innity

pages

Monday, June 2, 2014

(JAIS SERBU) WANITA ISLAM KAHWIN LELAKI INDIA BUKAN ISLAM, IKUT ADAT ADAT AGAMA HINDU


Petaling Jaya: Majlis perkahwinan yang dijalankan mengikut adat dan budaya agama Hindu tergendala apabila diserbu sepasukan pegawai dan anggota penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana didakwa membabitkan seorang pengantin wanita yang beragama Islam, di sini, pagi tadi.

Tinjauan wartawan Harian Metro ke lokasi majlis di Jalan SS 1/25 pada jam 10.30 pagi tadi mendapati kira-kira 50 tetamu sudah tiba di majlis berkenaan sebelum empat pegawai penguatkuasa JAIS tiba untuk melakukan siasatan.


Bagaimanapun, keadaan di lokasi terkawal apabila pihak keluarga kedua-dua pasangan pengantin dan tetamu yang hadir memberikan kerjasama kepada pegawai JAIS di samping kawalan ketat kira-kira 10 pegawai dan anggota polis di luar kawasan majlis tersebut.

Menurut sumber, perkahwinan antara lelaki beragama Hindu dan pasangannya yang dipercayai beragama Islam dijangka dilangsungkan pada 10.30 pagi dan ia terpaksa dibatalkan selepas pihak berkuasa mendapat aduan bahawa perkahwinan tersebut melanggar undang-undang.

“Pihak berkuasa menerima maklumat daripada orang awam bahawa ia (perkahwinan) akan dilangsungkan pada hari ini dan hasil siasatan mendapati maklumat itu tepat dan serbuan telah dijalankan,” kata sumber. - Harian Metro

4 comments:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. keberanian JAIS - tapi tolong juga, semua jabatan agama ISLAM tutup kuil/gereja/tokong HARAM yg. makin BERLAMBAK kat NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ni, sebelum diJAJAH PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL!

    Tapi lain kali tolong jbtn. agama juga kena bawa SWAT team sebab GANGSTER-KELING-mcm-rayerCELAKA makin BUAS; nasib baik pegawai JAIS kita tu tak diapa-apakan mcm. kes yg. begitu KEJAM, iaitu kes Allahyarham Sosilawati dan Allahyarham 4 yg. lain; atau kes -kes lain bila Islam/Melayu dibunuh dgn. begitu kejam oleh GANGSTER-KELING-CELAKA (aku masih mengalir airmata bila teringat kes ini - bayangkanlah PENDERITAAN mangsa terutamanya wanita seperti Allahyarhamah Sosilawati; aku harap kebun JAHANAM itu dah diTUTUP selamanya dan K'jaan patut ambil alih)!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makcik Sambal Belacan,,,,,
      Boleh tak i tanye 1 soalan?? Apakah agama asal keturunana makcik seblelum ISLAM?
      Ataupun apakah agama asal keturunana makcik???

      Delete
  2. Wahai Makcik...tak ade siapa yang dipaksa kahwin...nak pakai saree dan make up pun dalam 2 jam lebih...perempuan ini tak ade pengangan agama tapi nak salahkan yang lain? Ajaran kena kuat baru tak ade maksiat...kenapa salahkan yang lain, sedangkan yang bersalah sepenuhnya perbuatan wanita itu sendiri....kalau Ini haram...? yang lain pula? kalau ade mase, dan seperti biasa curi tulang kat tempat kerja....bacalah article kat bawah ni dan keluar dari tempurung...sorry ade yang bahasa orang putih...

    1. Rokok haram...tapi ramai merokok
    http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/fatwa-rokok

    2. Rasuah tak haram?
    https://my.news.yahoo.com/golongan-muda-cina-tidak-hormat-melayu-sebab-rasuah-060940830.html

    3. Rogol anak sendiri
    http://malaysia-incest.blogspot.com/

    4. Nilai...
    http://www.malaysiakini.com/columns/152272

    ReplyDelete
  3. Saya sokong makcik. Memang benar kata2 mu
    Saya pakcik budu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com