi yang berlainan

    Altel menggunakan rangkaian Celcom untuk perhubungan 2G/3G dan akan membangunkan rangkaian sendiri untuk 4G.
    Pendek kata, pengguna Altel sebenarnya menggunakan rangkaian Celcom untuk perkhidmatan suara/data sekiranya tertera 2G/E/3G/H/H+ di telefon mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes.. aku setuju dengan info yg ni, just tu share, aku ni bekeja dengan macam2 servis provider, dan info mcmni hanya org2 yg keja dlm bidang telco jer yg tau, untuk kelajuan yg dimaksudkan mmg xdinafikan, tp sebabnya xramai lagi user yg guna line ALTEL ni jadinya line xcongested, bandwith pun xperlu sharing ramai2 sbb xramai yg guna, dan satu hari nnt pasti servis yg sma gak akan tjadi kat ALTEL ni, akan jadi slow.. dah xboleh nak buat ape, we only make money for the service provider, xkirala maxis, celcom, digi, umobilr, tune talk, atau ALTEL, we make them rich, but they will forget to provide "better service" atter that.. yela bila dah untung bilion2 watpe nk bazir upgrade.. tggula lima taun pastu baru upgrade, dlm 5 taun dah berapa bnyk untung? Kita dah xboleh nak lari, hakikatnya kita hanya kuli yg bekerja untuk bagi "MEREKA" ni kaya, servis yg mana kita pergi penghujungnya tetap sama, sebab line telephone mmg penting sekarang ni, dah jadi keperluan, tapi mase ni mmg sesuai la nk pkai servis ALTEL ni sbb xramai lagi yang guna, satu masa nnt akan ada jugak yg memaki servis ALTEL ni sama mcm kita duduk complain service provider yg lain skrg ni..i just share my knowledge and opinion, peace...

      Delete
    2. Sekurang2nya dia melayu... dapat juga saham menolong sesama islam... mungkin 5 tahun akan datang dia buat yg lebih baik.. buangkanlah prasangka yg -ve.

      Delete
    3. yup setuju pandangan di atas...permulaan sekarang ni..ALTEL belom ada INFRA mereka sendiri lagi.. Sekarang mereka ROAMING dengan Celcom.. HS++ yang penulis ckp tu..HSDPA+HSUPA.. mungkin kebetulan base station kat tempat penulis tu tak ramai user..sebab tu laa boleh dpt kelajuan yng tinggi..

      Delete
  9. Fact krna betul. Altel x membangunkan 'line' sendiri. Masih gunakan line n transmitter Celcom. Aku pun gunakan Altel tp fakta ni aku tau dah supaya x misguide ckp mcm salesman.
    Some part of cerita dia psl prbiaga Cina x support Altel aku setuju tp mengangkat Altel tanpa fakta sebenar adalah satu musguidance.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.Altel masih belum ada infra sendiri.dalam istilah mudahnya Altel sewa line dari Celcom. btw aku ternanti dorg nak mula ada infra sendiri nanti. ada la peluang aku nak apply job ngn dorg

      Delete
    2. Setuju fact kena betul,,, altel tumpang line celcom,,, kalo nak ikut racist,, tumpang celcom tu nak kira camna?
      Marketing kena betul jgn nak mainkan sentimen perkauman jek

      Delete
    3. La... apa nak risau? Kan ke Celcom tu GLC (Govt Lease Co.) sykt milik kerajaan. Lebih 50% pegangan saham oleh Khazanah Nasional. Sama macam TM gak. Tapi operator lain adalah milik individu.

      Delete
  10. Saya adalah pengedar sah altel..boleh like page ni zack1 telco..n boleh oder kalau nak no dari saya..trma kasihhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. whatsapp sy 0198136330 berapa harga simcard altel

      Delete
    2. Sy berminat nk beli line Altel ni.. Tolong whatsapp atau sms sy 0124538182. Sy pakai maxis tp selalu x de line.. Selalu masuk missed call notification.. Tq

      Delete
    3. Kalau nak kekalkan no lama mcm mna..whatsapp 0125761279.

