innity

pages

Wednesday, June 18, 2014

( HASUT SABAH SARAWAK KELUAR MALAYSIA) Strategi Kristian Dunia & Barat, Sedarlah Wahai Sibodoh


PENGKHIANAT NEGARA 

Ada beberapa puak pemisah yang menuntut Sabah dan Sarawak keluar dari Malaysia. Sayang sekali, ada di kalangan menteri juga yang berfikiran ekstrim sebegitu. Antara yang terkedepan ialah Jeffrey Kitingan dari Sabah. Dan tidak lupa juga kepada parti politik yang mengambil kesempatan di atas isu ini untuk memberi keuntungan kepada perjuangan mereka. 

Kita kena sedar, usaha pemisahan ini merupakan sambungan kisah-kisah tragis perpecahan watan umat. 

Antara malapetaka yang paling memalukan ialah pemisahan wilayah-wilayah di bawah Empayar Turki Uthmaniyyah. Armenia, Albania, Macedonia, Bulgaria, Turki, dan sebagainya. Semuanya mendapat 'kemerdekaan'. Tanah kita dirobek dan dicincang. 

Sudan. Referendum dibuat di PBB, lalu memisahkan Selatan Sudan. Kemudian wilayah Darfur di sebelah Barat Sudan. Berjuta umat kita dibunuh dan dihalau menjadi pelarian. 

Iraq. Jangan kita lupa campur tangan biadap ketenteraan Amerika, penyusupan Syiah dalam tampuk kepimpinan negara sehingga membawa kepada tekanan yang hebat kepada wilayah Kurdistan di utara Iraq. Kini Kurdistan diheret ke ambang pemisahan dari Iraq. 

India. Dahulunya, bangsa India dipecahkan menjadi Pakistan di utara dan India di Selatan. Pakistan kemudiannya berpecah apabila wilayah Bengal menuntut 'kemerdekaan' membentuk Bangladesh. Kedua-dua Pakistan dan Bangladesh majoritinya ialah Muslim. Kini wujud pula puak pemisah (separatist movements) yang mahu mengeluarkan wilayah Sindhi dan Balochistan dari Pakistan. 

Indonesia. Timor Leste berpisah dari Indonesia setelah dibuat referendum di PBB. Watan umat dirobek sedikit demi sedikit di nusantara. 

Malaysia. Singapura yang dahulunya pernah mempunyai seorang raja Melayu kini sebuah negara yang asing.

Di saat Barat membentuk kesatuan-kesatuan (United States of America, European Union), kita ini dipercaturkan sehingga berpecah belah. Di sebalik perjuangan puak pemisah (separatist movement) ini, tidak dapat lari dari campurtangan kuasa luar yang rakus dan bias, hatta PBB.

Menuntut hak negeri masing-masing tidak salah, tetapi apabila ia pergi ke tuntutan yang ekstrim seperti perpisahan watan, puak pemisah (separatist movement) ini mesti dikenakan tindakan yang tegas dan ditolak sepenuhnya oleh rakyat Malaysia.

-Afiq Shazwan-

Sumber: FB Arus Baru

17 comments:

  1. Rancangan DAP dan Pakatan Rakyat

    ReplyDelete
  2. CG, yg. aku heran tu, BUMIPUTERA Islam/Melayu, Presiden ISMA, YB Ustaz Abdullah Zaik boleh pula didakwa bawah Akta Hasutan, tapi yg. si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL, yg. bermaharajalela MENGHINA/MENGGERTAK ISLAM/umatnya, yg. menyalahi undg-undg ´Syariah/Perlembagaan termasuk yg. asyik MENGHASUT nak memisahkan Sabah-S'wak; hidup senang-lenang - tak KEJADAHnya ni?!

    Sementara si UMNO-LIBERAL kat Sabah-S'wak pun BANGANG tentang kedudukan ISLAM/DYMM YDPA-Kesultanan Melayu/MAIN dlm. mempertahankan ISLAM/umatnyamengikut undg-undg Syariah dan Perlembagaan Persekutuan, Sabah-S'wak terus makin diKRISTIANkan si Kristian ZIONIS DAPBANGKAI/PKRSODOM dan penaja Barat-ZIONIS/Israel mereka (fahaman Kristian ZIONIS ialah fahaman Kristian bercampur aduk fahaman politik-DAJAL ZIONIS - lalu menjadi penyokong kuat Israel dan amat membenci ISLAM/umatnya), serta mahu MEMISAHkan Sabah-Sarawak dr. Malaysia ini - lihat di http://www.melanaublogger.com/2014/06/masa-depan-malaysia-ditangan-mereka-ini.html , Masa depan Malaysia ditangan mereka ini?, Posted by MELANAU BLOGGER; dan di - http://www.melanaublogger.com/2014/06/disebalik-sarawak-for-sarawakians.html, Disebalik "Sarawak for Sarawakians", Posted by MELANAU BLOGGER) - dan mahu PENJAJAH British-ZIONIS masuk campur! Dan di http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/pkr-rep-wants-religious-bigots-mais-jais-barred-from-sarawak ,PKR rep wants ‘religious bigots’ Mais, Jais barred from Sarawak, June 16, 2014!

