iklan nuffnang

pages

Saturday, February 23, 2013

Bukti-Bukti Anwar DALANG Kes Penceroboh di Lahad Datu, Sabah

TOP SECRET! Apa Tian Chua Buat Dengan Nur Misuari 4 Bulan Lepas?

 Melalui maklumat dalaman PKR, Anwar Ibrahim telah mengutuskan Tian Chua untuk berjumpa rakan baiknya, Nur Misuari 4 bulan yang lepas



Anwar Ibrahim Gelabah Dalam Insiden Lahad Datu? Askar Sulu Mencari Pemimpin Pembangkang.

 Nampaknya apa yang dibocorkan oleh sumber dalaman PKR memang benar. Kini Askar Sulu mencari pemimpin pembangkang menjanjikan sesuatu kepada mereka. Perkara ini telah dilaporkan oleh agensi berita antarabangsa, Reuters.

Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.
Baca seterusnya di sini : http://www.reuters.com/article/2013/02/14/us-malaysia-philippines-idUSBRE91D0BY20130214

RUNDINGAN ANWAR-NUR MISUARI TERBONGKAR

ANWAR telah menggunakan hubungan lamanya dengan Nur Misuari, Pengerusi MNLF dan mantan Gabenor Mindanao yang dipecat oleh Kerajaan Filiphina kerana penyelewengan kuasa dan Rasuah. Anwar dan Nur Misuari memiliki banyak persamaan. Kedua-dua mereka pernah memegang jawatan tinggi di tempat masing-masing dan kedua-dua mereka dipecat kerana salah guna kuasa dan kes-kes lain.

Kejayaan DS Najib menjayakan Keamanan kepada Bangsa Moro di Selatan Filipina sangat-sangat menggeramkan Anwar tetapi sangat-sangat menyakiti hati Nur Misuari. Dendam Nur Misuari bermula apabila MILF mengambil alih peranan MNLF di Selatan Filipina.

Semasa Nur Misuari menjadi Gabenor Mindanao, dan Anwar menjadi TPM dan Menteri Kewangan, Anwar telah memberi wang belanja yang sangat banyak kepada Nur Misuari sehingga integriti Nur Misuari tercemar. Nur Misuari mula lupa daratan, bersosial, berglamour dan akhirnya dipecat oleh Kerajaan Filipina.

Orang-Orang Sulu mempunyai ramai keluarga di Pantai Timur Sabah, di persisiran pantai di Tawau, Lahad Datu hingga ke Sandakan. Ramai di kalangan mereka dihantar ke Malaysia (Sabah) ketika perang di negara mereka (Selatan Filipina) dan mereka menjadi Pelarian Perang semasa zaman Marcos dan Estrada. Kedua-dua Presiden ini anti umat Islam di selatan Filipina. Walaupun Anwar pernah menjadi TPM dan bersahabat rapat dengan Presiden yang terkenal dengan kaki minum dan kaki rasuah ini, namun Anwar gagal menghalang Estrada daripada menghantar Tentera Filipina untuk menghapuskan pejuang-pejuang Islam di Selatan Filipina.



Laporan ManilaTimes. Net

Sumber: MyMassa

15 comments:

  1. Nak croboh sesenang.. Ko ingat dunia x mengecam tindakan diaorg nnt.. Alah lu org nak tutup citer ic free kan.. Itu lagi bahaya dn ancam keselamatn ngara... Bengong tul melayu ni negara dah sesenanng bg ic kt org lain pun lu masih nak sokong dia lagi..

    ReplyDelete
  2. Org kat lahad datu lagi faham situasi ni.tak payah ler nak kaitkan dgn mana-mana parti politik.ini berkenaan keselamatan negara.korang tak faham tak perlu menyibuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tektik nak ngelak ni, soalnya Anwar tu jahat, jadi batu api, nak suruh nama BN rosak dekat PRU13 bila berlaku pertumpahan darah..semua orang tahu lah bukan Lahad Datu je

      Delete
  3. yang saya tahu ketua pemberontak di sabah ada ic malaysia dan merupakan ketua cawangan umno tunku? anaknya bersekolah di sk tanjung labian..

