pages

Friday, January 24, 2014

SEDIH Baca Tweet SUAMI Nurul Izzah, SANGGUP Nurul TUNTUT CERAI, Raja Shahrir Kata Dia Rindu Isterinya


Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar disahkan memfail penceraian terhadap suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim di Mahkamah Syariah Jalan Duta.

Pemeriksaan rekod mahkamah oleh The Star Online mendapati kes perceraian antara Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan suaminya itu wujud.

Nurul Izzah, 33, membuat tuntutan fasakh bagi membatalkan perkahwinannya dengan Raja Ahamd Shahrir Iskandar, 35, pada akhir Disember tahun lalu.

Raja Ahmad Shahrir Iskandar dipercayai menerima notis tuntutan itu pada 16 Januari lalu.

Bagaimanapun beliau meminta prosiding berkenaan ditangguhkan selama dua minggu bagi membolehkan pihaknya menyedikan dokumen berkaitan.

Berdasarkan tweet suami Nurul Izzah pada Disember dan November tahun lalu, jelas bahawa beliau sedang berada dalam kesedihan. Beliau juga menyatakan kasih sayang terhadap isteri beliau Nurul Izzah dan anak-anak mereka.

Antara tweet-tweet tersebut ialah:

Jan 1
Take care sayang, sleep tight Izzah, my Princess of the misty light; New resolution, for the upcoming; New year, new dawn, new beginning
Dec 29
mulanya duka kini lara, teman tiada hanyalah sendu, bila rindu mula membara, itulah tanda cinta padu
Simbahan cahaya bulan mengembang , Bayangan sebalik pokok gaharu, Kalau bahaya menimpa abang, Jagalah Harith, Safiyah semampu
Dec 18
Bulan purnama menerangi malam yang dingin di Kerteh, tidak dapat mengubati rindu kepada isteri dan anak2
Dec 9
A successful marriage requires falling in love many times, always with the same person
Ya Allah, bantulah hamba2 yg bermunajat kepadaMu ke arah kebaikan. Bukakanlah hati kami ke arah kesatuan. Engkau sajalah tmpt kami meminta.
“The older I get, the less time I want to spend with the part of the human race that didn’t marry me.” ~ Robert Brault
Aku memohon padaMu agar hati yg keras menjadi lembut, dan perasaan kasih sayang, sikap toleransi, sabar menjadi lumrah kehidupan kami
Dec 3
Lancang kuning lancang pusaka, Nampak dari Tanjung Tuan, Kalau kering laut Melaka, Barulah saya lupakan puan

Tweet berikut seperti ditujukan kepada isterinya yang bakal diambil orang

Masuk hutan berburu musang, Musang mati diselit seluar, Macam mana hati tak bimbang, Ayam disangkar disambar ular
Nov 29
Akar nibong meresap-resap, Tanah Segambut dibawa perahu, Kampung terbakar keluar asap, Hati terbakar siapa yang tahu
Nov 28
Mendoa mengenang arwah tok yan, Bertongkat dagu membawa diri, Mata mengantuk mahu dilayan, Mengharap rindu si tuan puteri.

Berikut adalah tweet dari suami Nurul Izzah:












27 comments:

  1. Semoga Raja Shahrir digantikan oleh Allah dengan isteri yang lebih baik daripada Nurul Izzah. Aamiin.....

    ReplyDelete
  2. Kafarah Allah tu....

    ReplyDelete
  3. Raja Ahmad Shahrir ‏@RajaShahrir Nov 29
    Masuk hutan berburu musang,
    Musang mati diselit seluar,
    Macam mana hati tak bimbang,
    Ayam disangkar disambar ular

    Mcm Nurul Izzah ada orang lain je, mcm ada je

    ReplyDelete
  4. Yg sebelah kanan sekali tu senyum je..tnggu peluang..

    ReplyDelete
  5. Setakat jenis Nurul Izzah tu, yang lebih baik berlambak kat Danok....Anak Bapak sama sahaja.Nurul tunggu jadi habuan Azmin hisap telor.....