    Si PENDATANG KAPIR RASIS ni - yg. asyik MENGHINA ISLAM/umatnya, termasuk Kesultanan ISLAM/Melayu kita serta MAIS/JAIS, dan identiti/sejarah/hak Bumiputera Melayu - sebenaqnya sedang mengadakan KEMPEN besar-besaran yg. amat TERANCHANG utk memburukkan dan menjatuhkan kuasa Eksekutif DYMM YDPA-Kesultanan Melayu/MAIS-JAIS-undang-undang Syariah-Perlembagaan /yg. berkaitan Islam/umatnya), serta MEMFITNAH menggambarkan seolah MAIS-JAIS adalah kumpulan ‘pengganas’! Mereka juga sdg. MENCABAR umat Islam/Melayu.
    Lihat si UMNO-LIBERAL Sabah yg. seolah menuduh isu MAIS-JAIS ini seolah adalah isu politik rakus utk. menjatuhkan YAB PM kita dan MB PKRSODOM – apa hal ni; sedangkan ini isu MEMERTAHANKan KEDAULATAN Islam dan hak umat Islam mengikut undg-undg SYARIAH yg. utamanya, dan undg-undg PERLEMBAGAAN berikutnya; selaras dgn. Malaysia sbg. NEGARA ISLAM! Patutnya si LIBERAL-UMNO kat Sabah/S’wak pastikan JANGAN Sabah-Sarawak jatuh dlm. GENGGAMAN MUSUH ISLAM dr. DAPBANGKAI/OPKRSODOM dan penaja merea, si Barat-ZIONIS/Israel – dan BUKAN dgn. cara nak MEMBODEK si MUSUH ISLAM! Lihat di - http://sskeruak.blogspot.com/2014/06/bible-issue-backfires-on-selangor_12.html , BIBLE ISSUE BACKFIRES ON SELANGOR, Posted by salleh said keruak , June 12, 2014; dan yg. terbaru di -
    http://sskeruak.blogspot.com/2014/06/the-islamic-state-secular-state-debate.html , THE ISLAMIC STATE-SECULAR STATE DEBATE, By SSK , June 17, 2014!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheh..kau x tau ke yg sabah srwak tu memang dri dulu lgi orngnya beragama krisTIAN kau x pyah menyibuklah nak kata sbah srawk terus kristiankan lah..oleh rejim zionis lah bagaI orng sbah sarwk nie ada macam2 agama so mrka nie dh biasa dh..bkan mcam yg kt seberang tu fanatik sangat dengan agama islam kau org tu..sampai cerita kat tv pun asyik psal mereka je..mcam x sdar pula yg dua 'jiran' sebelah tu agama apa..kata bebas beragamalah..tapi dlm diam msih juga nk sebarkan agama islam sangat korang tu..lagi satu sbelum tulis sesuatu fikir dulu bila masa pula ada pemimpin umno kat srwak kau mimpi ke...lagi satu pasal sbah srawk kluar malaysia..itu bukannya nk bagi barat berkuasa tpi disebabkan negeri borneo tersebut dahagakan pembangunan sbab itu klau x bersama malaya..tanah borneo sudah maju dah klau bukan kerana malaya yg banyak guna harta borneo cuba awak fikir logik klau dibandingkan dngan malaya bnyak lgi kelebihan sbah srwak..yg kat semenanjung tu bersyukurlah dengan apa yg ada..jngan lupa hasil kemajuan malaya bnyak diperoleh dari ekonomi sbah srwak..jdi hormat lah sikit kt negeri yg telah memajukan semenanjung tu..klau stakat hasil bumi malaya tu apalah sngat..lagi satu isu bible kt selangor tu jngan lh nak bangkitkan isu kontroversi bukan islam..sakit hati dengar..mcam tu kata kebebasan agama..eee menyampah betul lah