      Delete
    4. saya berminat nak beli line altel. boleh tak whatsapp saya 0199840291. berape ringgit utk simcard altel?

      Delete
    5. saya nak kekalkan no lama...mcm ne ek..

      Delete
    6. wassap saya 0197042064.....saya nak kekal no lama dan berapa harga

      Delete
    7. sy nk kekalkn no lame en. zack1 telco, tlg sms sy carenye di 0139133572

      Delete
    8. tolong sms saya , nak altel simcard , 0134293466

      Delete
    9. Email or whatsapp saya di 0182435959

      Delete
    10. Sye nk kekal kn no lame sye, mcm mane eh.. Whatsapp 014-2120947

      Delete
    11. Sye nk kekal kn no lame, mcm maneb eh.. Whatsapp 014-2120947

      Delete
    12. WhatsApp saya 0132444441...tq

      Delete
    13. Saya nak pakai no lama saya ni...celcom tapi tukar ke line altel...0132444441...tlg whatapps saya tq

      Delete
    14. Zack1 telco, saya berminat dgn simpack altel sila whatsapp saya 0122176221.

      Delete
    15. sy nak kekalkan no lama boleh ke? Whatsapp 0164452152

      Delete
  11. Saya adalah pengedar sah altel menjual stater pack dan topup..boleh lile page zack1 telco untuk maklumat atau pembelian no..stakat ni kami ada d trgganu kuantan kl dan akan cuba mengedar ke seluruh Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika nk tukar dari celcom ke altel bole dgn gunakan no. Asal

      Delete
    2. Sy nk guna no. asal..tp nk pakai altel bole ke

      Delete
    3. whatsapp sy en zack1 telco, sy nak tahu kat mana kedai di kuantan... no 0199322930

      Delete
    4. Sy pakai no tune talk nk bralih kepada altel so nk jd pengedar d jb boleh ker

      Delete
    5. nk beli starter pack altel area kuantan kt mane?

      Delete
    6. di terengganu kedai kat mane?

      Delete
    7. Di kauantan dimana yer... saya pun ingin kekal no lama... boleh msj pada saya maklumat 0122510241

      Delete
    8. saya nak beli wassap saya nad 0169930549

      Delete
    9. sy berminat tp nak kekalkan no lama...email sy cara dan kaedah..wmh_1911@yahoo.com

      sy berminat

      Delete
    10. saya berminat nk dpatakan simpack altel... bole call or sms... saye ade di area kl

      Delete
  12. Sokong barangan keluaran muslim.

    ReplyDelete
  13. emmmm...rasa mcm nk tukar jer...

    ReplyDelete
  14. sama macam umobile memula kuar dulu la,memula dulu dok tompang line maxis n celcom tp skrg da ade line sendiri....

    ReplyDelete
  15. awat xdak dlm maybank2u..

    ReplyDelete
  16. Ketara sangat le nak jual produk. Jgn la kaitkan dgn kaum. Kira mcm nak batu api je.

    ReplyDelete
  17. Mohon diperbetulkan.. bukan 20Mhz, sebaliknya adalah 20Mbps. Iaitu kelajuan penghantaran data

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20Mhz, 40Mhz tu spectrum width bang. Betul dah dia ckp. Dia tak ckp psl bandwidth speed

      Delete
    2. Kah kah kah... yg kat atas tu komen dah betul dah tu... suruh betulkan fakta 20 MBps... tiba2 ko kata... x komen pasal bandwidth speed... dah tu... 20 MHz 40 MHz tu betul la yerk??? Cer ko google sikit frequency 20-40 MHz tu pakai kat mana.,. adoiiii... nasib baik puasa... Nak komen tu... biarlah tau... jgn main belasah jer mcm tau... rupanya x tau... hadoiiii la...

      Delete
    3. hahah tu lah nak bodoh sombong tak buat research.