    ReplyDelete
  6. Ini semua salah Umno .
    *sarkastik

    ReplyDelete
  7. w/pun sy x kenal r. sharir tu & x suka izzah tu tp air mata sy sgt x boleh berhenti bila bc tweet dia. smoga diberikan yg terbaik :(

    ReplyDelete
  8. Laki dia tak boleh terima bininya sejijik bapa mertuanya. Laki Nurul Izzah tak mahu dianggap dayus. Laki dia ada maruah maaaa......mana boleh samakan laki Nurul Izzah dengan Mak mertuanya yang boleh tahan dengan suami yg kaki pelacur dan selera jantan muda. Harap laki SiNurul Izzah boleh dapat isteri dan keluarga lebih mulia dari sebelumnya lebih hancing dan tak siuman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tak tau betul ke tidak anuar liwat.tengok skrg org yg byk memburukkn anuar apa dh jd?najib mahathir?tgk umno skrg tgh bahagia ke tgh kucar kacir tgk negara skrg mcmane?tu semua balasan Allah tu semua kemungkinan sb fitnah diaorg.kita x tgk dia liwat kita jgn dgr bulat2.mcm skrg yg nyata lg terang masalah yg najib bwk.tu lagi teruk dr liwat.ibarat najib dah liwat rakyat sndiri skrg

      Delete
    2. 2018. mahathir berpakat dgn anwar & dh jadi pm 7

      Delete
  9. Kesian kat hang Shahir, silap letak hati hang kat anak BABI.

    ReplyDelete
  10. Ktrunan DNA nuar..krtunan yg suka merosakkan jiwa dan hati org lain.. kasihan Suaminya.. semoga Allah gantikan yg lebih baik.. usahlah terlalu lemah wahai saudaraku dgn wanita begini.. ditakuti jd dayus.. yakinlah Allah Maha Pengasih.. tidak didunia..pasti di akhirat nnt ada pembalasan.. sabarlah..

    ReplyDelete
  11. Kuasa cerai ada kat tangan suami..

    Dah yang g lepaskan tu kenapaaa??

    Law betol2 syg kenapa nk lepaskan?

    rujuk elok2..

    tulaaa xpk panjang sblum buat keputusan...

    tp pape pun takziah eah?

    cian engko...

    tp xpe engko dh rasa izzah tu...

    body dia mantap siooottt...

    geram aku tengok neneng dia...

    nak ramasss2 gtu...

    :-)

    neneng izzah besar...

    nak pam jgk boleh takkk???

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian kau ni .tenat sangap nampaknya . p lah cari ayam ,lepaskan nafsu sangap kau tu.

      Delete
    2. ayam lah pulok...

      Delete
  12. Replies
    1. hang kot yang BARUA......

      Delete
  13. Berhentilah mencela orang kita tidak tahu apa yang sebenarnya terjadi.. saya dah tua dan telah banyak menempuh pengalaman.. sifat manusia hampir semua lumrah.. bila di timpa musibah, cari Tuhan.. Tatkala aman bahagia, alpa.. Yang terkilan nya di zaman teknologi maklumat ini manusia pandai meratap serata dunia.. menagih simpati.. tiada perasaan malu ke?

    ReplyDelete
  14. hahaha dah tersebar semuanyaaaaa.... ayat paling best lepas ni.... tak baik mengaibkan orang.... hahahaha... oleh itu mari lah kita sokong YB kita Nurul Izzah.... sokong lah apa benda pun yg dia buat.... yang penting PKR dan DAP adalah berpasangan mulia.

    ReplyDelete
  15. Sy simpati sgt. Inilah hakikat takdir. "Hakikat ialah pengetahuan suci allah ttg masa lalu, masa kini dan ms akan dtg. Bg allah semuanya tlah brlalu dan telah tamat". Dr.moyuma

    ReplyDelete
  16. Disambar American eagles?

    ReplyDelete
  17. betul ke ada mangsa liwat terbaru akan buat laporan polis

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Posts

Recent Posts Widget

Blog Archive

Total Pageviews

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com