      Delete
    2. eheh..kau x tau ke yg sabah srwak tu memang dri dulu lgi orngnya beragama krisTIAN kau x pyah menyibuklah nak kata sbah srawk terus kristiankan lah..oleh rejim zionis lah bagaI orng sbah sarwk nie ada macam2 agama so mrka nie dh biasa dh..bkan mcam yg kt seberang tu fanatik sangat dengan agama islam kau org tu..sampai cerita kat tv pun asyik psal mereka je..mcam x sdar pula yg dua 'jiran' sebelah tu agama apa..kata bebas beragamalah..tapi dlm diam msih juga nk sebarkan agama islam sangat korang tu..lagi satu sbelum tulis sesuatu fikir dulu bila masa pula ada pemimpin umno kat srwak kau mimpi ke...lagi satu pasal sbah srawk kluar malaysia..itu bukannya nk bagi barat berkuasa tpi disebabkan negeri borneo tersebut dahagakan pembangunan sbab itu klau x bersama malaya..tanah borneo sudah maju dah klau bukan kerana malaya yg banyak guna harta borneo cuba awak fikir logik klau dibandingkan dngan malaya bnyak lgi kelebihan sbah srwak..yg kat semenanjung tu bersyukurlah dengan apa yg ada..jngan lupa hasil kemajuan malaya bnyak diperoleh dari ekonomi sbah srwak..jdi hormat lah sikit kt negeri yg telah memajukan semenanjung tu..klau stakat hasil bumi malaya tu apalah sngat..lagi satu isu bible kt selangor tu jngan lh nak bangkitkan isu kontroversi bukan islam..sakit hati dengar..mcam tu kata kebebasan agama..eee menyampah betul lah

      Delete
    3. eheh..kau x tau ke yg sabah srwak tu memang dri dulu lgi orngnya beragama krisTIAN kau x pyah menyibuklah nak kata sbah srawk terus kristiankan lah..oleh rejim zionis lah bagaI orng sbah sarwk nie ada macam2 agama so mrka nie dh biasa dh..bkan mcam yg kt seberang tu fanatik sangat dengan agama islam kau org tu..sampai cerita kat tv pun asyik psal mereka je..mcam x sdar pula yg dua 'jiran' sebelah tu agama apa..kata bebas beragamalah..tapi dlm diam msih juga nk sebarkan agama islam sangat korang tu..lagi satu sbelum tulis sesuatu fikir dulu bila masa pula ada pemimpin umno kat srwak kau mimpi ke...lagi satu pasal sbah srawk kluar malaysia..itu bukannya nk bagi barat berkuasa tpi disebabkan negeri borneo tersebut dahagakan pembangunan sbab itu klau x bersama malaya..tanah borneo sudah maju dah klau bukan kerana malaya yg banyak guna harta borneo cuba awak fikir logik klau dibandingkan dngan malaya bnyak lgi kelebihan sbah srwak..yg kat semenanjung tu bersyukurlah dengan apa yg ada..jngan lupa hasil kemajuan malaya bnyak diperoleh dari ekonomi sbah srwak..jdi hormat lah sikit kt negeri yg telah memajukan semenanjung tu..klau stakat hasil bumi malaya tu apalah sngat..lagi satu isu bible kt selangor tu jngan lh nak bangkitkan isu kontroversi bukan islam..sakit hati dengar..mcam tu kata kebebasan agama..eee menyampah betul lah

      Delete
  3. Buang la lagi ISA. Sekaraang puak komunis moden ni bermaharajalela.

    ReplyDelete
  4. Kalaulah TDM yang memegang tampuk kuasa, tentulah tak berdecit puak2 ni... tapi apa boleh buat, silembik yang memegang teraju, disekeh dan diberak dikepala pun, dia sendiri yg akan minta maaf.... bukan orang yang buli dia... boleh gila rakyat kalu macam ni....

    ReplyDelete
  5. Afiq Shaqwan, anda setiap kali menyatakan "tanah kita dirobek dan dicincang". Kami Sabah Sarawak tidak pernah merobek mahupun mencincang tanah Semenanjung malah sebaliknya yg berlaku, tanah Sabah Sarawak (hasil bumi) dirobek dan dicincang oleh Malaya sehingga kini. Semua hasil bumi kami dibawa ke Malaya dan apa yg tinggal dgn kami? Siapa yg mencincang dan merobek? Atau apakah anda takut jika Sabah Sarawak keluar dari Malaysia, Malaya tidak mempunyai 'mangsa' lagi utk merobek dan mencincang hasil bumi? Anda beri contoh yg pelbagai dari segenap pelusuk dunia, tapi isu utama mereka adalah isu agama yg membawa kpd perpecahan. TAPI, kami di Sabah dan Sarawak tidak seperti Malaya yg selalu shj mempunyai isu ethnocentrism. Kami di sini tidak kira apa bangsa, agama yg dianuti, kami masih terus bersama sbb ada di antara kami yg berkahwin campur. JANGAN samakan kami dgn agenda yg anda timbulkan di Malaya. WE NEVER JOIN MALAYA to form Malaysia, BUT WE HELP MALAYA to form Malaysia. SEDARLAH WAHAI SI BODOH!