      Delete
  18. Bagus info di atas. Sy bertahan guna TuneTalk ToneExcel sambil maksimumkan keuntungan krn plan biz yg ditawarkan. Kita semua ada pilihan ditangan masing2. Klik profile sy utk mklumat lanjut...

    ReplyDelete
  19. aku suka kita nak jual produk.. tp please la jgn racist sngt.. nnt pm kita jgk yg kena tempiasnya... jgn la nak jual produk smpi burukkan product lain... patut bersaing cara sehat.. product klu bagus
    . bkn kata melayu jer beli.. cina india afrika sume akan beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni melayu bodoh. Cina diam2 sepakat sekat produk melayu ko tak tahu..ko baca habis tak ni

      Delete
    2. Bukan Melayu ni kalu komen mcm ni, ko pergi lh jilat kafir ko tu. Kami tak kesah pon tapi jgn nk memprrbodohkn Melayu

      Delete
    3. Setuju....syed mokhtar Albukhari terlalu berjasa kepada kita. Dia juga anjurkan kelas tuisyen percuma dimana dia bayar cikgu2Rm30sejam sejak dulu di panggil kelas NADI. Mmg cina dah lama nak benamkan dia dan melayu bodoh macam diaorang ni yang tak sedar diri.

      Delete
  20. 20Mhz, 40Mhz tu spectrum width bang. Betul dah dia ckp. Dia tak ckp psl bandwidth speed.

    ReplyDelete
  21. Hahahaha..dah try! Kol opis cina semua gelak gelak bila tnya sim altel ni. Last kol dpt kt tokei melayu..nak try!

    ReplyDelete
  22. Sarawak susah nak dapat. Sokong dan cuba cari.

    ReplyDelete
  23. Benda baru apa pn best

    ReplyDelete
  24. ???...apa takut disaing dgn barang lain, umno dan kerajaan akan tolong banyak lesen baru atau perlu diperbaruhi yang tidak dapat oleh kaum lain

    ReplyDelete
  25. dh bli dh...best n laju...kt kmpong pon ada line....best terbaik...

    ReplyDelete
  26. Korang yg komen Kata org melayu.islam.tapi bahasa mencemarkan bangsa n agama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik sungguh, ini lah kali pertama saya tahu Altel. Kenapa Altel x di iklankan di mass media supaya org ramai tahu??

      Delete
    2. Alah bahasa di blog, simple aje sudah pekara kecil aje,yg penting jgn beli barang Cina busuk hati.

      Delete
    3. Area SG petani nak Altel Cari kata 01132263680

      Delete
  27. Kat jb ada pengedar tak? Berminat ni..

    ReplyDelete
  28. aku tak nampak unsur peniaga cina abaikan altel, yang aku nampak altel sendiri lemah bab marketing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hat ni aku setuju.

      Delete
    2. Tula, sendiri lembab dlm hal promosi nak salahkan cina pulak. Lpas tu ad khusus lak tu cina dap je..ap punya bangang la. Dasar melayu memang sentiasa dengki, dah la pemalas, lepas tu bila bangsa lain maju salahkan cina.kelakar betul lah.

      Delete
    3. Isu roti gardenia-massimo sape dgki dlu? Sape racist? Kiasu!!

      Delete
    4. Altel marketing underground je.. Masalahnye apsl brg nk dsorok2?

      Delete
    5. betul2.mcm mn org nak tau klu x pernah buat marketing.iklan2 pon x de.bila org beli brg keluaran cina,kau marah.tapi x fikir,ape kau buat utk majukan perniagaan kau?.syed moktar ni kaya-raya kan?.nape x promote barang dia?.pegi tolong org serata dunia,org kat negara sendiri ni ape dia tolong?.pusat2 tahfiz tu aku tgk serba kekurangan..apsal x pegi tolong?.

      Delete
    6. Sangat setuju. First time dengar brand Altel. Promosi apa pun xde...janganlah racist & salahkn kaum lain. Kalau dah tahu bangsa tu mmg x tak sokong produk Melayu, patutnya kita kena kerja lagi keras utk bersaing dgn mereka. Tak tahu menari, jgn salahkan lantai jungkang-jungkit.

