innity

pages

Wednesday, June 25, 2014

(#MelayuBantahNajib) Untung Jadi Cina, Kalah pun Boleh Jadi Menteri dan Timb Menteri



Melayu  Najib Mudah Lupa ....

BAYANGkan ..... pengumuman di atas dibuat sebaik saja lepas PRU13..... apa anda rasa ?

Setahun je berlalu sejak Tsunami Cina.... Melayu memang kaum yang tidak ada tolok bandingnya dari segi mudah memaafkan, mudah bertolak ansur, cepat percaya, dan suka bodek kaum lain.

Berbeza dengan Dap !

Cara mereka mengiktiraf orang Melayu kena ada syarat -

- Orang Melayu tu kena puji2 dulu Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng

- Orang Melayu tu kena serang secara terbuka dasar2 pro Bumiputera

- Melayu Celup

Tapi cara Umno memang terbuka ! Orang Cina tak perlu nak ubah apapun. Takder syarat apapun.

Boleh terus kutuk dasar2 Bumi dan hukum2 Islam. Tak perlu buktikan mereka mendapat sokongan kaum cina. Tak perlu puji2 pemimpin2 Melayu.


Ker memang trend pemimpin Umno ni cuma pandai menghargai mereka yang tidak pandai menghargai sumbangan ?

Yalah .... cuba bandingkan Penang dengan Sarawak ..... ( errr... perkara ni rakan saya dari Sarawak selalu sebut2 ! )

Takpun tengok bekas pemimpin2 Umno yang masuk parti pembangkang kemudian masuk Umno balik ......

Yang setia tak lekang dek hujan tak luput dek panas, macam ni lah rupanya -



PS - Eehhhhh ..... Datuk Seri , ada 5 nama pemimpin Cina lagi tercicir ni !  Jawatan menteri di Jabatan Perdana Menteri tu banyak lagi kosong ...

Sumber: dinturtle
http://dinturtle.blogspot.com/2014/06/ehhh-datuk-seri-ada-5-lagi-nama-cina.html?m=1

1 comment:

  1. BN itukan satu gabungan...ada kerjasama,tolak ansur dan sebagainya.
    susah senang bersama mengharunginya... masa UMNO berpecah ekoran perebutan jawatan tertinggi parti sehingga wujudnya semangat 46 dulu, orang melayu dan kepentingan bangsa itu berada dalam keadaan yang bahaya . Tapi parti-parti komponen bukan melayu tetap berdiri teguh bersama Umno.

    Hari ini semangat setiakawan dikalangan penyokong BN diuji lagi . Diharapkan fikiran yang waras akan mengatasi emosi !


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

innity

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com