    ReplyDelete
  4. sgp negara hancor asalkn matlamat nak jadi pm tercapai....ini lah org yg disanjung penghancur Rakyat...DASAR...

    ReplyDelete
  5. babi punya anu war. buat lah di penang tempat lahir kau sial. buat tahi di negeri orang..

    ReplyDelete
  6. Anuar nie mmg bnyak mslah dia buat dh kerajaan Msia bengong sbb x nk buat apa2 kat dia kerajaan takut.. Apa pn x boleh buat. . Dia buat mslah krjaan betulkn yg 2 ja la smpai depa mati.. Kalau x anuar x p la jmpa israel demi kpentingan dia... Mengaku ramai ahli pkr gay dan terima rasuah kuat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn krajaan mesia yg bengong..ko tu bengong...klu ad bukti trsangat kukuh..bru le boleh dakwa...hahah...setakat bukti bodo turun naik lif..setakat bukti video kelabu tu yg xnmpak muke...puak2 ko je yg percaya..

      Delete
  7. Bala nie dh bongkar smua kes altantuya 2 x da apa dh dia nk cita gebang ja smua... Dh lari p mana Anuar 2 la dok sara hidup dia. . X payah nk pening kpala selagi Anuar ada ddunia doa keselamatan diri sendiri saja dah la...

    ReplyDelete
  8. Soalanya, apa motif aljubori tu pegi ke filipina? Untuk apa? Celaka lah kau wahai anuar. Pembangsat bangsa.

    ReplyDelete
  9. Bagi aku dah nyata nuar ni pelelong agama dan dah syirik.. haron din dah kata dia musyrik murtad.. apa lg org islam dok tgu blkang dia? Jgn smpai di di belakang hampa..haha bahaya.

    ReplyDelete
  10. Takyah dipolitikkanlah isu si pengganas sulu ni...klu nk ikutkan logik, BN lagi mudah utk dituduh sbb dah berpuluh tahun BN menang selesa PRU dgn aman. Tapi knp bila dh nak tumbang prkara2 mcm ni trjadi. Pembangkang tiada apa yg terdesak sbb dah biasa kalah. Tapi yg terdesak utk melakukan sabotaj/sandiwara or whatever term it is ialah BN. Terlalu bimbangkan kekalahan sbb mungkin terlalu byk rahsia yg akan terbongkar.
    Tapi again aku tetap tak setuju jika ianya dipolitikkan dgn kalau hanya berlandaskan teori dan gambar shj. Klu najib atau wakil kerajaan kita pi jumpa pemimpin Israel mcm yg ada byk di dlm gambar2, adakah kita akan tuduh najib/wakil kerajaan kita subahat bersama Israel utk serang Palestin hanya disebabkan mereka bergambar? sudah tentu tidak boleh kan?

    ReplyDelete
  11. dah memang sah2 parti pembangkang yg jadi dalang x usahlah dinafikan....apa yg sipembangkang dpt buat...ada ke isu kalimah allah bagi umat islam boleh main syer je....dimana maruah dia sebagai umat islam....tggulah..sepandai2 tupai melompat..akhir ketanah jua nanti...allah maha besar,maha mengetahui....

    ReplyDelete
  12. org yg sokong Parti Khianat Rakyat (macam kes di Selangor tu) ni rata2 dah diberi minum Holy Water, sbb tu x leh nampak jalan yg baik @ x baik....angkat peliwat dan penzina jadi ketua supaya nanti buleh ubah undang2 supaya pelacuran dihalalkan di M'sia....yg N Ajis pun sokong sangat dia sbb nak jadi MB Kelantan sampai mati

    ReplyDelete
  13. anon 5:27 PM...uiii marah....

    ReplyDelete

POST TERKINI

Page Navigation

Blog Archive

nuffnang

Blog List

ohbelog

busuk

Total Pageviews

Counter

Alexa

review http://www.celahgelegar.blogspot.com on alexa.com