      Delete
    7. Jgn sembang lbh...klu niat nk support muslim bli je simkad altel rm7 ...klu xnak xyah...fikir positif la wahai org melayu...

      Delete
    8. macam mana org nk tau kalo iklan amende pun xde?pastu dok kt FB buat isu perkauman plak,yg bukak kedai2 semua nk untung je...yg masok kedai carik maxis,digi,celcom,u mobile xkn u simpan stok pisang goreng kot.salesman nk promote pun susah,sb org x tau benda ni wujud...mana nk beli?ko cuba pi beli TV,pastu salesman promote brand PANDASONIC ckp brand ni mmg gempak,cun giler...ko beli x?fikir la sebelum komen

      Delete
  29. Melayu supportlah melayu..pasal depa islamm......asal org islamm. Support semua

    ReplyDelete
  30. Tak akan Melayu hilang di dunia! -Hang Tuah.

    ReplyDelete
  31. First time dgr altel,should be albukhary widen his marketing strategy

    ReplyDelete
  32. x taw pulak altel nie sim kad.. huhu.. kat uitm hri tu ade org jual.. tp aku lalu x de pulk deorg nk pomot... jd wat x tawu je lah... huhuhu... x pe.. jmpe nnt.. nak try...

    ReplyDelete
  33. racist gilerrr.hahahaha..maxis dan digi buat bisnes takde pun burukkan produk korang..yang korang racist gilerr comment pasal dia knp..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan rasis, bangsa mereka dah lama kaya, dia org bagi gunung pun tak bersyukur, teruskan sokong product Melayu.

      Delete
    2. Cb hang ckp ble ms sykt altel burukkn produk len? Ini admin xde kne mgena dgn altel u taw.. Ini pndapat pribadi dia sdri

      Delete
    3. Sapa yang racist ni....bukan cina ke yang racist sebab tu diaorang buat mcm. Cina racist senyap2. Kalau melayu racist tentu tak beli maxis dan digi.Melayu baru sedar tapi ada juga yang tak sedar2 rupanya. Buta hati rupanya...sape yang racist pun tak nampak.

      Delete
    4. Racist kepala otak ko..!!!

      Delete
  34. U sir are so stupid and racist. I as a malay am ashamed. Its coz of ppl like u who have this kinda mentality is what brings our country and people down. We as human being should always support and help one another no matter what race and religion we are. Islam teaches us to love everyone. Profet Muhammad would be very ashamed of u.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke ko ni malay? Ayat london ko xmcm org malay la ..kuikui

      Delete
    2. Ya,Nabi is very kind but Chiness people very busuk hati.

      Delete
    3. speaking english dh mcm org mabok...klakar btol ayat..mcm pakcik tua bru blajar BI kt pondok durian

      Delete
    4. Kehkeh..lawak brader english ni..mlayu jnis br nk idup gmk eh

      Delete
    5. red bean army kot...

      Delete
    6. Ni semua lahanat red bean army nak menyamar.. Phuiiii..

      Delete
  35. tak ramai pakai kot, tu ok ja data tu

    ReplyDelete
  36. Berminat. Cuma menanti Altel keluarkan versi pasca bayar.

    ReplyDelete
  37. Berminat. Cuma menanti Altel keluarkan versi pasca bayar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Islam dan melayu ramai di Malaysia...sepatutnya membantu produk bangsa kita...tetapi yang Mana bangsa Melayu sudah berjaya dan jutawan hulurlah tangan untuk membantu orang melayu islam untuk berjaya bersama..

      Delete
    2. Orang Islam dan melayu ramai di Malaysia...sepatutnya membantu produk bangsa kita...tetapi yang Mana bangsa Melayu sudah berjaya dan jutawan hulurlah tangan untuk membantu orang melayu islam untuk berjaya bersama..