    ReplyDelete
  6. Im a muslim from sarawak. Reading your blog post making me sad. It show how shallow is ur understanding of how sarawakian treat other religion. In sibu, my home town, there are more church than mosque. But we still respect each other very much. So it is not religion issue making sarawak wanna go out from malaysia. But because in sarawak up untill now, our young children still have to battle their life just to get to school due to no proper road or there is no road at all. Its because there are still no clean water supply for us especially at rural long house area. At night we have to burn candle or "pelita" to light up our house. Some of us who have money or who dare enough to make a loan have to buy generator just for the sake of making our life better during the night.

    I can still strongly remember that i have to ride a sampan for almost 3 hours due to no road connecting stapang to my rumah panjang at batang oya. I bet in semenanjung there is no such thing kan? Even better, u can simply see a tall sky scraper building being develop and finish at remarkably in less than 5 years.

    Go to sarawak once. Dont go to kuching or miri or bandar sibu or bintulu. But pls take a ride to stapang, batang oya, daro, kanowit, mukah, serian. Or maybe other places where people struggle everyday just to get their daily activities done.


    No, this separation is not cause by religion nor by separatist. But by the negligence of the gov for almost 50 years sabah n sarawak had joined malaya to form malaysia.

    ReplyDelete
  7. Orang melayu sarawak tidak akan sekali2 menyokong SSKM(agenda DAP), memanglah sekarang ne tiada timbul isu agama & bangsa tengoklah nanti kalau dah dapat memerintah sarawak ne, sesal pun tak berguna, aku lebih rela dijajah umno daripada dijajah bangsa lalang alias ekor anjing, ingatlah untuk anak cucu kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg akan timbul isu agama & bangsa adalah org cam ko dan kwn ko. kepala ko lebih berpaksikan umno. semua benda korang jer layak dpt. dh lah semua jabatan kerajaan negeri dn persekutuan kat swk orang melayu swk pegang semua. kaum bumi ukan melayu melopong jer. kalau dpt jawatan, jadi kuli rendah kontrack lak tu. biasiswa semua korang yg dpt. kaum bumi ukan melayu dpt sisa jer. itu kalau ader sisa. kalau support sgt umno. gie malaya.

      Delete
  8. Selagi ada insan bernama Dato Seri AIB di Malaysia ini, selagi itu susah semua pihak dibuatnya. Kepemimpinan negara ketika ini sangat lembik dlm mengatasi pelbagai krisis yg timbul. Mcm2 pihak menuntut pkara yg tdk munasabah melalui saluran yg tidak wajar. Kita perlukan pemimpin skrng supaya lebih tegas ataupun TUKAR kpd pemimpin lain yg lebih berwibawa utk mengatasi kacau bilau yg menimpa saat ini.

    ReplyDelete
  9. Lihat saja agenda Sarawak for sarawakians...kenapa mesti bendera di zaman kolonial penjajah di pakai..kenapa tidak bendera sarawak sekarang yg diguna pakai? kenapa mesti memakai bendera kolonial penjajah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg dari malaya mmg tak tau sejarah negara sarawak..tu bendera adalah d bawa raja brooke..raja yg tiada kaitan dgn british pun..klau negeri d malaya ble trima sultan dari sumatera or sulawesi..takan sarawak tak ble ada raja dari eropah..c bodoh..melayu raya lh konon..puiik

      Delete
  10. Persoalan mengenai negara atau negeri Sabah dalam blog :
    http://www.negara-sabah.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. sedih tengok... pergaduhan malaya-borneo, kalaulah sarawak kuar malaysia... kaum bumiputra muslim akan tertindas.. sia2 perjuangan Rosli Dhobi, Rentap dan lain-2. kebodohan emosi anda akan memudahkan agenda mereka tercapai

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan risau lah kaum bumiputra muslim x kan tertindas..percayalah cuba awk tngok perpaduan antara agama di sabah srwak semuanya baik2 sejak dari dulu lagi...belum lagi wujud konsep 1malaysia msa tu skrng ni jie org uarkan sngat pasal tu..lagi satu tujuan sbah srwak kluar malysia tu bukannya pasal nak tindas org muslim tpi disebabkan hak autonomi sbah srawak yg x banyak diberi oleh kerajaan pusat smpai kedua negeri ini masih ketinggalan dan mundur tapi sebaliknya keuntungan sbah srwak bnyak digunakan utk memajukan malaya..sbabsbab itulah SSKM ini dibuat..sayangkan kita yang berusaha org lain yg dapat hasil..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com