      Delete
  38. baru2 lg mmg la laju... dah ramai subscriber nanti sama la ngan telco2 yg lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp plak? Altel guna celcom..celcom mmg dh bjuta subscriber pn

      Delete
  39. sama jer nanti bila dah ramai subscipber

    ReplyDelete
  40. How I want to change my old no to altel? mana nak cari altel centre?

    ReplyDelete
  41. Apesal aku first time dgr altel? Tak reti marketing kewwwwwkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Altel br sgtlah.. Marketing underground.. Kang masuk tv korg kata salah umno plak :p

      Delete
  42. hang ni betul ke melayu??? asal racist sangat?? hang agama apa?? Nabi kita ajar mcm ni ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang x pyh poyo sgtla..islam sgt ke hang tu..

      Delete
    2. Agama islam mensyariatkan agar kita membantu sesama islam.. Apa masalah hang plak???

      Delete
  43. Ada yg kate racist.siap speaking bagai. You mmg x tahu real life..x yah poyo sgt. Sokong product melayu n muslim.org kafir ni x kira cina atau india, mmg ada agenda.

    banyak2 kan membaca. Lebih elok klu you pandai baca akhbar dan risalah cina. Shamed on you. Pendek akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tah..depa ni nk tjuk baik sgt..islamik sgtla mcm bgus je.. X pnah rasa dunia nyata gmk eh..

      Delete
  44. Kesian betul melayu zaman sekarang...bukan nak membantu melayu..

    ReplyDelete
  45. salah altel gak...yg bagi pada cina babi secara membabi buta dealer tiu psl apa..mcm la org melayu xblh nk berniaga...cth BURAQ OIL..kat mana2 pun dikatakn marketing diorg agresif...syarikat melayu altel xpecaya bangsa sendiri..cina babi DAP tutup periuk nasi melayuy la...

    bkn kira racist tak racist...mmg nama pun cina ,india...mmmg racist la dgn melayu...pepmimpin melayu duk lembut tengkuk bagi kemudahan bagai pd diorg..melayu gak melingkup...

    hayati lagu ni...dh lama dh org dulu2 tau benda ni..pemimpin skrg jer tak sedar..kalo sedar pun nk penuhkn poket sendiri...melayu dipijak2...sian melayu..termasuk la AKU..

    Lirik Warisan (Anak Kecil Main Api)
    4.34/5 (86.77%) 65 votes

    Anak kecil main api
    Terbakar hatinya yang sepi
    Air mata darah bercampur keringat
    Bumi dipijak milik orang

    Nenek moyang kaya-raya
    Tergadai seluruh harta benda
    Akibat sengketa di antara kita
    Cinta lenyap di arus zaman

    Indahnya bumi kita
    Warisan berkurun lamanya
    Hasil mengalir ke tangan yang lain
    Kita kan merintih sendiri


    Jangan buang waktu lagi
    Majulah raih sebuah mimpi
    Hapuskan sengketa
    Teruskan usaha
    Kita kan gagah di nusantara

    Kita kan gagah di nusantara
    Kita kan gagah di nusantara
    Kita kan gagah di pentas dunia

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TF86G1P4c_E

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagu budak2 MARA. Smpai mati akan ingat kot Insyaallah.. Seriously. Kita2 demua tak kira bangsa mmg racist. Just live with it...

      Cuma jgn jadi typical malay pak kadok. Jgn kecoh riuh sekampung. Belajar dr bangsa lain things tht could make us better. Bersatu!

      Insyaallah Melayu takkan hilang...

      Delete
  46. saya baru dengar pasal altel jp tadi.... kenapa strategi pemasaran lemah sgt? smpai bangsa sendiri pun x tau produk cm ni ujud kt negara ini?

    ReplyDelete
  47. kena rujuk dgn dr azizan osman macamana nk kasi altel meletop di pasaran!

    ReplyDelete
  48. guys, nak tnya sket, Altel ada postpaid tak?
    kalo ada nak cuba gak la..bosan da balik kg asik tade 3G, skg kai 012

    ReplyDelete
  49. Saya ada jual simpack altel. Boleh whatsapp 0139639151. Cod sekitar mydin kuala terengganu. Guide percuma

    ReplyDelete
  50. Allah, toksah gaduh la.. kalo dah pakai, bagi komen bagus2.. dok bgaduh bukan dapat satu juta pun. Tolong promote niatkan membantu.

    ReplyDelete
  51. ade gak org melayu tak sokong org org melayu

    ReplyDelete
  52. Semua kroni umno dan bn.. maxis celcom altel..

    ReplyDelete
  53. Klu kita smpn dlm kpala...beli produk org mlayu...pcayala...satu hari t...bangsa len pon x brani nak tipu kita...psl dia takut x bole cr mkn....produk diorg pon bkn suma antarabangsa pon....harap kan market kaum kita jg....klu tidak diorg pon x beria2 nak jthkan pniaga mlayu kita....so set kat otak kita sokong produk org mlayu kita.....

    ReplyDelete
  54. Kalau org yg jual SIM card altel tu Cina/India/Lain2 tapi Islam, ha acaner? Please la bro yg Melayu totok ni, if you are really a Muslim, you won't come out with such Racist statement. Cakap tu biar bagi nampak cam org berilmu sket bai. Melayu ni tak maju pasal ilmu kurang tapi cakap dengan lagaknya macam professor! Fikir2 kan ye.

    Dari,
    Anak Muslim berbangsa Melayu Chindian (Cina + India)

    ReplyDelete
  55. Salam. Saya ingin beli simcard jika ada di Melaka. Sila wasap 0162209644

    ReplyDelete
  56. Saya pernah mencarut guna internet digi, umobile n clixster (digi gak). Tp stkt ni pkai altel mmg therbaek, blm tercarut lagi..

    ReplyDelete
  57. Asalammualaikum ada info mcm mn nk jd dealer or apa sj utk jual altel nie...
    0194449479 kalau ada info k

    Biar mereka dgn cr mereka kita dgn cara kita mengikut islam n sunnah...insyaallah kejayaan akan ada pada islam jika kita benar benar membawanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dgn Dj shawal.. kat penang mana nak dpt..??

      Delete
  58. Mcm mcm komen yg diberikan. Ada bagus ada yg keliru ada yg xtahu mengenai Altel. Sy akan ajukan semua persoalsn kpd COO ALTEL. ALTEL baru setahun jagung dan masih menjalankn promosi. Maybe ada kawasan atau negeri yg belum diterokai.....apa apa pun...Altel you no lies....

    ReplyDelete
  59. Klu kt sarawak dpt x line altel? Ni first time dgr kot. Haha. Cmna ni? Nk kekal no asal..

    ReplyDelete
  60. Ah drama melayu lebih.. Memang pundek sebenarnya siapa yg pusing cerita ni.. kalau dah tau nak bersaing dengan Digi, Maxis etc, keluarkanlah modal besar! Buat promotion besar-besar! Brand altel ni pon baru first time aku dengar. Dah tak laku, sibuk nak salahkan org lain. Lagi teruk, salahkan kaum cina.. dasar bangsat. Sendiri punya salah pon tak nampak. Baru belajar berniaga ke cemana ni? Jangan lah racist sangat.. Ini lah melayu.. Buat cerita pung pang pung pang nak jatuhkan Malaysia.. Jangan masukkan isu perkauman.. Terima kasih banyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong pembayar zakat bro..Bukan racist..Makan beehun cap masjid ke?

      Delete
    2. altel ni produk baru. dorang promote kampus ke kampus dulu. kter x taw kenapa x wat promote besar besaran so jangan lah main ckp jer. dah terang2 lah org cina memang racist. nak deny yg tu ker? haiyaa

      Delete
  61. Kih2. Lowyat peniaga cina ramai? Byat lawak la.. major sna bangla n pakistan yg pegang la..

    Nk salahkn peniaga cina. Kenapa xda peniaga melayu yg jual. Last2 cina gak untung. Dh ko bli kt cina..

    Adat peniaga akn suggest barangan yg lain. Yg ko terasa Pesal? Oh sebab cina. Cer melayu yg kata. Awex lak. Bang xnk no digi ke? Mxs ke?. Melayu. Typical.

    Yg ak tahu altel nih menyewa tower celcom. Jadi dimana2 ada rangkaian celcom. Ada lah altel..

    ReplyDelete
  62. Area jb x de ke

    ReplyDelete
  63. Aku yg tak setuju bila CINA aje di label DAP sedangkan dalam MCA dan GERAKAN pun majoriti CINA belaka dan lagi satu Vincent Tan milik 7 eleven tu pun kapitalis peniaga CINA yg diberi projek bilion-bilion dr kerajaan BN yg mengusai BERJAYA GROUP apa punya bodoh artikel yg ditulis oleh budak haprak nihh

    ReplyDelete
  64. Bagus info ni....di sarawak boleh guna tak

    ReplyDelete
  65. Sumber ambik dr boikot barang cina dap... tapi cina mca mcm mana....taknak boikot ke...lowyat byk cina pun sebab bodoh nye pentadbiran bagi mereka berkembang.... nak bukak line baru pun kena nganmpu kata nak tlg melayu la apa.......

    ReplyDelete
  66. Website Altel xle nak bukak ni pecitenye?..Nak report polis takut kene gelak, so tumpang ngomel kat sini..Ampun..

    ReplyDelete
  67. Aku pakai line celcom dari mula sampai la ni tak tukar2. Celcom power!!! Islam tak racist. Takbirrr!!! Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  68. Salam pd semua pbaca. Untuk pengetahuan, sebuah lg syarikat telco 100% milik bumiputera iaitu Clixster. 1gb internet rm27 sahaja. Untuk tambah nilai anda mudah utk dapatkan di 7eleven petronas dan byk lg. Untuk dapatkan pek permulaan boleh hubungi sy 011-22006600

    ReplyDelete
  69. guna lah CLIXSTER ! lagi satu syarikat telco 100% milik melayu , kalau perasan iklan kat tv3 clixster banyak masuk, so far pakai dah 7 bulan mmg best, topup senang dapat , yang best siap dapat free call. TOLONG usahawan MELAYU!!!

    ReplyDelete
  70. pakai CLIXSTER daa terbaik

    ReplyDelete
  71. speed lps hbs kuata cmna??still slow or mcm biasa??

    ReplyDelete
  72. Area jb aku ade tgk list...kt angsana tingkat 4.. h & k ape ntah nama kdai dia...try r bro...insyaAllah ptang ni aku pn beli 1

    ReplyDelete
  73. Telco yang lemah marketing, Jangan salah kan Bangsa lain. Jangan lupa Kita tinggal di tanah melayu, melayu Patut Lebih progressif Dari Bangsa yang lain.

    ReplyDelete
  74. Nak beli... tapi dimn..tunjuk kn kedai katmne kami bole dpt altel tu.cepat x sbr rasa nye ni...nk tolong mlayu

    ReplyDelete
  75. Cepat sikit kat mne kedai jual sim tu

    ReplyDelete
  76. boleh ke guna no lama tp tukar line altel?kalau nk tukar prepaid sediada ke prepaid altel boleh?dan dr postpaid ke prepaid altel boleh?

    ReplyDelete
  77. Kat Melaka ada agent Altel? Kat mana?

    ReplyDelete
  78. Tolong usahawan ISLAM. Melayu pun dah ramai murtad.

    ReplyDelete
  79. assalamulaikum
    sy ingin share... tp isu nya.. ade perkauman..... kalau tajuk tu indah... boleh la nak share... tp dsebabkan sy ramai rakan2 cina.... dan bniaga pon dibawah pguasaan barangan cina.... bio perlahan2 masuk jarum... bukan mgehetam terus.... nnt yg dikejar x dpt,,,yg digendung keciciran

    ReplyDelete
  80. Klu nk kekal kn no boleh x...klu boleh contac sy...0175864924

    ReplyDelete
  81. Assalam...dekat ada agen altel?

    ReplyDelete
  82. Boleh ke guna no lama tukar ke altel?

    ReplyDelete
  83. Hahahah...pencerahan sebegini sebenarnya memupuk kebencian..bukan pencerahan bersiifat neutral...klu nak majukan syarikat melayu xpayah la.nak gune tagline boikot dap ke..dap babi ke..dap tindas melayu ke...sungguh cetek pencerahan yg diujarkan..xkesah la melayu ke ciNa ke indiA..klu servis bagus msti pelanggan dtg..itu teori ekonomi..teori ekonomi nak pedajal org lain xpnh plak ada dlm buku..dan islam tak da pulak suruh berniaga cara mcm ni..klu betol nak tolong rakyat ssh jgn naik gula jgn naik beras..part tg paling lawak bila pekerja 711 kata Vincent tan ckp psl die...mcm die plak bosss kah kah kah

    ReplyDelete
  84. Pundek..aku try search Altel.my pun xdapat. Ada yang nak selang jgak ke ni

    ReplyDelete
  85. Wahhh..ada yg lebih bagus dr umobile....
    JOM TUKAR!!!

    ReplyDelete
  86. Please support Malay product because We have been support other's race product from time to time, susahnya nak dapat brand SAJI....

    ReplyDelete
  87. Alhamdulillah, sy baru tukar tadi tapi dari postpaid to prepaid la sebab Altel blum ada postpaid lagi tapi xpalah asalkan Islam punya lagi pun x de DNA babi

    ReplyDelete
  88. Pls info saya nak.tukar ke altel dan kekal no lama whatsap saya 012-3814406

    ReplyDelete
  89. Penang kat mana ya

    ReplyDelete
  90. Salam
    Jom buat custom phone cover.. design & gmbr yg anda suka! Like www.facebook.com/janggutjagger
    Tq & Salam Ramadhan

    ReplyDelete
  91. xleh bla,produk cina DAP,produk cina MCA ada x?

    ReplyDelete
  92. Berapa banyak syarikat altel bayar U untuk tulis ini?

    ReplyDelete
  93. Kedah ada dak?cek nak jugak,area kuala ketil,wassup 0134105860

    ReplyDelete
  94. Kedah ada dak?cek nak jugak,area kuala ketil,wassup 0134105860

    ReplyDelete
  95. Altel ni dia punya expired credit leh buat macam no celcom tak?
    Topup rm30 activkan untuk 1Tahun expired credit..
    Alang2 dekat kedai saya sekarang untuk topup no Altel sudah ada.Senang sikit kalau nk bertukar kepada Altel.

    ReplyDelete
  96. Haiii dosa tau benci kaum lain..ini ajaran islam? Bagi nabi nikmati kesucian anak pompuan wak k? Wkwkwk

    ReplyDelete
  97. wow!!!!!!! banyak sangat racism kat sini......

    ReplyDelete
  98. i can see lots of human, but i cant find humanity...melayu ka, cina ka india ka, bangla ka, semua sama je, we all belong to 1 race, the human race. bile lagi korang nie nak paham..

    ReplyDelete
  99. Wa x benci dgn cina..tapi diaorg kuat tipu duit customer..pegi kedai motor cina break tangan x makan..dia suruh tukar break...dah tukar break masuk minyak baru pun x ok jugak..dah tu bukak break disc aku cakap jem..dah ketuk break aku sampai pecah pas tu tukar break disc baru dah tu jual yg secondhand plk tu..aku cadangkan nak repair kete atau motor pi la kedai melayu

    ReplyDelete
  100. Aku tak kisah milik melayu ke milik cinake, yang aku berminat tentang kelajuan internet tu!

    ReplyDelete
  101. Bukan mereka racism la.. Operator lain bagi commission lebih tinggi.. Sebab itu mereka Cuba sale bagi customer.. Bukan senang nak cari duri sekrg .. Tak Kira kaum apa pun sama..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com